کد خبر: ۹۹۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۲

مهدی تاجیک به 27 ماه حبس تعزیری و 30 سال محرومیت سیاسی محکوم شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی تاجیک دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب به 27 ماه حبس تعزیری و 30 سال محرومیت سیاسی محکوم گردید.

به گزارش برخی از سایت‌های خبری، در حکم دادگاه بدوی که در پی احضار تاجیک به دادگاه انقلاب به او ابلاغ شده است، نامبرده به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به 2 سال حبس تعزیری، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به 91 روز حبس تعزیری و همچنین به جهت توهین به ریاست جمهوری به یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

قاضی شعبه 26 دادگاه انقلاب در ادامه حکم صادره این فعال مطبوعاتی را به مدت 30 سال از حرفه خبرنگاری، تالیف، مصاحبه، مقاله‌نویسی و حتی تحلیل سیاسی محروم نموده است.

عضویت، هواداری و همچنین فعالیت موثر در احزاب و گروه‌های سیاسی و به‌طور کل ورود در مسائل نظری سیاسی از مصادیق این ممنوعیت عنوان شده است.

این حکم در حالی صادر شده است که هیچ استنادی در پرونده این فعال مطبوعاتی مبنی‌بر شرکت وی در اجتماعات پس از انتخابات و حوادث رخ داده موجود نمی‌باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۴
0
12
سلام ، خیلی خنده دار هست یعنی این بنده خدا تحلیل هم نمی تونه بکنه ... واقعا خدا به دادمون برسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۴
1
11
سلام
این سلام اختصاصا به مهدی جان میفرستم.تلاشتو واسه آزادی و آزادگی قابل تقدیره.به امید پیروزی حق در همه دنیا
از طرف یکی از دوستان و همرزمانت.
چه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۴
1
6
عمده تاریخی که از اسلام و ایران در مغز ما پر کرده اند, دروغ است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۴
0
9
این نوع احکام بر چه اساسی صادر می شود چطور ممکن است یک فردی را 30 سال از فعالیت سیاسی محروم کرد اصولا در دنیائی زندگی می کنیم که سرعت تغییر و تحولات به اندازه سرعت رعد و برق است و هر لحظه و ثانیه یک تئوری و نظریه جدید ظهور می کندوغالبااین تغییرات بر اساس تفکرات جمعی و علمی و دانشگاهی است لذا تاثیر یک اندیشه آن هم یک دانشجوی کارشناسی ارشد به هیچ جای دنیا بر نمی خورد لذا صدور این احکام جای تاسف و تعجب و اجرای آن محال به نظر می رسد و باعث خدشه و تخفیف قوه قضائیه در داخل و خارج از کشور است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین