کد خبر: ۹۱۷۹۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۹

فردوسی‌پور: 90 شفاف‌تر و محکم‌تر از قبل روی آنتن می‌رود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عادل فردوسی پور تهیه کننده و مجری برنامه پرمخاطب 90 تاکیدکرد این برنامه پربارتر از قبل و با ایجاد تغییرات تدریجی در محتوایش به روی آنتن خواهد رفت و او دوباره با قرار گرفتن روی "صندلی" این برنامه از حق و حقانیت دفاع خواهد کرد. 

پس از گذشت یک دهه از پخش برنامه پربیننده و تاثیرگذار 90 از شبکه سوم سیما کمتر کسی تصور می کرد این برنامه برای پخش مجددش در آغاز نهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر با حاشیه‌های ریز و درشت فروانی مواجه شود.

اما عادل فردوسی پور که از محبوبیت بالایی در بین علاقه‌مندان به فوتبال برخوردار است و بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران او را به عنوان شناسنامه این برنامه معرفی می‌کنند، در طول ماه‌های گذشته بارها به تیتر اول روزنامه‌های ورزشی تبدیل شد که البته اکثر آنها حضور مجدد وی بر روی صندلی 90 را در هاله‌ای از ابهام عنوان کرده بودند.

به همه این گمانه زنی‌ها باید شرایط ویژه اجتماعی و سیاسی چند ماه اخیر کشور را نیز اضافه کرد که حاشیه‌ها و حرف و حدیث‌های فراوانی را برای عادل فردوسی‌پور به‌وجود آورد.

عادل فردوسی‌پور در تمام این مدت سکوت اختیار کرد و تنها به ابراز امیدواری از پخش مجدد برنامه‌اش می‌پرداخت. با شروع لیگ نهم قطعا شاهد آغاز مجدد 90 نخواهیم بود. اینکه سرنوشت نهایی این برنامه چه می‌شود، سوژه گفتگوی مهر با عادل فردوسی‌پور بود که خبرهای خوبی را هم برای علاقه‌مندانش داشت:

خیلی‌ها منتظر پخش مجدد برنامه 90 همزمان با شروع لیگ نهم بودند، اما ظاهراً این اتفاق نخواهد افتاد؟
پخش نشدن برنامه 90 همزمان با شروع لیگ دلایل خاص خودش را دارد و صحبت‌هایی که در این مورد مطرح شده بود خیلی منطقی و نزدیک به واقعیت نبود.

شنیدن دلایل عدم پخش این برنامه از زبان عادل فردوسی‌پور می‌تواند به همه حرف و حدیث‌هایی که در این مدت مطرح شده بود، پاسخ روشن و شفافی بدهد.
با توجه به اینکه بیش از یک دهه از عمر 90 گذشته بود، شخصاً احساس کردم این برنامه برای ادامه روندش نیاز به برخی تغییرات بنیادی و اساسی در محتوا و سایر موارد دارد. طبیعتا ایجاد این تغییرات در زمان کوتاهی که در اختیار داشتیم امکان‌پذیر نبود. به همین خاطر خودم پیشنهاد کردم که برنامه دیگری جایگزین 90 شود تا ما بتوانیم این تغییرات را اعمال کنیم اما مسئولان با این پیشنهاد مخالفت کردند و مقرر شد با همان روال گذشته ادامه دهیم.

اینکه عنوان می‌شود زمان کافی برای ایجاد تغییرات در محتوا و دکور وجود نداشته خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد؟
واقعیت همین است که گفتم. ما بعد از پایان لیگ که روز 6 اردیبهشت بود بازهم به اجرای برنامه تا پایان رقابتهای جام حذفی ادامه دادیم. بنابراین طبیعی است که وقت کافی برای ایجاد تغییرات را نداشتیم.

یکی از گمانه زنی‌هایی که در مورد احتمال پخش نشدن برنامه 90 مطرح می شد این بود که شما برای اجرای این برنامه تحت فشار بودید و برخی عوامل بیرونی اجازه ادامه روند اصلی برنامه را نمی‌داد.
نمی‌خواهم بگویم مشکلی در این مورد وجود نداشته است. قبول دارم که برخی فشارها و اختلاف‌نظرهایی در گذشته وجود داشت اما با توجه به صحبت‌هایی که شده من امیدوارم که کماکان بتوانم به تعهدم نسبت به مردم عمل کنم.

در یکی از برنامه‌هایی که ظاهرا فشار زیادی روی شما بود عنوان کردید "چنانچه عمری باقی بود و این صندلی جایی برای بیان حق و حقیقت بود، در خدمت شما خواهم بود"، آیا این شرایط فراهم شده است؟
- قطعاً همین‌طور است. برنامه 90 اهمیت خودش را دارد و چارچوبش را حفظ خواهد کرد. همانطور که گفتم امیدوارم با مذاکراتی که صورت گرفته، شرایط به گونه‌ای فراهم شود که بتوانم از حق و حقیقت دفاع کنم.

با توجه به مخالفتی که برای جایگزینی برنامه‌ای دیگر صورت گرفت و بر شروع مجدد برنامه 90 تاکید شد، آیا بازهم شاهد تغییرات جدید در برنامه خواهیم بود؟
طبیعتا در این زمان کوتاه فرصتی برای ایجاد تغییرات نداریم اما به تدریج و با توجه به شرایط برنامه سعی می‌کنیم تغییرات مورد نظرمان را ایجاد کنیم.

این احتمال وجود دارد که به خاطر برخی فشارهای بیرونی بخش‌هایی از برنامه 90 از جمله دوربین 90 حذف شود؟
به هیچ عنوان دوربین 90 حذف نخواهد شد و ممکن است برخی آیتم‌ها در طول زمان دچار تغییرات شوند. اگر هم قرار باشد بخشی از برنامه حذف شود قطعاً با نظر و صلاحدید خودم خواهد بود. در غیر این‌صورت 90 با همان محتوا و بخش‌های گذشته به روی آنتن خواهد رفت. مطمئن باشید برنامه 90 شفاف‌تر و محکم‌تر از قبل روی آنتن خواهد رفت.

و مهمترین سوال این روزها؛ بالاخره برنامه 90 از چه زمانی روی آنتن خواهد رفت؟
زمان دقیقی را نمی‌توانم اعلام کنم اما پیش‌بینی می‌کنم از حدود یکماه دیگر بتوانیم برنامه را برای پخش آماده کنیم. تلاش‌مان این است که با ایجاد برخی تغییرات دوباره کار را آغاز کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین