کد خبر: ۱۳۶۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴

دریادار سیاری: ایران نیازی به تماس با آمریکا ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، ایران نیازی به برقراری خط تماس اضطراری با آمریکا ندارد. 

"امیر دریادار حبیب الله سیاری" در گفت‌و‌گوی اختصاصی با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: ما نیازی به برقراری چنین خطی نداریم؛ آقای رییس‌جمهوری جواب دادند که آنها (آمریکایی‌ها) در این منطقه چکار دارند. 

وی اظهار داشت: این منطقه مربوط به کشورهای منطقه است و کشورهای منطقه خودشان قادر به تامین امنیت آن هستند.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: بنابراین ما نیازی به برقراری این ارتباطات نداریم.

دریادار سیاری با اشاره به مأموریت ناوگروه‌‌های ایران در دریاهای آزاد، گفت: هدف از انجام این مأموریت حضور در آب‌های آزاد برای به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران، حضور در دریاهای آزاد، گشت اطلاعاتی عملیاتی به‌منظور تأمین خطوط مواصلاتی است.

وی تاکید کرد: امروزه با توجه به پدیده شوم دزدی دریایی در خلیج عدن، خطوط مواصلاتی همه کشورهایی که صادرت و واردات‌شان از این منطقه بسیار حساس است به خطر افتاده است.

دریادار سیاری گفت: همه کشورها منافعی را در دریاها دارند، و ما هم مثل همه کشورهای دنیا در آبهای آزاد منافعی داریم که از جمله آنها برقراری امنیت خطوط کشتیرانی است، و ما هم باید بتوانیم از این منافع خود دفاع کنیم.

حق ایران برای حضور در دریاهای آزاد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: حضور در دریاهای آزاد مثل بقیه کشورهای دنیا حق ایران است.

دریادار سیاری درباره سئوال‌های مطرح شده از سوی برخی مبنی بر دلیل حضور نیروی دریایی ایران در آب‌های اقیانوس اطلس که نزدیک به آمریکا است، خاطرنشان کرد: همه کسانی که دریاها و اقیانوس اطلس را می‌شناسند، می‌دانند که اقیانوس اطلس گستره‌ای از آب‌های دنیا است؛ چه کسی گفته است هرکسی که در آب‌های اقیانوس اطلس باشد به مرزهای آمریکا نزدیک شده است، ما می توانیم در همه مناطق اقیانوس اطلس حضور داشته باشیم، هر کشوری مرز دریایی و آبهای سرزمینی دارد، و دیگر کشورها مجاز نیستند به آنها رفت و آمد کنند ، ولی بقیه آبها، آب‌های آزاد است.

کنترل کامل همه تحرکات منطقه‌ای

دریادار سیاری درباره برخی خبرهای منتشر شده مبنی بر ورود زیردریایی‌های رژیم اشغالگر به خلیج فارس، خاطرنشان کرد: اطمینان می‌دهیم در محدوده دریایی که متعلق به جمهوری اسلامی ایران است، هرگونه تحرک و جابجایی سطحی زیر‌سطحی و پروازی حتماً رصد می‌شود، و امکان ندارد که کسی بتواند در منطقه‌ای حضور پیدا کند و از چشم ما دور بماند.

وی افزود: هم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های جنوب کشور از منطقه فاو تا انتهای مرز جمهوری اسلامی ایران تا بندر پسا بندر و منطقه دریایی عمان؛ بر منطقه دریایی ایران تسلط کامل دارد، و به هیچ‌وجه اجازه نزدیک شدن یا حضور ناو یا زیردریایی کشوری به این منطقه را نمی‌دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین