کد خبر: ۹۰۶۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۱:۵۸

دولت احمدی‌نژاد اس ام اس را قطع کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سیستم پیامک کلیه مشترکان تلفن‌ همراه کشور قطع شده است. 

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب،‌ از حدود ساعت 11 پنج‌شنبه شب و تنها 9 ساعت مانده به آغاز رسمی رای‌گیری در حوزه‌های انتخابات ریاست جمهوری، سرویس پیامک (اس ام اس) کلیه مشترکان تلفن همراه اعم از همراه اول، ایرانسل و تالیا در سراسر کشور قطع شده است. 

گفتنی است، پیش‌تر مسئولان کمیته صیانت از آرای مهدی کروبی و میرحسین موسوی در مورد احتمال قطع اینترنت و اس ام اس در روز رای گیری هشدار داده بودند.


بیانیه فوری کمیته صیانت از آرای مهندس میرحسین موسوی 

کمیته صیانت از آرای مهندس میرحسین موسوی شامگاه پنج‌شنبه با صدور بیانیه شماره 9 خود، اعلام کرد: «از روزها قبل برخی گزارش‌ها و اخبار واصله حاکی از این بود که وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات بنا دارد در راستای حمایت از رئیس دولت اقدام به کنترل فرآیند ارتباطات و اطلاع‌رسانی و ایجاد محدودیت در این زمینه و از جمله قطع خدمات اینترنت و ارسال پیام کوتاه نماید و مراتب را نیز به شرکت‌های ذیربط ابلاغ نموده است. این اخبار موجب نگرانی جدی شد و رئیس کمیته صیانت از آراء مهندس موسوی در مصاحبه هفته گذشته خود درخصوص عواقب چنین اقداماتی اخطار جدی داد. مسئولان مربوطه هم در واکنش مراتب را تکذیب و به مردم اطمینان خاطر دادند که اصولأچنین امری ممکن نخواهد بود».

این بیانیه افزوده: «علی‌هذا با پایان یافتن فرصت تبلیغات انتخاباتی از صبح امروز پنج‌شنبه 21 خرداد 1388 سرویس پیام کوتاه ابتدائأ دچار اختلال جدی و متعاقباً به‌طور کامل قطع گردید و به این ترتیب معلوم شد که اخبار قبلی صحت داشته است. صرف نظر از اینکه قطع خدمات ارتباطی و اطلاع‌رسانی مذکور اصولاً از منظر تضییع حقوق شهروندی و ایجاد محدودیت برای گردش آزاد اطلاعات ناموجه می‌نماید، اما در عین حال انجام این اقدام با اهداف سیاسی و معطوف به ایجاد محدودیت برای رقیب آن‌هم در آستانه برگزاری انتخاباتی مهم و حساس تأمل برانگیز و موجب تأسف است».

کمیته صیانت از آرای مهندس میرحسین موسوی در پایان آورده است: «قطع خدمات ارسال پیام کوتاه که به نظر می‌رسد حسب اوامر دولت صورت گرفته است از آن جهت که امکان ارتباط و اطلاع‌رسانی در خصوص انتخابات و بویژه ایجاد ارتباط جهت گزارش گیری از نمایندگان نامزدهای حاضر در شعب اخذ رأی را ناممکن می‌سازد و اصولا امکانی برای نظارت نامزدها بر فرایند انتخابات در فضای دیجیتالی باقی نمی‌گذارد، موجب این شایعه است که این اقدام به منظور بستن فضا جهت [...] برخی اقدامات انجام پذیرفته است. اینک ضمن اعلام هشدار در این خصوص تاکید می‌گردد چنانچه این محدودیت هرچه سریع‌تر و تا پایان امروز (پنج‌شنبه) رفع نگردد شائبه عامدانه بودن این اقدام و معطوف بودن آن به انجام تخلفات گسترده و برنامه‌ریزی شده تقویت می‌گردد...».

قطع شبکه پیام کوتاه کشور در حالی است که مسئولان دستگاه قضایی و برخی مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اواسط این هفته خبر تصمیم دولت احمدی‌نژاد برای قطع شبکه پیامک و اینترنت کشور را تکذیب کرده و آن را «شایعه» خوانده بودند.
 
درز آن خبر البته موجی از نگرانی را در میان نخبگان و فعالان سیاسی و رسانه‌ای کشور ایجاد کرده بود و برخی محافل بدگمان، چنین اقداماتی را تحرکات مشکوک در راستای حمایت از یک کاندیدای خاص خوانده بودند.

شامگاه پنج‌شنبه و اوایل بامداد امروز جمعه، تلفن‌های همراه وفا غفاریان (رییس هیات مدیره شرکت مخابرات)، داوود زارعیان (مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات) و صدوقی (مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار) خاموش و ارتباط با ایران افراد برای کسب توضیح میسر نبوده است. در همین حال؛ پیگیری‌های انجام شده توسط بخش رسانه‌ای ستاد مهندس میرحسین موسوی حاکی از آن است که صابر فیضی (مدیرعامل شرکت مخابرات) و آقای ابوالفضلی (مدیرکل روابط عمومی همراه اول)؛ خبر قطع شبکه SMS را تکذیب کرده و اظهارنظر قطعی پیرامون این مساله را به انجام بررسی‌های بیشتر موکول کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۲
0
0
يكي به داد ملت برسه
اينا دارند با ما چي كار ميكنند
مخابرات هم عين صدا وسيما داره تخلف ميكنه
دادمون رو به كي برسونيم
اس ام اس رو هم قطع كردند
در كدام كشور كه ادعاي مدني بودن داره اين اتفاق ميافته به اين ميگن ديكتاتوري نه مدنيت
به دادمون برسيد
صاحبدلان خدا را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۲
0
0
عجب دولت دیکتاتوری داریم!
کمیته صیانت از آرا: شما از کجای قانون در اومدین!البته هنوز اینترنت وصله!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۲
0
0
و مکرو و مکر الله و..... صبح نزدیک است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین