کد خبر: ۸۹۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۴

کاتوزیان: بسیاری از اصولگرایان رسما برای موسوی فعالیت می‌کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حمیدرضا کاتوزیان عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان این که مهندس موسوی مورد حمایت رسمی بسیاری از اصولگرایان مجلس و جریان‌های سیاسی قرار دارد عنوان کرد:‌ «دیدگاهی اشتباه و غیرمنصفانه در صدد است القاء کند که موسوی در بین جریان اصولگرا جایگاهی ندارد».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، کاتوزیان رییس کمیسیون انرژی مجلس در گفتگویی با پایگاه اطلاع رسانی ستاد میرحسین موسوی، با اشاره به این که مهندس موسوی 8 سال نخست‌وزیر بوده و حضرت امام(ره) بارها از ایشان حمایت کردند گفت:‌ «حتی وقتی موسوی در جایگاه نخست‌وزیری استعفاء داد، امام این مسئله را نپذیرفت».

او ضمن بیان این که «هر چهار کاندیدای حاضر در انتخابات دهم، افرادی دررون نظام و عضو خانواده انقلاب هستند که زحمات زیادی نیز کشیده‌اند» توضیح داد:‌ «البته مهندس موسوی بین اصولگرایان حامیان قابل توجهی دارد. جریانات سیاسی هم موسوی را به عنوان فردی ارزشی می‌شناسند. چرا که او در برهه‌های مختلف انقلاب به ویژه 8 سال نخست‌وزیری، نگاه‌شان به مسائل داخلی و سایر امور، منبعث از دیدگاه حضرت امام بود. لذا در این سال‌ها به عنوان یک نیروی ارزش که همیشه بر روی اصل‌های انقلاب و اسلام پافشاری کرده است همه او را می‌شناسیم». 

کاتوزیان اظهار کرد:‌ «به همین دلیل است که وقتی موسوی اعلام کاندیداتوری کرد در مجلس و خارج از آن بسیاری از اصولگرایان از وی حمایت و به صراحت اعلام کردند که ممکن است برای موسوی کار کنند. الان هم بسیاری از اصولگریان در ستادهای موسوی و در بیرون از آن برای ایشان کار می‌کنند». 

رییس کمیسیون انرژی مجلس هشتم، متذکر شد که در مجلس نیز بسیاری از نمایندگان هستند که شاید به عنوان یک اصولگرا شناخته شوند اما رسما از موسوی اعلام حمایت کرده‌ و برای ایشان فعالیت می‌کنند. 

او جایگاه میرحسین را در بین اصولگرایان یک جایگاه خاص دانست و گفت:‌ «این‌طور که بعضی فضاها ساخته می‌شوند که مهندس موسوی جایگاهی در بین اصولگرایان ندارد، اصلا این طور نیست. این دیدگاهی اشتباه است که با نوعی بی‌انصافی مطرح می‌شود. بلکه همان‌طور که موسوی در بین اصلاح‌طلبان جایگاه ویژه و خاصی دارد در بین بسیاری از اصولگرایان نیز از حمایت بسیار خوبی برخوردار است که این مسئله به عملکرد، رفتار و مواضع ایشان در گذشته مربوط بوده است». 

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره این که تعداد حامیان اصولگرای موسوی در مجلس چقدر است؟ تصریح کرد:‌ «در کل نه تنها در مجلس بلکه در خارج از مجلس نیز مجموعه‌ها و افراد شناخته شده‌ای از موسوی حمایت می‌کنند و این‌طور که برخی می‌خواهند تعداد حامیان موسوی در بین اصولگرایان را کم و محدود جلوه دهند و این حمایت را سبک‌ کنند نیست. چنین مواجهه‌ای دور از انصاف است. در بیرون از مجلس مثلا ستادهایی از سوی اصولگرایان حامی موسوی تشکیل شده و حتی به طور مجزا اطلاعیه‌هایی هم در این زمینه داده‌اند».

حمیدرضا کاتوزیان در عین حال با اعتقاد بر این که مجلس باید هویت خاص داشته و جایگاه خود را حفظ کند تاکید کرد:‌ «به نظرم مجلس (به عنوان شخص حقوقی) در این‌گونه مسائل به این شکل وارد حمایت نشود. حتی در بحث فراکسیون اصولگرایان (درباره اطلاعیه دادن برای یک کاندیدا) معتقد بودم که نباید حمایت مصداقی از یک کاندیدا داشته باشد و نباید در جامعه این طور تلقی شود که قوه مقننه از یک فرد خاص در جامعه حمایت می‌کند؛ چون این اتفاق باعث بروز مشکلاتی می‌شود که در اصل تفکیک قوا تاثیر منفی می‌گذارد». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۸
0
10
عقل سالم میگه جناب آقای موسوی ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین