کد خبر: ۹۰۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۱

افشاگری محمد هاشمی درباره کمک 9 میلیاردی دولت نهم به 19 کشور و حماس

علت رفتار احمدی‌نژاد عصبانیت او است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد هاشمی با طرح این پرسش که "آیا رفتارهای رییس‌جمهور، شیوه پاسداری از حیثیت و عزت کشور است"، نکاتی را درباره اهداف و عملکرد 4 ساله احمدی نژاد مطرح کرد.

محمد هاشمی در گفت و گو با قلم نیوز گفت: «آقای هاشمی از حدود سال 1340 که نهضت امام خمینی(ره) شروع شد یکی از پایه‌های ثابت و فعال نهضت بوده است و در طول تمام دوران مبارزه و بعد از پیروزی انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی در کنار امام بودند و بعد از رحلت امام یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی بودند. ایشان از شخصیت‌هایی هستند که همواره در جهت استقرار و تثبیت جمهوری اسلامی تلاش زیادی کرده‌اند».

وی افزود: «این ویژگی‌ها باعث شده است که دشمنان سعی در تخریب هاشمی و شخصیت‌های نظیر ایشان داشته باشند. بر همین اساس طرح ترور شخص هاشمی را در اول انقلاب داشتیم رسانه‌های خارجی و دشمنان در اوایل انقلاب مرحوم بهشتی، و آقایان خامنه‌ای و هاشمی را مورد هجمه قرار‌ می‌دادند. جریان‌هایی هم در داخل این کار را انجام می‌دادند که بعداً تبدیل به ضد انقلاب شدند یا متعلق به جریان بنی‌صدر بودند. بنی‌صدر هم کینه زیادی نسبت به این افراد داشت. در مقابل، امام توجه خاصی به این اشخاص داشتند، مخصوصاً وقتی هاشمی را ترور کردند ایشان پیام دادند و گفتند "هاشمی زنده است چون نهضت زنده است". امام بی‌جهت از کسی تعریف نمی‌کرد».

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی افزود: «ویژگی‌های هاشمی باعث شده است که همواره مورد غضب عده‌ای باشد و البته عده‌ای هم با شخص هاشمی مساله نداشتند و شاید الان هم نداشته باشند اما با انقلاب مساله دارند، اینها عمدتاً ریشه در خارج دارند. آنها هم با هاشمی عناد دارند و هر طور که بتوانند ایشان را ترور شخصیتی یا ترور فیزیکی می‌کنند».

برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه درباره علت تخریب هاشمی توسط دولت نهم افزود: «این که چرا در شرایط فعلی رییس دولت نهم این طور به هاشمی حمله کرده است و هتاکی می‌کند و خلاف شرع و خلاف قانون انجام می‌دهد این تحلیل و دلایل خاص خود را دارد که به چند مورد آن اشاره می‌کنم».

به گفته هاشمی، «دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به قضاوت دوست و دشمن و موافق و مخالف؛ موفق‌ترین دولت ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب در جهت سازندگی و عمران و توسعه بوده است. کارهایی که این دولت کرد بسیار بزرگ است، بعد از جنگ دو هزار و هفتصد روستا، 87 شهر و شهرستان در 16 استان بین صد درصد تا ده درصد توسط رژیم صدام تخریب شده بود و تقریباً تمام زیرساخت‌های کشور از قبیل پالایشگاه، نیروگاه، جاده‌ها، پل‌ها و فرودگاه‌ها آسیب دیده بودند و نزدیک به دو میلیون آواره جنگی در اردوگاه‌ها زندگی می‌کردند».

وی گفت: «هاشمی با برنامه‌ریزی، بدون درآمد زیاد، تمام این‌ها را بازسازی کرد، این دو میلیون نفر را به استثنای تعداد کمی به جاهای خود را برگرداند. زیرساخت‌های کشور ساخته شد و حتی زیرساخت‌های جدیدی نیز به وجود آمد».

محمد هاشمی یادآور شد: «در دوران جنگ و حتی در زمان شاه مردم ما به یاد دارند که چه‌قدر قطعی برق داشته‌ایم اما بعد از چهار سال اول دولت هاشمی به صادر کننده برق تبدیل شدیم، حتی بسیاری از روستاها صاحب برق و آب شدند. در دوران سازندگی صنایع راه اندازی شد، حلقه‌های مفقود صنعت راه افتاد، قراردادهای بزرگی مثل عسلویه بسته شد و کارخانه‌های فولاد مبارکه و امثال آن به بهره‌برداری رسید. در دولت خاتمی این خدمات با کمی تفاوت و تاخیر ادامه یافت».

وی افزود: «الان احمدی‌نژاد با یک سری شعار آمده اما در عمل در این چهار سال هیج کار مثبتی در کشور نکرده است. در حالی که درآمد نفت بیشتر از 300 میلیارد دلار بوده است، این در آمد قابل مقایسه با درآمدهای دولت‌های قبل نیست. این پول‌ها هزینه شده است اما هیچ طرح عمرانی که بشود نشان داد انجام نشده است که دولت بگوید طراحی و اجرای آن در دولت نهم انجام شده است، حتی همان کارهای قبلی هم مثل عسلویه و طرح‌های صنعت متوقف شده است. اخیرا وزیر نفت - نوذری - گفته بود که با این آهنگ نمی‌توانیم به این پروژه ادامه دهیم، در حالی که قطر ده برابر ما از حوزه‌های مشترک برداشت می‌کند».

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در ادامه گفت: «در کشاورزی در سال 83 جشن خودکفایی گرفتیم اما امسال حداقل 8 میلیون تن باید گندم وارد کنیم. به نحو بی‌سابقه‌ای امسال واردات افزایش پیدا کرده، کشاورزی از بین رفته است و روستایی‌ها به حاشیه نشینی در شهرها روی آورده‌اند، مردم این شرایط را با دولت‌های قبل مقایسه می‌کنند. دولت را امروز مردم با عملکردش می‌سنجند. امروز احمدی نژاد، احمدی نژاد چهار سال پیش نیست که شعار‌هایی را مطرح کرد و رای آورد. او چهار سال کشور را اداره کرده است، در این چهار سال کشور را در سیاست خارجی به وضع بدی رسانده است».

وی افزود: «با نگاهی به تاریخ می‌توان دید که کار احمدی نژاد در جریان ملوانان انگلیسی را حتی ناصرالدین شاه انجام نداد که ذلیل‌ترین شاه عهد قاجار در روابط خارجی بوده است، جالب این که در این زمینه دروغ هم می‌گوید، آقای بلر در آن زمان یک اولتیماتوم داده به آقای احمدی‌نژاد که اگر تا یکی دو روز آینده آزاد نشوند اقدام می‌کنم، ایشان ترسیده و اینها را در نهاد ریاست جمهوری با تشویق و لباس نو و هدیه و بدرقه تا فرودگاه فرستاده رفته‌اند؛ آن هم به عنوان رأفت اسلامی! بعد می‌آیند این کار خود را افتخار ملی معرفی می‌کنند. همین رفتار را در جریان رکسانا صابری نیز این دولت تکرار کرد. این دولت در سیاست خارجی ذلیلانه در برابر قدرت‌های بزرگ زانو می‌زند، در برابر اسراییل سی سال است این ملت و امام و رهبری مرگ بر اسراییل می‌گویند در حالی که معاون ایشان می‌گوید ما دوست ملت اسرائیل هستیم. چرا؟ چون بوش به او تشر زد و او هم ذلیلانه پا روی همه مسایل گذاشته است. مردم ما این رفتارها را با دولت‌های قبل مقایسه می‌کنند».

هاشمی افزود: «این دولت فقط یک قرارداد در سال 85 با یک شرکت داخلی به رقم 17 میلیارد دلار بسته است، این رقم را به آن شرکت پرداخته در حالی که این پروژه ده درصد پیشرفت داشته است. این دولت می‌گوید بودجه‌های عمرانی را افزایش داده در حالی که این افزایش تنها در لایحه بودجه است و معلوم نیست این بودجه کجا رفته و چه شده است»؟

وی با اشاره به آمارهای نشریه برنامه معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: «در این آمارها اسم نوزده کشور برده شده است که دولت به آنها 9 میلیارد دلار کمک یا وام اعطا کرده است. کشوری مثل جزیره سنت وینست که تنها 117 هزار نفر جمعیت دارد، هفت میلیون دلار از دولت ایران کمک دریافته کرده است، پول را هم احتمالا با چمدان به آنها داده‌اند، بدون این که کنترل شود، این پول در کجا مصرف می‌شود؟ یا مثلا به سریلانکا نفت نسیه داده‌اند، در مقابل چای وارد کرده‌اند و با این کار چایکاران کشور را ورشکست کرده‌اند. در این لیست نام کشورهایی مانند بولیوی، اکوادور، لبنان، حماس هم دیده می‌شود. در حالی که با این نه میلیارد دلار که می‌توانستیم کارهای عمرانی زیادی در کشور انجام دهیم و بسیاری از گرفتاری‌های مردم را برطرف کنیم. اینها جوابی برای این سوال‌ها در زمینه صرف بودجه و رفتارهای خود ندارند، در نتیجه 24 سال گذشته را زیر سوال می‌برند و مسوولان آن دوره‌ها را به فساد متهم می‌کنند».

محمد هاشمی در ادامه با انتقاد از سخنان اخیر رییس جمهور در مناظره با موسوی، گفت: «امروز ناطق نوری که یکی از روحانیون مبارز و برجسته کشور است، متهم به فساد می‌شود، در حالی که او امروز رییس بازرسی دفتر رهبری است. آیا مقام معظم رهبری یک فرد فاسد را به این سمت می‌گذارد؟ جوانی که این را می‌شنود چگونه می‌تواند این را هضم کند؟ یا هاشمی که رییس مجلس خبرگان و رییس مجمع تشخیص مصلحت است مورد اتهام قرار می‌گیرد، احمدی نژاد بالاترین سطح نظام را فاسد می‌داند و هدفش حمله به آرمان‌های انقلاب و اصل انقلاب است، و برای این است که کسی از او درباره عملکردش حساب کشی نکند، فرار به جلو می‌کند؛ مثل آن دزدی که مال یکی را دزدیده بود، می‌دوید و‌ای دزد‌ای دزد می‌کرد».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «احمدی‌نژاد به فردی مانند رضایی توهین می‌کند که سوابق درخشانی دارد، به او می‌گوید که نوکر هاشمی در انتخابات است، یا همین اتهام را به کروبی و موسوی وارد می‌کند، که هر کدام از شخصیت‌های بزرگ و با تجربه کشور بوده‌اند. موسوی در بدترین شرایط کشور، نخست وزیر بود و کشور را اداره می‌کرد و رهبر فعلی آن روز رییس جمهور بوده است، آن وقت می‌گوید فرمانده همه اینها هاشمی است»!

محمد هاشمی علت این رفتار احمدی نژاد را عصبانیت نسبت به کاهش رای خود در نظرسنجی‌ها اعلام کرد و گفت: «آن طور که من از منابع بسیار صحیح شنیده‌ام از دو هفته قبل نظرسنجی‌های دقیق نشان داده که میرحسین برنده انتخابات است و بسیار رشد خوبی کرده است، اینها به هراس افتاده‌اند و فرار به جلو می‌کنند و همه چیز را از بین می‌برند. پریروز در مشهد جوانی کشته شده است، آیا این تخم کینه و نفاق در میان خانواده‌ها ایجاد نمی کند که به این راحتی پاک کردنی نیست»؟

وی به جریان رودررو شدن هاشمی با احمدی نژاد در مراسم ارتحال حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: «در این مراسم هاشمی به او گفته شما خیلی دروغ گفته‌اید، قضیه پیغام به ملک عبدالله وجود خارجی نداشته است، یا این که شما می‌گویید من کارگردان انتخابات هستم در حالی که بعضی از این دوستان کاندیدا برای کاندیداشدنشان حتی از من نظر هم نخواسته‌اند، یا این که به خانواده من آن حرفا را نسبت داده‌اید. ایشان سری تکان داده و شب در تلویزیون خیلی گستاخ‌تر سخن گفت و نظام ما را طبقاتی مانند عهد ساسانیان دانسته که یک طبقه اجازه ورود بقیه به قدرت را نمی‌داده است، اگر چنین باشد که خود این آقا زمانی استاندار دولت هاشمی بود، بعد شهردار تهران شد، پس لابد خودش هم جزو این حلقه بوده است. این آقا می‌خواهد با این تعابیر مظلوم نمایی کند که اگر روزی شکست خورد بگوید از هاشمی و خاتمی و کروبی شکست خورده و اگر پیروز شد بگوید بر اینها پیروز شده است».

هاشمی گفت: «شنیده‌ام احمدی نژاد در جایی گفته امروز کشور و جهان را امام زمان(عج) مدیریت می‌کند. چرا کارنابلدی و کوتاهی‌های خود را به امام زمان (عج) نسبت می‌دهد و با این سخنان زبان جوان ایرانی و شیعه را در مقابل اهل سنت کوتاه می‌کند؟ بحث اینها هاشمی نیست، بحث اصل انقلاب و تفکر شیعه و خردگرایی شیعه است که در دنیای امروز جا باز کرده است. بحث اینها خرد گرایی انقلاب و امام است که از نظرشان باید به آن لطمه بزنند، حال این دانسته است یا ندانسته است، دیگر خدا می‌داند که او با چه هدفی این‌ها را مطرح می‌کند».

وی تصریح کرد: «احمدی نژاد در تلویزیون می‌گوید من نمی توانم منابع ذخیره ارزی و درآمدهای ارزی را به مردم بگویم، این در حالی است که همه کشورهای دیگر این ارقام را می‌دانند، تنها ملت ایران نامحرم است و نباید بداند که این نفت کجا رفته و به چه قیمت رفته است؟ اینان می‌خواهند نسل فعلی که از انقلاب کمتر می‌داند را بی هویت کند و توجه اش را از شخصیت‌های انقلابی به ایسم‌ها و الگوهای دیگر ببرد».

هاشمی در پایان گفت: «چهارسال قبل احمدی نژاد نامزد انتخابات بود اما او امروز رییس جمهور است و سوگند خورده که پاسدار حیثیت و عزت کشور باشد آیا این رفتارها و شیوه‌های پاسداری است»؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۹
0
0
موافقم - بسیار بسیار شدید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین