کد خبر: ۹۸۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۴

اعلام شرايط خريد خدمت مشمولان خارج از كشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار محمدجواد زاده‌کمند در حاشیه جلسه پاسخگویی و رسیدگی به مسایل و مشکلات هموطنان مقیم خارج در مرکز 2777، افزود: اظهار كرد كه این قانون تا سال 1390 دارای اعتبار بوده و ادامه این روند نیازمند مصوبات قانونی بعدی است.

به گزارش ایسنا وی استفاده از معافیت تحصیلی برای مشمولانی که قبل از پایان شهریور سال 1385 از کشور خارج شده و در یکی از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مشغول تحصیل هستند را از دیگر تسهیلات ارایه شده برای مشمولان خارج از کشور اعلام كرد.

زاده كمند افزود: مشمولان واجد شرایط یاد شده می‌توانند پس از درج مهر خروج در گذرنامه، از طریق سفارت‌خانه‌های ایران در محل تحصیلشان، سالی دو بار به ایران سفر کرده و در مجموع سالی سه ماه در ایران اقامت داشته باشند.

وی ادامه داد: مبلغ تعیین شده برای خرید خدمت سربازی براساس قانون بودجه تعیین می‌شود و مصوبه مجلس شورای اسلامی است که امکان تغییر آن هم وجود ندارد. اما دولت در تلاش است با ایجاد امکان ویژه‌ای، ترتیبی اتخاذ كند که مشمولان این قانون با دریافت وام از بانک‌ها و پرداخت اقساطی برای خرید خدمت سربازی اقدام کنند.

سردار زاده‌کمند تصریح کرد: با اجرای قانون خرید خدمت سربازی و اعطای معافیت تحصیلی به ایرانیان مقیم خارج، مشکل بیش از 90 درصد این هموطنان حل شده است.

به گفته وی هم اکنون یک کمیته ویژه ایرانیان خارج از کشور در نیروهای مسلح برای بازنگری قوانین و مقررات مرتبط با مشمولان ایرانی مقیم خارج تشکیل شده، اما تضمینی به تغییر قوانین یا تمدید مدت‌های تعیین شده برای بهره‌مندی از برخی تسهیلات از جمله خرید خدمت سربازی نیست.

وی در تشریح مدت زمان استفاده از معافیت تحصیلی برای دانشجویانی که قبل از پایان شهریور 1385 از ایران خارج شده‌اند، هم اظهار كرد: مدت معافیت تحصیلی برای دانشجویان مقاطع کارشناسی 5/3 سال، دکترای ناپیوسته پنج سال، دکترای پیوسته هشت سال و کارشناسی ارشد پیوسته هفت سال است.

سردار زاده کمند با اشاره به مشکلات مربوط به آگاهی نداشتن ایرانیان مقیم خارج از قوانین مرتبط با نظام وظیفه، ایجاد مرکز شبانه‌روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور را مهم ارزیابی كرد و افزود: با ایجاد این مرکز و استقرار نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف، همه موظف به پاسخگویی به ایرانیان خارج از کشور شده‌اند و در این راستا سازمان وظیفه عمومی نیز نمایندگان تام الاختیار خود را در مرکز 2777 مستقر کرده است.

وی خاطر نشان كرد: مرکز شبانه‌روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور از اسفند سال 88 در شورای عالی امور ایرانیان مقیم خارج از کشور راه‌اندازی شده و نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف از طریق شماره تلفن 2777-009821آماده پاسخگویی به سووالات هموطنان ایرانی مقیم خارج و خانواده‌های آنان در ایران هستند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تاكید كرد: حدود 90 درصد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور با توجه به تسهیلات در نظر گرفته شده، برای تردد و رفت و آمد به داخل کشور هیچ مشکلی ندارند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۱
0
0
با سلام
لطفا بفرمایید مبنای انتخاب سال 82 چیست و تا کی باید سال 82 باقی بماند؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین