کد خبر: ۱۲۵۳۷۵
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۶

اعلام اسامی مهندسان ایرانی ربوده شده در افغانستان

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان جنوبی اسامی 12 نفر ایرانی را که توسط طالبان در استان فراه افغانستان گروگان گرفته شده‌اند، اعلام کرد.

محمد ابراهیم افشاری گفت: محمد حسینی، مصطفی نیکفرجام، ابوالقاسم وثوقی، حمدالله خوش قدم، علی مرادی، محمدرضا مودی، دلشادی، محسن شریفی، علی کاتب، محمود کاتب، مجتبی حسینی و علی محمدآبادی توسط طالبان گروگان گرفته شده‌اند.

به گزارش ایرنا، این افراد برای انجام یک پروژه عمرانی در افغانستان به سر می‌بردند که روز یکشنبه در 50 کیلومتری مرز ایران در داخل افغانستان ربوده شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز اعلام کرده است: تماس‌هایی با مقامات افغان و نیروهای مرزبانی داشتیم که نتیجه آن اطلاع از سلامتی این افراد است.

رامین مهمانپرست در نشست خبری هفتگی خود گفت: به صورت جدی پیگیر موضوع ربایش این مهندسان از دولت افغانستان هستیم. 

گفتنی است که سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای آزادی مهندسان ایرانی ربوده شده در این کشور از آزادی یکی از این افراد خبر داد.

فداحسین مالکی سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: درپی ربوده شدن 12 تن از مهندسین ایرانی یک شرکت راه سازی در ولایت فرا افغانستان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در همان لحظات اولیه خبر، برای تامین سلامت و آزادی این افراد، اقدامات فشرده‌ای را از طریق تماس و ارتباط مستمر با عالی‌ترین مقامات ارشد سیاسی و امنیتی افغانستان به عمل آورد.

سفیرجمهوری اسلامی ایران همچنین گفت:آدم ربایان یک نفر از مهندسان ایرانی را آزاد کرده و به بقیه اجازه داده‌اند با خانواده شان تماس بگیرند.

به گزارش مهر، مالکی تصریح کرد: شواهد حاکی است که اتباع ایرانی ربوده شده در سلامت کامل به سر می‌برند و تلاش‌های مشترک دولت افغانستان و سفارت جمهوری اسلامی ایران درافغانستان برای آزادی آنها همچنان ادامه دارد.
شایان ذکر است که این پروژه یک طرح عمرانی است که با هزینه جمهوری اسلامی ایران از محل بودجه بازسازی با هدف تامین رفاه و تسهیلات مردم منطقه توسط یک شرکت خصوصی ایرانی در حال احداث است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین