کد خبر: ۹۴۱۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۸
چه شده كه امروز این "كاكا سیاه" حرف از تغییر نظام ایران می زند؟!

اظهارات نژاد پرستانه به جای پاسخ سیاسی!

اظهارات نژاد پرستانه لاریجانی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرويس سياسی: محمد جواد لاریجانی، در نشستی در اعضای جامعه اسلامی مهندسین، از همان ادبیاتی برای تبیین مواضع کشورمان استفاده کرد که متاسفانه مانند آنچه که در کشورمان باب شده، به پیامدهای آن ادبیات توجه نمی‌شود. محمد جواد لاریجانی که ظاهراً پیامد حرف‏هایش نه بر اساس اخلاق اسلامی و نه بر اساس اصول سیاسی برایش اهمیتی ندارد، برای پاسخ دادن به اوباما که می‏شد به هزار و یک روش سنجیده درباره آن سخن گفت، حرفی زد که انگار همه آموزه‏های اسلامی از یادش رفته است. این که برای تمسخر رئیس جمهور امریکا یا نقد وی از عبارت "کاکاسیاه" استفاده کنیم، تنها نشان دهنده آن است که چقدر به اصولی‏ترین و بنیادی‏ترین آموزه‏های اسلامی بی‏توجهیم. این هم پیامد نادیده انگاشتن بسیاری از اصول اولیه انسانی و اسلامی دیگر است که متاسفانه بارها در این مدت شاهد آن بوده‏ایم. بجاست که محمد جواد لاریجانی از همه انسان‏های رنگین پوست دنیا، چه ایرانی و چه غیر آن، بابت بکارگیری این عبارت عذرخواهی کند، در غیر این صورت، باید این اظهارات را به حساب نژاد‏پرستی ایشان گذاشت که تبعات بسیار بدی در افکار عمومی خواهد داشت. در عین حال ایشان با استفاده از عبارت "لاکردار" درباره کاتوزیان و کوچک پنداشتن مسئله کهریزک، نشان داد که اساسا فارغ از مسئله اوباما چقدر پایبند توجه به کلماتی که از دهان مبارکشان خارج می‏شوند هستند. از کسی که از خانواده بزرگ سیاسی است و در خانواده‏ای مذهبی و در کنار پدری مجتهد بزرگ شده است، انتظاری به مراتب فراتر در توجه به ادبیات و اخلاق می‏رود، نه آن که ادبیات نژادپرستانه را مانند عرب جاهلیت، نازی‏ها و امریکای قرن نوزدهم ترویج دهند.
در عین حال این که ایشان درباره سخنان آقای مشایی گفتند که باید هوای همولایتی خود را داشته باشند نیز نشان از رشد و بلوغ سیاسی ایشان در تبیین مواضع خود بر اساس قومیت‏گرایی دارد و طبعا با این دیدگاه، طرح بحث‏های نژاد پرستانه از ایشان بهتر فهمیده می‏شود. اصل خبر بدین شرح است:

جواد لاریجانی، در نشستی با اعضای جامعه اسلامی مهندسین،با انتقاد از سیاست های باراك اوباما علیه ایران و در اظهاراتی نژاد پرستانه گفت: زمانی كه اوباما بر سر كار آمد از تعامل و گفتگو با ایران سخن گفت چه شده كه امروز این "كاكا سیاه" حرف از تغییر نظام ایران می زند؟!

محمد جواد لاریجانی در ادامه البته این را هم اضافه كرد كه: من نژاد پرست نیستم اما باید یك طوری جواب این مرد را بدهم!

لاریجانی از مقایسه كهریزک با زندان ابوغریب توسط برخی اصولگرایان انتقاد كرد و گفت: در هر دو جنایت شد با این تفاوت كه در امریكا كنگره اقدامات غیرمعمول در زندان ها را تصویب كرده و در اینجا بزرگان قوم از شنیدن اقدامات گریه كردند.

وی در خصوص تشكیل كمیته ویژه در مجلس هم گفت: مجلس در ماجرای كهریزك گول خورد چون برخی میخواستند با بزرگ كردن كهریزك اشتباهات دیگر انتخابات را بپوشانند و همین آقای كاتوزیان روزی 10 بار می گفت كهریزك و لاكردار یك بار هم نگفت اتفاقات بدتری هم در كشور بعد از انتخابات افتاده است!

زمانی كه یكی از حاضران نظر لاریجانی را درباره مشایی و اظهاراتش پرسید وی در پاسخ گفت: این موضوع بماند برای بعد. 

وی با خنده گفت: ما یك هم ولایتی داریم باید هوای او را داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۵
4
8
به ایشان بفرمایید که ما مذاکرات ننگین ایشان با انگلیسی ها را در جریان ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را که به نوعی به دخالت انگلیسی ها در امور داخلی ایران مشروعیت می بخشید فراموش نکرده ایم مواضع ایشان اصلا با مواضع دولت دهم نیز سازگار نیست اما چه کنیم که چتر مخالفت با آقای هاشمی تمام مخالفین ایشانرا گرد هم آورده است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین