کد خبر: ۹۴۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۷
با وجود اصرار آمریکا

پکن بر مذاکره با ایران تاکید دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه‌شنبه در واکنش به اصرار آمریکا مبنی بر اتخاذ تصمیم سخت علیه تهران اعلام کرد که همچنان فرصت مذاکره با ایران درباره موضوع هسته‌ای وجود دارد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، "ما زائوکسو" با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران در ادامه افزود : چین همواره معتقد بوده که مذاکره و رایزنی بهترین راه برای حل این موضوع است.

این اعلام موضع از سوی چین پس از آن صورت می گیرد که "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گذشته با ایراد سخنانی انتقادی از چین خواسته بود تا با تهدید خواندن برنامه هسته ای ایران به کشورهای خواستار تحریم ایران بپیوندد.

یادآور می شود آخرن نشست 1+5 که در ماه گذشته میلادی در نیویورک برگزار شد به دلیل مخالفت چین و روسیه با خواست آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران، بدون رسیدن به نتیجه ای خاص به کار خود پایان داد.

علاوه بر آن چین و آمریکا در روزهای اخیر و به دلیل مبادلات نظامی آمریکا با تایوان روزگار پرتنشی را با واشنگتن سپری کرده و اعتراض های پکن به ارسال سلاح از امریکا به تایوان هیچ تاثیری بر این مبادلات نداشته است.

در این راه حتی چین تهدید کرد که ادامه صادرات سلاح از آمریکا به تایوان می تواند به روابط پکن-واشنگتن ضربه بزند اما آمریکا اهمیتی به این اظهارات نداد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین