کد خبر: ۹۹۵۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۸

مسعود باستانی به 6 سال و عبداللهی به 8 ماه حبس تعزیری محکوم شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  وكیل مسعود باستانی از محكومیت قطعی موكل خود به 6 سال حبس تعزیری خبرداد و گفت:‌ شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران،حكم شعبه 15 دادگاه انقلاب را عینا تایید كرد.

محمد شریف در گفتگو با ایلنا در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌ موكلان خود، درباره پرونده مسعود باستانی؛ روزنامه‌نگار بازداشت شده حوادث سال گذشته گفت: ‌طبق اطلاعات رسیده و با مراجعه پدر موكلم،حكم دادگاه بدوی در مورد محكومیت مسعود باستانی بدون تغییر توسط شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید و به قطعیت رسیده است.

وی افزود: تایید این حكم باتوجه به محتویات پرونده و اقدامات موكلم در دادگاه بدوی دور از انتظار بود. اینجانب با توجه به پرونده‌های مشابه در اندیشه نقض این حكم بودم ولی متاسفانه حكم عینا قطعیت یافت.

شریف كه وكالت مسعود آقایی را نیز برعهده دارد،در خصوص پرونده این موكل خود گفت: پرونده مسعود آقایی كه به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتكاب جرم و اغتشاش در جریان رسیدگی بود منتهی به برائت از اتهام اجتماع و تبانی و محكومیت به 6 ماه حبس تعزیری به دلیل حضور در راه پیمایی شد.

وی در مورد پرونده بدرالسادت مفیدی نیز گفت: تاكنون به دلیل عدم اتمام تحقیقات مقدماتی منتهی به صدور كیفرخواست نشده و پرونده كماكان در دادسرا مطرح است.

شریف در ادامه به بیان آخرین وضعیت پرونده شیوا نظرآهاری پرداخت و گفت:در مورد این موكلم دو پرونده در جریان رسیدگی است. پیگیری‌های به عمل آمده حاكی از این بود كه پرونده پس از صدور كیفرخواست به شعبه 26 دادگاه انقلاب ارسال می‌شود اما به دلیل نقص تحقیقات پرونده مجددا به شعبه بازپرسی اعاده شد.

وكیل شیوانظرآهاری با انتقاد شدید از برخی سایت‌های اینترنتی داخلی كه مبادرت به انتشار اخباری در رابطه با موكلش می‌كنند،گفت: باتوجه به اینكه پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است تاكنون به همراه دیگر همكارم خانم مغزی موفق به مطالعه پرونده نشده‌ایم اما رسانه‌های مختلف بویژه سایت‌های اینترنتی مبادرت به پخش مطالبی در مرود اتهامات موكلم می‌كنند كه صرفا در صورت دسترسی به پرونده،ارائه چنین اطلاعاتی میسر است.

وی ضمن تكذیب اتهامات مطرح شده توسط سایت‌های اینترنتی ،تاكیدكرد: امیدوارم مراجع قضایی بویژه دادسرای تهران حداقل در پی بررسی این قضیه برآیند كه این رسانه‌ها چگونه و چرا به این اطلاعات كه حتی وكلای پرونده از آن ناآگاه هستند،دست پیدا می‌كنند.

شریف در مورد پرونده رضا مهابادیان عضو كانون نویسندگان ایران نیز اظهارداشت: برای این موكلم در مورد اتهامات مرتبط با عضویت در كانون نویسندگان ایران قرار وثیقه صادر شده بود كه از اجرای این قرار خودداری و وی كماكان در بازداشت به سر می‌برد.

این وكیل دادگستری كه وكالت محسن دانش‌پور مقدم،احمد دانش پور مقدم، هادی قائمی، مطهری بهرامی و ریحانه حاج ابراهیم دباغ را برعهده دارد،اتهام آنان را ارتباط با یک سازمان غیرقانونی عنوان كرد و ادامه داد: این افراد در مرحله بدوی وبا حضور وكیل تسخیری محكوم شده بودند كه در مرحله تجدیدنظر به همراه دیگر همكارم خانم دارایی وارد پرونده شدیم.

وی افزود: متاسفانه در مورد محسن و احمد دانش پور به پرونده جهت مطالعه و تنظیم لایحه اعتراضی دست نیافتیم اما در مورد سه متهم دیگر، پرونده مطالعه و لایحه اعتراضی ثبت شد. برای این سه متهم در مرحله بدوی حكم اعدام صادر شده بود كه در جریان رسیدگی در مرحله تجدیدنظر حكم نقض اما تاكنون ابلاغ نشده است اما براساس اطلاعات غیررسمی حاصله،موكلانم به 10 و 15 سال حبس در تبعید محكوم شده‌اند.

شریف درباره پرونده حسین مجاهد دبیرحزب جامعه مدنی همدان و سه عضو دیگرشورای عالی این حزب گفت: بعد از صدور حكم دادگاه بدوی،نسبت به حكم صادره اعتراض و پرونده جهت رسیدگی به مرجع تجدیدنظر ارجاع شد. 

همچنین محمدرضا نسب عبداللهی، روزنامه‌نگار شیرازی به 8 ماه حبس محکوم شد.

محمدرضا نسب عبداللهی، روزنامه‌نگار شیرازی که خبر و عکس کشف 4 صندوق رای را منتشر کرده بود،به اتهام تبلیغ علیه نظام به 8 ماه حبس تعزیزی محکوم شد. 

شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز، این روزنامه نگار را به دلیل انتشار خبر کشف  4 صندوق رای و مصاحبه با تلویزیون‌های فارسی‌زبان خارج از کشور در هنگام اعتراضات پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به 8 ماه حبس تعزیزی محکوم کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین