کد خبر: ۱۵۳۴۱۹
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۵

نشر چشمه غایب بزرگ نمایشگاه کتاب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس نمایشگاه بیست و پنجم کتاب تهران، امروز در نشست خبری این نمایشگاه با اعلام حل شدن مشکل ناشرانی ازجمله ثالث و پیدایش، حضور نشر چشمه در نمایشگاه کتاب را ممکن ندانست.

بهمن دری با بیان این که هیأت رسیدگی به تخلفات می تواند مانع حضور ناشران در نمایشگاه کتاب شود، افزود: برای ممانعت از حضور یک ناشر در نمایشگاه کتاب نیاز به حکم قضایی نیست و صدور حکم قضایی تنها یکی از موانع حضور در نمایشگاه است.

وی درخصوص دلایل برگزار نشدن نمایشگاه کتاب در محل باغ کتاب گفت: با توجه به این که هنوز نمایشگاهی در این محل برگزار نشده است، ریسک برگزاری نمایشگاهی در ابعاد و گستردگی نمایشگاه کتاب تهران در این محل بالاست.

رئیس نمایشگاه کتاب با بیان این که مسأله ایاب و ذهاب بازدید کنندگان را هم باید در نظر گرفت، اضافه کرد: بهتر است در باغ کتاب نمایشگاه های تخصصی کتاب ازجمله کتب دانشگاهی، کتب خارجی کاربردی و کتاب کودک و نوجوان برگزار شود.

دری کتب عرضه شده در نمایشگاه را کتاب های منتشره از سال 1387 به بعد برشمرد و با بیان این که ناشران باید برای عرضه کتاب هایی که قبل از این تاریخ منتشر شده اند، هماهنگی قبلی به عمل آوردند، گفت: در مورد تخلفاتی که در این مورد صورت بگیرد پس از تذکرات شفاهی و کتبی اقدام به جمع آوری کتاب مربوطه از نمایشگاه خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد عرضه کتاب های دهه شصت توسط انتشارات کیهان در نمایشگاه گفت: درصورت تکرار این تخلف با این ناشر هم برخورد خواهد شد.

رئیس نمایشگاه کتاب در پاسخ به سوال دیگری در مورد حمایت مالی از 74 ناشر قمی، این حمایت ها را تبعیض ندانست و افزود: از ناشران دیگر هم حمایت های دیگری به عمل آورده ایم اما در بوق و کرنا نکرده ایم.

دری افزود: در سال گذشته 16 میلیارد تومان صرف خرید کتاب از ناشران شد.

وی درباره بیمه نویسندگان نیز گفت: صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران داریم که بیمه و بیمه تکمیلی نویسندگان و روزنامه نگاران را بر عهده دارد از طریق مرسوم خانه کتاب به تقاضای نویسنده که به صندوق ارائه شده رسیدگی و نویسندگان را بیمه می‌کند.

رئیس نمایشگاه کتاب اضافه کرد: البته نویسندگان متقاضی که فرم مخصوص این بیمه را تکمیل و به صندوق معرفی شده باشند به لحاظ اعتبارات تامین شده بیمه خواهند شد.

دری با بیان این که معاونت فرهنگی، اهل قلم را به عنوان کارفرما بیمه می‌کند، ادامه داد: نویسندگان می‌توانند پس از بیمه شدن درخواست بیمه تکمیلی دهند پس بنابراین نویسندگان باید در ابتدا خود تقاضا ارائه کنند و خانه کتاب که متصدی پذیرش بیمه نویسندگان است به این مهم می‌پردازد البته نویسندگانی که دارای دو کتاب منتشره باشند می‌توانند درخواست بیمه شدن دهند.

وی همچنین گفت: در راستای نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تمامی اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری نمایشگاه را که مشابه داخلی داشته اند، از طریق خرید از تولیدکنندگان داخلی تأمین کرده ایم.

به گزارش عصرایران، بهمن دری همچنین در پاسخ به ایسنا، درباره‌ی طرح موضوع تغییر مدیر اداره‌ کتاب (اللهیاری)، گفت: درباره‌ی تغییر مدیر اداره‌ی کتاب برنامه‌ای نداریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین