در یک کنفرانس علمی انجام می‌شود:
بررسی الگوهای بهینه‌سازی مصرف سوخت
آفتاب: الگوهای بهینه‌سازی مصرف سوخت در بخش حمل‌ونقل به عنوان یکی از موضوعات سخنرانی نخستین کنفرانس ملی حمل‌ونقل مواد خطرناک و اثرات زیست‌محیطی آن در تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، دبیر اجرایی نخستین کنفرانس ملی حمل‌ونقل مواد خطرناک و اثرات زیست‌محیطی آن در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب اظهار داشت: «با اعتقاد به اینکه بازخورد کاهش نیاز به فرآورده‌های نفتی به طور مستقیم در بدنه حمل‌ونقل مواد خطرناک و اثرات زیست‌محیطی آن تاثیرگذار می‌باشد. ایجاد فرصت‌های کاربردی و اجرایی جهت کاهش روند رشد بالای مصرف آن در بخش حمل‌ونقل و افزایش کارآیی مصرف سوخت در بخش مذکور یکی از اولویت‌های برگزاری این کنفرانس می‌باشد.

محمدرضا انبیائی با تاکید بر حجم آلاینده‌های تولیدی ناشی از کاربرد، سوخت در حمل و نقل تصریح کرد: «بررسی اصلاحات زیربنایی از اولویت‌های برگزاری این کنفرانس می‌باشد و از آنجا که رویکرد اصلی به مقوله اثرات زیست‌محیطی حمل‌ونقل مواد خطرناک، کاهش حجم این آلاینده‌هاست،‌ لزوم اهتمام جدی به بهینه‌سازی مصرف سوخت در این بخش، بیش از هر زمانی احساس می‌شود».

وی افزود: «برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف انرژی در بخش حمل‌ونقل مواد خطرناک و تبیین خط‌مشی‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت در این زمینه، تعیین اولویت‌های اجرایی در کاهش نیاز به حمل‌ونقل مواد خطرناک با رویکرد کاهش مصرف سوخت، توجه به ترکیب شیوه‌های حمل‌ونقلی مختلف جهت دستیابی به وضعیت بهینه مصرف سوخت و تهیه بانک اطلاعاتی جامعه حمل و نقل مواد خطرناک از دیدگاه مصرف سوخت در اولویت برنامه‌ریزی این کارگاه وجود دارد».

شایان ذکر است، ‌نخستین کنفرانس ملی حمل‌ونقل مواد خطرناک و اثرات زیست‌محیطی آن به همراه کارگاه‌های تخصصی آموزشی ویژه و نمایشگاه بزرگ تخصصی آن، طی روزهای 25 تا 29 وزرات راه و ترابری، وزرات کشور، وزارت نفت، وزارت صنایع و معادن، سازمان حفاظت محیط زیست، پلیس راهور ناجا، شهرداری تهران و با مشارکت بسیاری از رسانه‌های کشور در محل سالن اصلی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار خواهد شد.

ایمنی و مدیریت ریسک، مدیریت بحران، آموزش و مقررات، فناوری‌های نوین و اثرات زیست‌محیطی حمل‌ونقل مواد خطرناک از اهم موضوعات و محورهای این کنفرانس می‌باشد.