کد خبر: ۹۴۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۸۴ - ۱۱:۲۷

مرگ 121 مسافر پرواز هواپیمایی قبرس

آفتاب‌‌نیوز :



به گزارش خبرگزارى آسوشيتدپرس، بوئينگ ۷۳۷ شركت هوايى «سوپريوت هليوس ايرلاينز» در ساعت ۲۰:۱۱ دقيقه یکشنبه‌ به وقت اروپاى مركزى در كوه‌هاى شمال آتن در نزديكى شهر ساحلى گراماتيكوس سقوط كرد. به گفته‌ى مقامات يونانى، عدم تنظيم فشار هوا در كابين خلبان، باعث شده اكسيژن لازم به خلبانان نرسيده و بيهوشى گردند. گفته مى‌شود كه هواپيما براى مدتى بدون فرمان خلبان در پرواز بوده است و درون هواپيما صحنه‌ رويدادهاى غم‌انگيز بوده است.

اين هواپيما حامل ۱۱۵ مسافر بوده كه از لارناكا بلند شده و به مقصد آتن در پرواز بوده است. پس از آنكه تماس برج مراقبت آتن با خلبان قطع شد، نيروى هوايى يونان جنگنده‌هاى اف ۱۶ را به پرواز درآورد تا به اين هواپيما يارى رسانند. بر اساس اظهارات خلبانان جنگنده‌هاى اف ۱۶، آنها مى‌توانستند پيش از سقوط هواپيماى مسافربرى داخل كابين خلبانان هواپيماى مذكور را مشاهده كنند. خلبانان قادر به حركت نبوده و بدنشان به پايين خم شده بود.

يكى از اقوام يك مسافر هوايما اعلام داشت كه يك SMS از طريق تلفن همراه يكى از مسافران دريافت داشته كه گفته، خلبانان بيهوش شده‌اند. اين مسافر با پيام خود خداحافظى كرده و اشاره كرده كه دارد يخ مى‌زند.

يك كارشناس معتقد است، سرماى شديد داخل كابين به معناى كاهش فشار هوا و كمبود اكسيژن بوده است. اين كارشناس مى‌افزايد، در چنين شرايطى قاعدتا بايد ماسك‌هاى اكسيژن از بالاى سر مسافران فعال شوند و اين به خلبانان امكان مى‌دهد كه ارتفاع هواپيما را به ۳۰۵۰ متر كاهش دهند. در اين ارتفاع است كه هواى معمولى براى تنفس كافى است.

به گزارش بی بی سی،تحقيقات در باره بدترين حادثه هوايی يونان که در آن 121 نفر جان باختند آغاز شده است.  
پيامی که قبل از سقوط از هواپيما ارسال شده بود، حاکی از افت شديد فشار در کابين خلبان بوده است. در اين پيام کوتاه که ظاهرا يکی از مسافران فرستاده، اعلام شده است که خلبان و کمک خلبان بيهوش شده اند و مسافران دارند از سرما منجمد می شوند.
خدمه دو هواپيمای جنگی اف 16 که پس از قطع ارتباط هواپيمای قبرسی با برج کنترل برای بررسی به مسير اين هواپيما فرستاده شد، گفتند که احتمالا يکی از خلبانان پيش از برخورد هواپيما به تپه ای در شمال آتن بيهوش شده بوده است. خلبان دوم نيز در کابين نبوده است. دو نفر که ظاهرا از مسافران بوده اند تلاش داشته اند با هدايت هواپيما جان خود و مسافران را نجات دهند.
گفته می شود علت بيهوش شدن خلبان افت ناگهانی فشار درون هواپيما بوده است.
مقامات يونان می گويند که احتمالا اشکالی در اکسيژن هواپيما يا سيستم تنظيم فشار آن وجود داشته است. ولی دليل اصلی حادثه هنوز روشن نشده است.
بر اساس گفته کارشناسان هوايی اين هواپيما پيش از اين پرواز نيز دچار مشکلاتی بوده است.
بستگان برخی از مسافران با بی تابی در مقابل فرودگاه لارناکا تجمع کرده بودند تا از سرنوشت عزيزان خود مطلع شوند.
اين بوئينگ ۷۳۷ که حامل ۱۱۵ مسافر و شش خدمه بود، در ساعت ۹ و ۲۰ دقيقه گرينويچ سقوط کرد و به يک تپه در حوالی آتن خورد. قرار بوده است اين هواپيما بعد از توقف در آتن، به پراگ، پايتخت جمهوری چک عزيمت کند.
سخنگوی پليس گفت که قرار بود ۵۹ بزرگسال و هشت کودک در آتن پياده شوند و ۴۸ نفر به پراگ بروند. مقامات فرودگاه لارناکا به تلويزيون محلی گفته اند افت شديد فشار در کابين خلبان شايد به بيهوشی خلبانان انجاميده باشد.
تلويزيون يونان نيز گزارش داد يک مسافر با موبايل خود يک SMS برای يکی از بستگان خود فرستاده بود که رنگ خلبان کبود شده و دمای هواپيما افت کرده است.
در اين پيام نوشته شده بود: "من با تو وداع می کنم. ما داريم منجمد می شويم."
ابتدا گمان می رفت اين هواپيما ربوده شده باشد ولی وزارت خارجه يونان بلافاصله اين ادعا را رد کرد.
سخنگوی دولت يونان گفت که نشانه های اوليه حاکی از حادثه بوده است. نخست وزيران يونان و قبرس سفرهای تفريحی خود را رها کرده و به ترتيب به آتن و لارناکا بازگشته اند.
خطوط هوايی قبرس قول داده است که در باره حادثه تحقيق کامل صورت دهد. دست کم يکی از دو جعبه سياه هواپيما يافته شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
0
خدا بیامرزتشون!(بعد دوازده سال!!!!)
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین