کد خبر: ۹۴۱۴۴
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۲
مدیر کل فرودگاه هاشمی‌نژاد اعلام کرد

باز هم خلبان مقصر سقوط توپولف معرفی شد

هیچ کس کشته نشده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس اجتماعی: مدیرکل فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: کم‌توجهی خلبان به دید کم باعث سانحه هوایی امروز پرواز شماره 6437 مشهد - آبادان شد.

محسن اسماعیلی دقایقی پیش در جمع خبرنگارن افزود: هواپیما توپولف 6436 شب گذشته از آبادان به مشهد پرواز می‌کرد که به دلیل دید کم خلبان در اصفهان فرود می‌آید.

مدیر کل فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد اظهار داشت: با شرایط دید کم و عدم توجه خلبان به این شرایط و در عین تذکرات برج مراقبت هواپیما در حال فرود، دچار آتش‌سوزی می‌شود.

اسماعیلی افزود: با این که برج مراقبت به خلبان تذکر می‌داد ولی خلبان با مسئولیت خود با اظهار این که مریض بد حال دارد در مشهد فرود می‌آید که البته این مسئله دچار آتش‌سوزی می‌شود.

وی تصریح کرد: برج مراقبت در زمان فرود هواپیما آتش سوزی را مشاهده و زنگ خطر را روشن می کند و در این لحظه بلافاصله آتش نشانی در محل حاضر می شود و البته حدود پنج دقیقه از آغاز تخلیه مسافران هواپیما شعله‌ور شده است.

مدیر کل فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد خاطرنشان کرد: با عنایت امام رضا (ع) این سانحه هیچ گونه فوتی نداشته است.

اسماعیلی افزود: با بیان این که این پرواز دارای 156 مسافر بوده است طبق آخرین آمار 7 تن از مجروحان در بیمارستان امدادی و امام رضا بستری هستند.

وی گفت: در حال حاضر باند 31 چپ باز است ولی یکی از باندها بسته شده و تا زمانیکه تیم کارشناسی عملیات تحقیق را به اتمام نرسانند باند بسته می ماند.

مدیر کل فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد اظهار داشت: هواپیما سانحه دیده قابل استفاده نیست، از این هواپیما دو بال دچار آتش سوزی و دم آن نیز جدا شده و چرخ زیر هواپیما نیز از بدنه اصلی جدا شده و داخل هواپیما به طور کامل سوخته است.

صبح امروز یک فروند هواپیمای توپولف به شماره پرواز 6437 خطوط هواپیمایی تابان با 156 مسافر که از آبادان به مشهد می آمد، دچار سانحه شد که 37 نفر از سرنشینان آن مجروح شدند که 30 نفر آنها سرپایی مداوا و مرخص شده اند.

خوشبختانه این حادثه کشته نداشته اما باعث اختلال در پروازهای فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۴
0
0
سلام این خلبان جونمون از آبه آبادان خورده بوده جو گرفتتش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۴
0
0
ایران کشور "حالا یک کاریش بکن" است.

هر چیزی استانداردی دارد. از جمله شرایط فرود آمدن. درصد مه یا غبار با دستگاه قابل اندازه گیری است و یک خلبان بایستی این را بفهمد. اما خلبان هم ایرانی است و غیر استاندارد.

خودمان قاضی خودمان باشیم، همه ما یک وقت هایی اصرار به کار غیر استاندارد داریم.

هر کس که تا حالا نگفته "حالا یک کاریش بکن" حق دارد از این خلبان ایراد بگیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۵
0
0
چقدر خلبانان مقصر (!) پشت فرمان اين توپولوف ها مي نشينند؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۵
0
0
جايي كه خود خلبان مصاحبه كرد و گفت من مريض بد حال داشتم و بايد مي آمدم عليرغم اينكه برج مراقبت اعلام كرده بود نبايد در فرودگاه فرود صورت پذيرد! تيتر شما تيتر درستي نيست عدالت لطفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۵
0
0
اقا ما نفهمیدیم دید کم چه ربطی به اتش گرفتن قبل از فرود داره ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
0
0
دوستان یک نگاهی هم به آمار جهانی سقوط بوئینگ با بیش از 300 مورد سقوط و 10،000 کشته در سی سال گذشته هم توجه داشته باشید و همیتنطور آمار دهها مورد سقوط اف 15 و اف 16 و همیطور سقوط فضاپیمای چلنجر و کلمبیای آمریکا هم از یادتان نرود !!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین