کد خبر: ۱۷۷۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۳

مشروح مناظره پر از نکته و کنایه مطهری و زارعی

آنچه موافق و مخالف سئوال از احمدی نژاد گفتند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بینندگان مناطره تلویزیونی دو نماینده موافق و مخالف سوال از رئیس جمهور در برنامه «دیروز،امروز،فردا» در یک نظرسنجی نیز شرکت کردند و 79 درصد به گزینه «طرح سوال در جلسه علنی» رای دادند. 

علی مطهری در این مناظره زنده تلویزیونی با علی اصغر زارعی که مخالف طرح سئوال از رئیس جمهور در مجلس است اظهارداشت: نماینده مردم باید از حقوق مردم دفاع کند و به عنوان رابط ملت و دولت سئوالات را مطرح کرده و پاسخش را بگیرد. 

وی که معتقد است با طرح سئوال از رئیس جمهور «یک نوع تخلیه روانی در جامعه» صورت می گیرد پذیرفت که مقداری مجلس «حساسیت ایجاد کرده» است.

قرار نیست هر سئوالی کردیم جوابی قانع کننده بگیریم
در این مناظره علی اصغر زارعی با اشاره به اینکه طرح سئوال از رئیس جمهور در مجلس هشتم مطرح شده است گفت: این جزو امتیازات جریان اصولگرایی است که اینقدر شفاف عمل کرده و در آن فضایی باز وجود دارد. در دولت های قبلی چنین فضایی وجود نداشت. حتی جاهایی که دولت و مجلس همسو بودند سئوال انجام نشد. سئوال از رئیس جمهور اتفاق عجیب و غریبی نیست و از افتخارات مجلس است. در مجلس نهم شیوه و فضا با متن و محتوای این وظیفه ملاحظاتی ایجاد می کند. در مجلس هشتم خود آقای مطهری یک سال و نیم امضا جمع می کردند تا جایی که در مجلس هشتم خود ما از هیات رئیسه خواستیم طرح سئوال را اعلام وصول کنند. 

زارعی در عین حال با بیان اینکه «اجرای سئوال در مجلس هشتم ضررش بیشتر از نفعش بود» افزود: با اینکه شرایط اجتماعی سخت تر شده می توان سئوال کرد اما قرار نیست که هر سئوالی کردیم جوابی قانع کننده بگیریم.

وقتی نرخ ارز بالا رفت و دارایی مردم نصف و یک سوم شد این موضوع درد جامعه و سئوال نمایندگان و مردم است
علی مطهری در پاسخ به زارعی تصریح کرد: بر خلاف نظر آقای زارعی معتقدم در مجلس هشتم سئوال از رئیس جمهور مفید بود و آثار و برکات زیادی داشت. آقای رئیس جمهور از 10 سئوال در 5 مورد اعتراف کردند که قوانین مربوطه را اجرا نکردند و در5مورد دیگر موضوع را عوض کردند و پاسخ روشن شد. اینکه مصوبه مجمع تشخیص مصلحت را قانون نمی دانم یکی از این موارد بود. 

مطهری با بیان اینکه در سوال دوم از رئیس جمهور «صرفا من رهبری سئوال را نداشته ام» اظهارداشت: دوستان دیگر هم بوده اند. نقطه آغازین سئوال این بود که وقتی رئیس کل بانک مرکزی در مجلس حضور پیدا نکردند و عده ای گفتند به دستور رئیس جمهور نیامده است و وزیر اقتصاد آمد و گفت از نظر حقوقی پاسخگوی مسائل ارزی نیستم و در ضمن صحبت ها نشانی رئیس جمهور را دادند طبیعی است که ذهن نمایندگان به سمت سئوال از رئیس جمهور برود. 

وی افزود: وقتی نرخ ارز بالا رفت و دارایی مردم نصف و یک سوم شد این موضوع درد جامعه و سئوال نمایندگان و مردم است و طبیعی است که سئوال مردم را مطرح کنیم. به دنبال این هستیم که روشن شود این مسائل صرفا آثار تحریم هاست یا اینکه سوء مدیریت و تعلل ها هم دخیل بوده است. نباید مردم را نادیده بگیریم باید مردم در جریان امور قرار بگیرند و این از آثار این سئول خواهد بود.

وقتی آقای رئیس جمهور یک مصاحبه انجام دادند فردایش چه بر سر بازار آمد؟!
علی اصغر زارعی در پاسخ به اینکه آیا جایگزین های دیگری برای طرح سئوال داشتید گفت: اول در اینکه [سئوال از رئیس جمهور] به طور قانونی اعلام وصول شد تشکیک داریم. اعلام وصول عجولانه بوده و مطابق آیئن نامه هیت رئیسه نباید جانبدارانه عمل می کرد. 

وی با بیان اینکه علاقه نداشته است در این مناظره شرکت کند اظهارداشت: از اول هم موافق نبودم که این موضوعات در رسانه مطرح شود. 

وی افزود: حالا که سئوال اعلام وصول شده و من نظرم هست که تشکیک در آن وجود دارد آیا با وضع فعلی تطابق دارد؟ در شرایط سختی که در آن قرار گرفته ایم نمی دانیم تحریم وجود دارد یا آثار سوء مدیریت است.
یکی از اعضای هیات رئیسه گفته 8 درصد مشکلات به دلیل سوء مدیریت است. می بینید وقتی آقای رئیس جمهور یک مصاحبه انجام دادند فردایش چه بر سر بازار آمد؟!
وی افزود: مردم می دانند چه خبر است. مردم می روند خرید می کنند؛ نمی فهمند چه وضعیت اقتصادی داریم؟! با تجربه قبلی که در دوره قبل هست نباید شرایط را برای مردم سخت تر کنیم. 

وی با بیان اینکه یکی از عواملی که در مجلس نهم وجود دارد و عامل کدورت است سئوال در مجلس هشتم است افزود: مگر راهی که در مجلس پیگیری کردیم بد بود؟ مجلس و دولت کمیته مشترکی تشکیل دادند. مگر این بد بود؟

به جای اطاعت از اوامر رهبری نیت خوانی می کنیم
پس از آنکه علی اصغر زارعی نماینده تهران در مجلس گفت که در وصول طرح سئوال توسط هیات رئیسه مجلس تشکیک داریم علی مطهری اظهارداشت: اگر ایرادی به هیات رئیسه وارد باشد این است که چرا هیات رئیسه پس از یک هفته از طرح سئوال از نماینده رئیس جمهور، سئوال را در جلسه علنی مطرح نکرد. 

مطهری افزود: انتقادی که به آقای زارعی و دوستانشان داریم این است که اگر میخواهند اعمال نفوذ کنند اما اینکه نظر خودشان را به نظر رهبری نسبت دهند نظر خوبی نیست. 

وی افزود: برخی از دوستان که انصراف داده بودند گفتند که به ما گفته اند از نظر آقا اطلاع داریم و اگر [امضایتان را] پس نگیرید اسم شما را در لیست سیاه قرار می دهیم. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مناظره با علی اصغر زارعی نماینده مخالف با طرح سئوال از رئیس جمهور تصریح کرد: نوع برداشتی که از اصل ولایت فقیه داریم مشکل ما اصولگرایان است.
وی افزود: به جای اطاعت از اوامر رهبری نیت خوانی می کنیم.
مطهری گفت: حتی در جلسه مجلس یکی از دوستان حرف عجیبی زد که حتی انتقاد دوستانشان را هم به همراه داشت و گفت که رهبری با این سئوال مخالفند اما مصلحت نمی دانند. 

مطهری تاکید کرد: این جور سخن گفتن جفا در حق ولایت فقیه است.
وی با اشاره به عده ای از نمایندگان که به دنبال لغو سئوال از رئیس مجلس بوده اند گفت: پس گیرندگان[سئوال] به ما مراجعه کردند و گفتند به ما گفته اند که ما از نظر خصوصی رهبری اطلاع داریم و بعد این نظر را تصحیح کردند که منظور ما سخنان رهبری درباره اختلاف قوا بوده است. 

رئیس جمهور یک مصاحبه کرد و بازار نگران شد
زارعی در ادامه در پاسخ به علی مطهری گفت: ما نگفتیم رهبری به ما گفتند، ما گفتیم رهبری گفته اند اختلافات نباید منجر به مچ گیری شود. رهبری گفتند اختلافات نباید به میان مردم کشیده شود.
وی با اشاره به نتیجه طرح سئوال از رئیس جمهور گفت: ممکن است یک حرف و رفتار اثر داشته باشد؛ رئیس جمهور یک مصاحبه کرد و بازار نگران شد. 

زارعی در ادامه با اشاره به برداشتش از سخنان رهبر انقلاب گفت که ما اینها [سخنان رهبری] را نص می دانیم.

آیا می توانی در خیابان راه بروی؟
مطهری در بخش دیگری از مناظره تلویزیونی خطاب به زارعی گفت: چرا نسبت به معیشت مردم بی تفاوت هستید؟ قیمت پنیر از 3هزار تومان رسیده به 13هزار تومان. یک روز از آقای کوثری سئوال کردم آیا می توانی در خیابان راه بروی؟ ایشان گفت نه! چرا نسبت به بی ارزش شدن دارایی مردم بی تفاوت هستید؟
مطهری افزود: آقای زارعی اگر مردم درباره اصل ولایت فقیه تصور کنند نظر شما [ صحیح است] آیا پاسخی برای قیامت دارید؟

آقای مطهری دارد صف کشی می کند
علی اصغر زارعی با اشاره به اظهارات مطهری درباره حمایت نکردن از معیشت مردم گفت: درباره اینکه ایشان نسبت می دهند چرا بی تفاوت بودید، شما خودتان چه کردید؟ ما در کمیته طرح تحول اقتصادی بودیم. ما فکر می کنیم راه وجود دارد و تنها یک راه وجود ندارد.مگر کمیته مشترک کم اثر داشته است؟ آقای مطهری دارد صف کشی می کند و نسبت هایی به ما می دهد. 

وی در پاسخ به آنچه مطهری درباره افزایش قیمت پنیر و اینکه نمایندگان تهران به دلیل مسائل و مشکلات مردم نمی توانند در خیابان راه بروند اظهارداشت: من منزلم وسط شهر است و رفت و آمدم پیاده است و عمده دوستانمان اینگونه هستند.

چرا نظام را موجودی متزلزل می دانید؟!
علی مطهری با اشاره به اینکه به جز او و محجوب دیگر نمایندگان تهران طرح سئوال از رئیس حمهور را امضا نکرده اند اظهارداشت: همه مربوط به حوزه های شهرستان ها می شوند و بر خلاف نظر آقای زارعی طرح سئوال رقابت سیاسی نیست. 

وی در پاسخ به بخشی از سخنان زارعی اظهارداشت: تا به حال همچین دولتی نداشته ایم که بگوید قانون را قانون می دانم و اجرا نمی کنم. مگر ما و دولت اختلاف داریم. می گوییم جاهایی قانون رعایت نشده و سوء مدیریت شده است، بحث اختلاف نیست. می گوییم قانون را اجرا نکرده اید.
علی مطهری خطاب به منتقدان طرح سئول از رئیس جمهور گفت: چرا نظام را موجودی متزلزل می دانید. نظام خیلی محکم است. نظام بسته به اعتقاد مردم به اسلام است. همین مردم منتقد در روز 22 بهمن در راهپیمایی شرکت کرده و از انقلاب اسلامی حمایت می کنند. با یک پاسخ رئیس جمهور که نظام به هم نمی خورد. 

وی خطاب به علی اصغر زارعی گفت: چرا می خواهید همه چیر را به پستو ببریم. شما که آقای احمدی نژاد را می شناسید که کار خودش را می کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوء مدیریت هایی که شرایط بد اقتصادی را به وجود آورده است گفت: در نیمه سال90 بانک مرکزی تحریم شد، چرا کاری نکردید؟ مگرمرغ به تحریم مربوط بود؟ اگر به تحریم مربوط بود که باید این مشکل ادامه می داشت.

شگردهایی داریم که اگر مطرح شود دچار مشکل می شویم
زارعی با اشاره به اینکه «با روش هایی توانسته ایم تحریم را دور بزنیم» سخن گفتن رئیس جمهور در این باره را از تریبون مجلس به صلاح کشور ندانست و اظهارداشت: در چند جلسه غیر علنی وزیر اقتصاد و بانک مرکزی موضوعاتی را مطرح کردند. ما شگردهایی داریم که اگر مطرح شود دچار مشکل می شویم. 

وی افزود: ما خودمان هم انتقاد داریم. تیم اقتصادی باید پیش بینی های بهتری می کرد و نقش مجلس قابل فراموشی نیست. حاظریم دولت را تضعیف کنیم ولی در مورد مجلس نه. چرا در این شش ماهه مجلس نتوانست یک استراتژی تدوین کند؟
وی با اشاره به مراحل طرح سئوال در مجلس گفت: اگر سئوال مطرح شد، رئیس جمهور هم گفت مقصرم و کوتاهی کردم و خواستیم آن را به قوه قضائیه بفرستیم، آیا این مشکلی را حل می کند؟ برویم مشکل مردم را حل کنیم. ما می گوییم این مشکل را حل نمی کند و موضوع را بدتر می کند.
ما کی رفتیم در پستو؟ این چه ادبیاتی است که آقای مطهری دارد؟ آنهایی رفتند در پستو که قضیه دانشگاه آزاد را مطرح کردند و در قضیه حقوق مادام العمر ما رفتیم مصوبه را لغو کردیم.

هنوز هم مشخص نیست ما به تفاوت قیمت ارز کجا می رود
علی مطهری در این مناظره تلویزیونی با بیان اینکه طرح سئوال از رئیس جمهور باعث می شود دولت دقیق تر عمل کرده و متوجه می شود اگر پایش را کج بگذرارد مجلس موجود منفعلی نیست و بسیار مفید خواهد بود تاکید کرد: طرح سئوال در اینکه دولت را در ریل قانون قرار دهد موثر است.

نباید از سئوال بترسیم
مطهری متوقف کردن فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها در شرایط بی ثبات اقتصادی را اقدام مجلس در رفع مشکلات مردم در چند ماه اخیر دانست و افزود: همچنین مصوب شد که ما به تفاوت قیمت ارز به خزانه برود و هنوز هم مشخص نیست که به کجا می رود. 

وی در پاسخ به سخنان زارعی تاکید کرد: حقوق مادام العمر را که آقای لاریجانی بیشتر تلاش کرد درست شود و اساس آن مال مجلس هفتم بوده است! 

علی اصغر زارعی پس از آنکه علی مطهری اظهارداشت«نباید از سئوال بترسیم» گفت: سئوال خیلی مهم نیست، حواشی آن مهم است. کت در آوردن و آماده کردن خود برای دعوا موضوعی است که از برخی اظهار نظرها برداشت می شود. 

وی با بیان اینکه ما فرمایش رهبری را نصیحت نمی دانیم گفت: از روزی که این بحث[طرح سئوال از رئیس جمهور] مطرح شده مردم درباره پنیر سئوال نمی کنند بلکه می گویند چرا این فضا را ایجاد کردید، بازار تازه داشت آرام می شد.

علی مطهری با اشاره به بخشی از سخنان زارعی که درباره تعامل با دولت بود گفت: ما از تعامل با دولت چه خیری دیدیم. مجلس برای تصویب قانون روی کلمات بحث می کند ولی بعد رئیس جمهور نظر خودش را اجرا می کند. قرار بود نصف 28 هزار میلیارد تومان به خانوارها پرداخت شود و بقیه در زمینه تولید هزینه شود ولی همه اش به خانوارها داده شد و ای تورم را ایجاد کرد. 

وی با اشاره به بعضی استدلال ها درباره ضروری نبودن سئوال از رئیس جمهور گفت: اینکه بگوییم ایشان[آقای احمدی نژاد] آدم جسوری است و شخصیت خاصی دارد پس سئوال نکنیم درست نیست. 

مطهری افزود: الان فراکسیون اقلیت مجلس دارد حاشیه درست می کند. شما دارید هیات رئیسه مجلس را متهم به تقلب می کنید. شما در 88 که آن آقایان آن ادعا را کردند علیه آنها اعتراض کردید و الان مثل آنها می گویید. الان این دوستان دارند آشوب می کنند. 

وی افزود: آقا[مقام معظم رهبری] اگر نظری داشته باشند به رئیس مجلس پیغام می دهند. ولی این دوستان می خواهند بگویند باید همه تصمیمات مجلس با نظر رهبری باشد و اینگونه این تصویر را بسازند که مجلس در مردمسالاری دینی جایی فرمایشی است. 

مطهری خطاب به زارعی گفت: شما دارید به نظام و رهبری ضربه می زنید. 

وی در ادامه با بیان اینکه چرا 3میلیارد دلار از ستاد تدابیر برای پرداخت یارانه ها برداشت شده است در گاسخ به مجری مناظره گفت: سئوال از رئیس جمهور تخصصی است و با دوستان سئوال کننده تاکید داشتیم سئوال صرفا تخصصی است و هیچ کس نباید رئیس جمهور را تحریک بکند. البته این دست ما نیست که رئیس جمهور چه عکس العملی داشته باشد.

آقایان جواب سئوال ها را دارند
در ادامه علی اصغر زارعی برای چهارمین بار در این مناظره تلویزیونی گفت: ما می گوییم این سئوال نفعی برای سفره مردم ندارد. 

وی در پاسخ به اینکه سئوال در چه صورت می تواند نتیجه بخش باشد گفت اگر« در چارچوب عمل شود». 

وی با بیان اینکه برای تعامل با دولت هر بار که پیش دولت می رویم پل های پشت سر را خراب می کنیم خطاب به مطهری و طراحان سئوال از رئیس جمهور گفت: دوستان باید برگردند و سعه صدر داشته باشند. آقایان جواب سئوال ها را دارند. سئوال برای این نیست که جوابی بگیریم و مشکلی را حل کنیم. به دوستانی که سئوال را با نیت خیر منتشر کرده اند می گویم این بحث برای ما الویت ندارد. اگر در دولت کسی تخلف کرده باید بررسی کرد. من کسی بودم که به یکی از کارمندان متخلف دولت سیلی زدم البته کار خوبی نکردم. الان موقع تسویه حساب نیست.
خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
0
0
ای کاش طرح سوال در دوره اول ریاست جمهوری مطرح می شد تا جلوی خیلی از مشکلات بوجود آمده گرفته می شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
0
0
آقای زارعی خیلی خوب بلدن چگونه با آسمون و ریسمون کردن در پی فرار باشد. مرد حسابی کدام شگرد؟ شگردی که مردم را از نون خوردن بیاندازد ویران کردن خانه هاست و حتی نادانترین طراحان جهان چنین نسخه ای ار نمی پیچند. شما و دولت از مردم حقوق می گیرید که مشکلاتشان را برطرف کنید و نه خانه هایشان را ویران. الان زمانی است که برای اثبات خدا سمینارها می گذارند آن وقت تو روز روشن می بینی که رییس جمهور خود را عقل کل و بقیه را زائد می داند، از مردم می خوای انتقاد و سئوال نکنند چرا قانون نباید اجرا شود؟
برای زارعی بسیار متاسفم که نون مردم می خورد و لگد به سفره موکلین اش می زند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
0
0
به قولی ما 33 سال است که در موقعیت حساس هستیم
هنوز نتوانستیم این موقعیت به ثبات برسونیم
چرا رئیس جمهوری که با مصاحبه اش بازار به هم می ریزد باید تا آخر ریاست جمهوری بماند؟
خوب نماینده محترم برکنارش کنید
13000000نفر 4 سال پیش این و فهمیدن شما هنوز اندر خم یک کوپه اید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
0
0
راستی این آقای زارعی نماینده دولت بود یا نماینده ملت ؟
خاک بر سر آن مردمی که به تو رأی دادند تا از حقشان دفاع کنی ؟
بیا راستش را بگو چقدر گرفتی تا جلوی طرح سوال از رئیس جمهور را بگیری ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
0
0
آقای زارعی شما کار دارید ، ما نداریم
شما پول دارید ، ما نداریم
بچه شما هم کارش تضمین شده است ، ما نداریم
شما پارتی دارید ، ما نداریم
حالا یه اشتباهی شده یکی سئوال داره ، شما ندارید
شما راحت باش جاتون امنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
0
0
آقای زارعی مانند کبکی است که سر زیر برف و پاها بر هواست و در آن حال فکر می کند مردم او را نمی بینند. اگر ایشان نماینده واقعی مردم بودن قطعا پس از اظهارات بسیار زشت احمدی نژاد در نیویورک هم خود و هم دوستان همفکرش اسعفاء می دادن. آقای احمدی نژاد رد پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسید نمایندگان می گویند چرا 140نفر به نیورک رفته اند می گوید "نماینده ها .... .." آیا همین عبارت کافی نبود که احمدی نژاد با رای عدم کفایت صلاحیت روبرو شود؟ تا کی بلی قربان؟ ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
0
0
ای کاش اقای مطهری میگفت که رئیس جمهور به خاطر حرف رهبری 11روز قهر کردند ومملکت را به حال خودش واگذار کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
0
0
می گویند انسان تا سخن نگفته باشد هنرش نهفته باشد. بسیار خوب شد که هنرهای زارعی برملا شد و معلو شد که مهمترین هنر ایشان به زیر فرش کشیدن خرابکاری احمدی نژاد است که مبادا همه مردم از آن آگاهی یابند. این نیز خود هنری است و هرکس توان چنین هنری را ندارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
0
0
در صحبتهای اقای زارعی مصلحت نه تنها مهمتر از قانون بود بلکه حتی رزق و روزی مردم هم باید تابع مصلحت اندیشی ایشان باشد وتنها چیزی که برای او اصلا ملاک و مهم نبود خود مردم بودند چون ایشان نماینده مردم که نبودندبلکه نماینده مصلحت اندیشی گروه خاصی در جامعه و اصلا مردم هم اگر مردند مهم نیست اوکه شبها سرش رو گرسنه که روی بالین نمیذاره تا دردنداری و بیکسی رو بچشه.....وای بحال این ملت که چنین نمایندههای دلسوز و سختی کشیده ای رو به مجلس فرستادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
0
0
دختر من لیسانس دارد و بیکار پسرم زن دارد لیسانس کامپیوتر دارد 3 سال سابقه کاردر شرکتی وابسته به مخابرات و تعدیل نیرو شده عروسم لیسانس دارد 2 سال سابقه کار همان شرکت تعدیل نیرو شده کرایه منزلشان ماهی 500هزارتومان است خرج خونه هم هست گرانی بیدادمی کند من هم یک بازنشسته هستم با دو دانضجو دانشگاه ازاد دو پسر دیگرم پس نمی توانم کمکشان کنم چون خودم احتیاج به کمک دارم حالا شما این مسئله را حل کن اقای زارعی من مثل شما پارتی ندارم رانت بازی رانت خواری هم بلد نیستم بعد می گویید چرا خودکشی زیاد شده بابا این جوانان مسکن مهر اسم نوشتند حالا که بیکار شدنند پول انرا هم نمی توانند بدهند کار نیست به زمین وزمان رو زدم چکار کنیم بگو اقای زارعی بگو اگر از اقای احمدی نژاد سوال نداری جواب من را بده چکار کنم بگذارم جوانانم جلوی چشمانم اب شوند خدایا خودت کمک کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
0
0
آقای دکتر مطهری درود بر شما و پدر بزرگوارتان. نانی که میخورید حلالتان باد!
جناب آقای زارعی ومخالفین سوال از رئیس جمهور:
بدانید وآگاه باشید،در زمان باقیمانده از ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد،اگر هرگونه فساد،قحطی ، ناسامانی اقتصادی ،گرسنگی مرگ ومیر در اثر نداری و بیکاری در مملکت اتفاق بیفتد شما هم در آن دخیلید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم . درود خدا و رسول ص بر مطهری و پدر گرامیش که این چنین حریت و آزادگی خود را حفظ کرده است .از اقای زارعی می خواهم که تغییر رویه بدهند و شجاعانه در مقابل تن به قانون ندادن های رئیس جمهور بایستند . مگر دیکتاتور های عالم چه جور درست شدند .کسی که خود را ملزم به قانون نداند و مجلسی که عصاره ملت است را به تمسخر بگیرد روحیه تکبر دارد و مجلس وظیفه دارد در مقابل او بایستد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
0
0
درود بر مدافعان آزادی،آقای زازعی شما نماینده ملتین یا دولت، خجالت دارد بخدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
0
0
ما ازت راضی هستیم خدا هم ازت راضی باشه انشالله (عزیز دل مردم مطهری)
خدا درست هدایتت کنه (عزیز دل بعضی ها زارعی)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
0
0
متاسفانه اقای زارعی و همفکران ایشان هنوز فکر می کنند با پنهانکاری و صعه صدر بی مورد میتوان به مردم خدمت کرد
ششش
|
Spain
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
0
0
خدااخرعاقبتمون بخير كنه تواين جنگ قدرت مردم هوشيار باشيد فقط تمام حواستان به حرفهاي رهبري باشد شايدهردوطرف مناظره تمام حق رانگويند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
0
0
...ادعای روشنفکری تون میشه اگه یه خورده شماتونو باز کنید میبینید که امریکا بزرگترین بدهکار جهان چه جوری فقط با یه مشت کاغذ داره مردم دنیا رو بد بخت میکنه اون از افریقا که از مردمش الماساشونو مفت میگیره و به جاش اسلحه هاشو بهشون میندازه تا همدیگرو بخاطر الماس بکشند
اون از اعراب های نفهم که بخاطر امریکا دارند فرهنگ شهادت رو از کتب درسی شون حذف میکنند اینم از ایران

گفتند ادب از که آموختی گفت از بی ادبان
وقتی که اوباما پیروز شد توی انتخابات اخیر اولین نفری که بهش تبریک گفت رامنی بود
من خودم سخنان نماینده های ملت رو تو مجلس شنیدم که نماینده ای میگفت آقای رئیس چند ماهه اضافه حقوق نگرفتم یه عده هم با دولت دعوای سیاسی داشتند از اونطرف هم دولت با ملت دعوا داره
کی ضرر میکنه مردم بدبخت
اون اقائیون محترم که به جای حقوق مردم تو مجلس دنبال اضافه کاری های خودشون هستند کجا رفتند

به خدا مادر بزرگ من که بی سواده هم میفهمه که حتی اگه حقوق کارگران 20 درصد هم اضافه بشه شما حساب کنید 20 درصد 390 هزار تومان چقدر میشه

اونطرف توی مجلس با حالتی مظلومانه حقوق کارکنان دولت 9 درصد اضافه میشه حالا حساب کنید 9 درصد حداقل 700 تومان چقدر میشه اونم با خونه سازمانی وام و کوفت وزهر مار

بخدا کارمندا و مثلا معلما قبل از همین دولت دوچرخه نداشتن
حالا کی ضرر میکنه مردم قشر ضعبف و بد بخت جامعه

من نه طرفدار دولتم نه مجلس

فقط میگم وقتی که خونه ادم داره میسوزه کسی دنبال مقصر نمیگرده اول باید اتیش رو خاموش کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
0
0
یکی به من بگه زارعی نماینده کجاست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
0
0
سلام .مطلب خواندني و جالبي است .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین