کد خبر: ۹۷۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۸
در دیدار با دادستان‏های حوزه قضاییه ویژه روحانیت؛

واعظ طبسی: قوه قضاییه با همه یکسان برخورد کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده ولی فقیه در خراسان گفت: در بحث قضاوت هیچ فرقی بین مسئولان مردم نیست و همه در برابر قانون و اجرای احکام الهی علی‌السویه و مساوی هستیم و در این زمینه قضات باید در مسائل اسلامی صاحب‌نظر باشند.

آیت الله عباس واعظ طبسی عصر شنبه در دیدار دادستان‌های حوزه قضائیه ویژه روحانیت در مشهد افزود: چنین دستگاهی هرگز تحت هیچ فشار سیاسی، تهدید روانی و تطمیع قرار نمی‌گیرد، اظهارنظر دینی خود را قاطعانه بیان می‌کند در بحث قضاوت، هیچ فرقی بین مسئولان و مردم نیست و همه در برابر قانون و اجرای احکام الهی علی‌السویه و مساوی هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در برخی اتهامات گاهی اصلا نیاز به دستگیری نیست و با یک تلفن یا احضار کار انجام می‌شود که این مسئله بعضا مورد غفلت واقع شده است.

وی در ادامه نسبت به رواج خرافات در جامعه هشدار داد و افزود: کسانی دنبال خرافات هستند و دم از مرید و مراد و قطب و مرشد می‌زنند و با زبان ملایم و آرام و چهره و قیافه‌ خاصی که دارند، عوام‌فریبی می‌کنند.

طبسی تاکید کرد: در حوزه علمیه مشهد سعی شده حتی‌الامکان جلو نفوذ جریان‌های فکری و سیاسی که موجب تشتت و پراکندگی است، گرفته شود و از پیشرفت‌ها و تلاش‌های علمی و اخلاقی نباید غفلت کنیم.

وی در پایان با قابل تقدیر خواندن تلاش‌ها و برنامه‌های قوه قضائیه اظهار امیدواری کرد که دستگاه قضایی که ریشه در فقاهت شیعی دارد، برنامه‌های خود را چنان که بیانگر شخصیت و هویت اسلامی است به‌ خوبی اجرا کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین