کد خبر: ۹۴۲۸۷
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۱

اعلام رقم هزينه احداث تونل توحيد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرويس اجتماعي:محمد باقر قالیباف نخستین بار رقم تقریبی ساخت تونل توحید را اعلام كرد.

شهردار تهران در مورد هزینه احداث تونل توحید گفت: هزینه نهایی را در كمیته تخصصی در آینده اعلام می‌كنیم اما به طور كلی می‌توان گفت هزینه احداث تونل 300 میلیارد تومان شده است و این در حالی است كه 120 هزار مترمربع مسافت از خیابان را زیر پای شهروندان گذاشته‌ایم.

محمدباقر قالیباف در حاشیه بازدید نمایندگان مجلس از پروژه تونل توحید افزود: همه نمایندگان از نظر فنی، اقتصادی و تاثیری كه تونل توحید در حوزه ترافیك می‌گذارد، در حین بازدید از تونل مراتب رضایت خود را اعلام كرده و امیدواریم مردم نیز به هنگام بهره‌مندی از این تونل راضی باشند.

وی در مورد اقدامات باقی‌مانده تا افتتاح كامل تونل گفت:‌ تونل توحید كار باقی‌مانده‌ای ندارد تمامی اقدامات ما نهایی شده و مواردی مربوط به زیباسازی و جمع‌آوری تعدادی كارگاه باقی مانده كه در روزهای آتی انجام می‌شود و لایه نهایی آسفالت نیز برای 24 ساعت پایانی پروژه گذاشته‌ایم.

شهردار تهران گفت: برای اولین بار موفق به تولید آسفالت رنگی شده‌ایم كه در این تونل توحید استفاده می‌شود و در آینده نیز در سطح شهر در محل‌هایی كه بر اساس علائم راهنمایی و رانندگی است از آسفالت رنگی استفاده می‌كنیم به طوری كه محل احتیاط را با رنگ زرد و یا محل خطر را با قرمز نشان می‌دهیم. مزیت این آسفالت این است كه در زمین بارندگی دچار مشكلات فنی و ایمنی و همچنین كیفیت نمی‌شود.

وی تصریح كرد:‌ در كنار سرعت و زمان و اقتصادی بودن مهم‌ترین منفعت تونل توحید نه از نظر صرفه‌جویی در سوخت بلكه چنانچه اجرا نمی‌شد هزینه‌های بیشتری به شهر تحمیل می‌شد.

شهردار تهران در پاسخ به خبرنگار ایلنا در رابطه با دیگر پروژه‌های زیرزمینی شهر تهران گفت: هم‌اكنون تونل صدر را در دست داریم كه تجهیز كارگاه شده و كارش به اتمام رسیده است همچنین دو و سه تونل دیگر نیز كار مطالعاتی را می‌گذراند. كار تونل‌سازی در تهران و كلان شهرهای دیگر كه خوب اداره می‌شوند به این معنی است كه زیر سطح شهر در اختیار تاسیسات زیربنایی است یعنی بخشی به كانال تاسیسات بخشی فاضلاب بخشی به تونل مترو و تونل حمل‌ونقل تعلق دارد كه هر شهری كه بخواهد خوب اداره شود باید از زیربناهای شهر بهره‌مند شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Italy
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۶
0
2
آقای قالیباف دستت درد نکنه زحمت کشيدی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین