کد خبر: ۱۴۹۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۵

شكار زنان و مردان از سوی قاضی دروغين

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدير يكي از شركت‌هاي بيمه با مراجعه به يك دادسرا، هنگامي كه سراغ يكي از قاضي‌ها را گرفت و متوجه شد چنين مردي در آنجا كار نمي‌كند، فهميد كه كلاه بزرگي سرش رفته است. اين مدير با مراجعه به بازپرسي ناحيه 4 سيدخندان از يك مرد كه خود را يكي از قضات مجتمع قضايي دادگستري در تهران معرفي كرده و از وي چند ميليون كلاهبرداري كرده، شكايت كرد.

اين مدير كه از اعتماد بي‌مورد خود به اين مرد كلاهبردار پشيمان بود، به بازپرس پرونده گفت: ماه گذشته در دفتر كارم نشسته بودم كه تلفن زنگ خورد و مردي آن سوي خط، خود را يكي از قضات دادگستري تهران معرفي كرد و از من خواست مشكل بيمه‌اي يكي از اقوامش را سريع انجام بدهم. من نيز به دليل احترام به وي، كار دوستش را انجام دادم. چند مدت تلفني با يكديگر در ارتباط بوديم تا اين كه 15 روز پيش براي من مشكلي به وجود آمد و من با اين مرد تماس گرفتم و خواستم مرا راهنمايي كند. وي به بهانه‌هاي مختلف چند ميليون از من گرفت ولي كاري انجام نداد. حتي هفته گذشته در يكي از مجتمع‌هاي قضايي با من قرار گذاشت ولي سر قرار نيامد و عنوان كرد كه براي يك مأموريت كاري به خارج از تهران رفته است و با من تماس مي‌گيرد. من كه به وي شك كرده بودم، براي روشن شدن اين كه وي قاضي است يا نه، به محل كارش رفتم ولي آنجا هيچ كس وي را نمي‌شناخت و گفتند كه به احتمال زياد سرم كلاه رفته است.

با ادعاهاي مدير ساده‌لوح، پرونده براي رسيدگي در اختيار تيمي از پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران قرار گرفت و كارآگاهان براي يافتن ردي از قاضي قلابي، دست به تجسس‌هاي ميداني زدند. در نخستين اقدام، كارآگاهان شماره حساب‌هايي كه مدير بيمه به آنها پول واريز كرده بود را تحت رديابي قرار دادند و متوجه شدند صاحب حساب مردي به نام «سيروس» است ولي شماره سريال شناسنامه‌هايي كه با آنها افتتاح حساب شده است، با يكديگر متفاوت هستند. براين اساس، كارآگاهان احتمال دادند كه با يك كلاهبردار حرفه‌اي روبه‌رو هستند كه با شناسنامه‌هاي جعلي اقدام به افتتاح حساب مي‌كند و بدين ترتيب از طعمه‌هايش اخاذي مي‌كند.

براين اساس، شماره تلفن مرد شياد مورد تجسس قرار گرفت و شواهد نشان مي‌داد وي با دختري جوان به نام «سولماز» در ارتباط است. سولماز كه نمي‌دانست با چه مرد مكاري روبه‌رو است، به پليس گفت: پس از اين كه از دانشگاه فارغ‌التحصيل شدم، مدتي را بيكار بودم تا اين كه با دكتر «احمد» آشنا شدم. وي با گرفتن 3 ميليون تومان، قول داد مرا در يكي از مراكز بهداشتي- درماني استخدام كند. حتي وي ادعا مي‌كرد كه پول براي پيشبرد كار من صرف مي‌شود.

در ادامه كارآگاهان از طريق زن جوان با مرد كلاهبردار در يكي از خيابان‌هاي سيدخندان قرار گذاشتند و وقتي كه وي پا در كمينگاه پليس گذاشت، توسط آنان دستگير شد و در بازرسي از وي، 5 خط موبايل نيز كشف شد. مرد شياد كه «سيروس» و 48 ساله است، در بازجويي‌ها ادعاي بيگناهي كرد ولي هنگامي كه با طعمه‌هايش روبه‌رو شد، به كلاهبرداري‌هايش اعتراف كرد.

سيروس در بازجويي‌ها گفت: من با معرفي خودم به عنوان قاضي دادگستري يا پزشك، طعمه‌هايم را شناسايي مي‌كردم و به بهانه انجام كارهايشان، از آنان كلاهبرداري مي‌كردم. سرهنگ كارآگاه رضا مؤذن، فرمانده پايگاه چهارم در اين باره به شوك روزنامه ايران گفت: اين شياد سابقه‌دار براي رسيدن به نقشه‌هاي از قبل برنامه‌ريزي شده‌اش، چندين خط تلفن به اسامي جعلي تهيه كرده بود و بيشتر سعي مي‌كرد از طريق تلفن طعمه‌‌هايش را فريب بدهد.

به گزارش ایران،سرهنگ مؤذن در پايان افزود: با توجه به شايع بودن اين گونه كلاهبرداري‌ها در سطح شهرهاي بزرگ همانند تهران، ‌از كساني كه بدين شيوه و شگرد مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند، دعوت مي‌شود براي شناسايي و طرح شكايت به پايگاه چهارم پليس آگاهي مراجعه كنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
0
0
باید دراین زمونه مردم خیلی آگاه باشند واقعا زمونه عوض شده ادمهای حقه باز دروغگو وکلاهبردارزیادشده وبه خصوص برای دختران مجرد توصیه میکنم که خیلی مواظب باشند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین