کد خبر: ۹۸۱۸۹
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۲:۲۴

مقتدی صدر: درصورت ادامه فشارهای تهران، ایران را ترک می‌کنم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش سایت خبری عراق آزاد، مقتدی صدر، رهبر جریان صدری تهدید کرد در صورتی که ایران بخواهد فشار بیشتری بر او بیاورد تا با نامزدی مالکی موافقت کند، ایران را ترک کرده و به کشور دیگری پناه می‌برد. 

برخی رسانه‌ها مدعی هستند که ایران فشار بسیاری را به مقتدی صدر و جریان وابسته به او وارد می‌آورد تا وی از موضع ضد مالکی خود کوتاه آمده و با نامزدی مجدد مالکی برای پست نخست‌وزیری موافقت کند.

جریان صدری یکی از بارزترین گروه‌های سیاسی درون ائتلاف ملی است و ائتلاف آن با دولت قانون گرچه بسیار بعید می‌نماید اما در صورت تحقق یک ائتلاف کاملا شیعی خواهد بود که از دید تهران امری مثبت است. 

با این حال جریان صدری و شخص مقتدی صدر با ادامه کار مالکی به شدت مخالف است و در مذاکراتی که میان نمایندگان وی با ائتلاف دولت قانون صورت می‌گیرد، بر گرفتن تعهد از مالکی برای عدم نامزدی مجددش برای پست نخست‌وزیری پافشاری می‌کند.

صدر در گفت‌وگوی تلویزیونی هفته پیش خود با شبکه الجزیره که در ایران انجام شده بود، به‌شدت به نوری مالکی حمله کرد و او را فردی شکست خورده در انجام مسئولیت‌هایش دانست و او را دروغگو توصیف کرد.

دولت قانون اصرار دارد که نامزد این جریان فقط نوری مالکی است و به هیچ عنوان از نامزدی وی کوتاه نمی‌آید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین