کد خبر: ۹۴۱۵۶
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۹
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

رضایی: پلیس محافظ معترضان است نباید برخورد کند

هر روز دو نامه به شورای نگهبان می‌نوشتم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی:‌ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاكید كرد:ما عادت کرده بودیم که فقط دموکراسی را ببینیم (آرا ملت) ولی عادت به دیدن اعتراضات نداشتیم. باید اعتراض در دولت نهادینه شود. در کشورهای دیگر پلیس خود محافظ معترضان است نه این که با آنها برخورد داشته باشد.

محسن رضایی در دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان گفت: من یک معیار برای موضع‌گیری خودم داشتم و آن هم قانون بود. من راه حل قانون را در پیش گرفتم. تقریباً هر روز دو نامه به شورای نگهبان می‌نوشتم . بعد از نماز جمعه و صحبت‌های رهبری با ادلّه به شورای نگهبان رفتم و اعتراضات را پیگیری کردم . وقتی مهلت تعیین شده تمام شد و شورای نگهبان نظر نهایی را داد، بنده تمکین کردم و در نامه نوشتم که با توجه به زمان محدود اعتراضات و شرایط حساس کشور که با آن مواجه خواهیم شد و به خاطر مسائل امنیتی من ادامه نخواهم داد.

وی ادامه داد: بنده حتی راه حل هم ارائه دادم و پیشنهاد تشکیل کمیسیون ملی انتخابات در همین زمینه بود. هم راه حل دادم و هم تمکین کردم. شورای نگهبان عملکردش ضعیف بود ولی این مانع از عمل به قانون نبود.اضافه شدن آقای شاهرودی به شورای نگهبان خود یک نکته قوت است.

رضایی تصریح كرد: اما در مورد سند چشم انداز، عملکرد دولت در زمینه برنامه چهارم توسعه ضعیف است و ما ارزیابی و اظهار نظر در این زمینه را آغاز کرده‌ایم. نظارت وظیفه ذاتی مجمع نیست؛ بلکه رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض کرده‌اند و عملکرد مجمع در این زمینه ضعیف است. پیشنهادی به رهبری داده‌ایم در این زمینه که اگر دولت عمل کند مجمع بتواند آن را به دیوان عالی بسپارد که در دست بررسی است. چون فکر می کنیم نظرات بدون ضمانت اجرایی تاثیری ندارد.

وی خاطرنشان كرد: ما با یک موج افراط‌گرایی مواجهه هستیم که این موج برای ما هیچ چیز نداشته است. باید عقلانیت جمعی در کشور تقویت شود تا دیگر مردم شاهد قهرمان‌ها نباشند بلکه با تیم‌های کاری آشنا شوند. اگر احساسی برخورد شود دچار افراط و تفریط می‌شویم. یک افراط گرایی در 8ماه اخیر بوده و بنده پیش‌بینی می‌کنم که این موج نزول خواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جواب سوالی مبنی بر محکوم نکردن برخورد با معترضین گفت: ما عادت کرده بودیم که فقط دموکراسی را ببینیم (آرا ملت) ولی عادت به دیدن اعتراضات نداشتیم. باید اعتراض در دولت نهادینه شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد نامه‌اش به مقام معظم رهبری گفت: ما یک نقطه آغازی را پیدا کردیم برای برون رفت از فضا. دیدم روز 9دی روز خیلی خوبی بود. روزی که همه گروه‌ها در آن حضور داشتند. قصد داشتیم این روز را تبدیل به نقطه عزیمت کنیم و اگر این واکنش‌های منفی را در برابر این نامه می‌بینید، چون آنها یک برنامه‌ریزی برای کارهای خودشان داشتند و این نامه را برخلاف کارهای خودشان می‌دانستند.

رضایی تاكید كرد:حكمیت در كشوری كه قانون در آن حاكم است بی‌معنا است در جمهوری اسلامی رهبری و قانون محور وحدت هستند. 

گفتنی است در این دیدار در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۵
0
0
برخورد با اغتشاشگران و آشوبگران را که بیان نمودند چرا کامل نمیگویید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۵
0
0
ما محافظت نخواستیم مارو نکشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۵ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۸
0
0
mer30 اقای رضایی ولی اینها دستورگرفتن طوردیگه که میدونی برخوردکنند.ok
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین