کد خبر: ۱۲۲۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۱

پزشکیان: در بیرون، این‌گونه تحلیل می‌شود که سیستم در حال حذف نیروهای انقلاب است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو فراکسیون اقلیت مجلس معتقداست که برخی تغییر آقای هاشمی را به حذف نیروهای انقلاب از سیستم، تعبیر خواهند کرد. 

مسعود پزشکیان نماینده تبریز، درخصوص انتخاب آیت‌الله مهدوی‌کنی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری، بابیان اینکه خبرگان خودشان خبره هستند و حتما برای خودشان صلاحی دیدند که این‌گونه انتخاب کردند، گفت: در نتیجه باید از خود اعضای خبرگان، پیام انتخاب آقای مهدوی کنی را سوال کرد.

وی با بیان اینکه کناره‌گیری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای جامعه داخلی و فضای بین‌الملل می‌تواند پیامی داشته باشد که مناسب نباشد، ادامه داد: البته حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی انسان بزرگوار، با سابقه و متعهدی هستند. ولی آنچه مشخص است اینکه در بیرون، اینگونه تحلیل می‌شود که سیستم در حال حذف نیروهای انقلاب است و کسانی که حرف و تجرب‌های دارند، حذف می‌شوند. این نگاه بیرونی نمی‌تواند چیز خوبی باشد.

پزشکیان در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید در داخل کشور چه تحلیلی درباره این انتخاب وجود دارد؟، اظهار داشت: هرکس براساس تفکرش ممکن است به‌گون‌های خاص موضوع را تحلیل کند، اما من به عنوان یک چهره مستقل که از بیرون این روند را نگاه می‌کنم، می‌بینم که برخی خوشحالند و برخی ناراحتند. حتی برخی اصول‌گرایان در درون خودشان معترض هستند. در گروه‌های اصلاح‌طلب هم ممکن است تحلیل‌های مختلفی وجود داشته باشد. در جامعه هم نظرات خاصی ممکن است وجود داشته باشد. شما اگر می‌خواهید نظرسنجی کنید، می‌توانید یک پرسش‌نامه تهیه کنید و از مردم بخواهید آن را تکمیل کنند. آن وقت معلوم می‌شود نظر جامعه چیست.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید از این پس آیت‌الله هاشمی در چه جایگاهی به نظام خدمت کنند؟، تصریح کرد: آقای هاشمی نیروی تاثیرگذار هستند. بستگی دارد که قدرت حاکم چه برخوردی با ایشان داشته باشد. اما به هرحال ما باید کاری کنیم که وحدت ایجاد شود. وحدت با جمع کردن همه نیروها ممکن می‌شود، نه اینکه مخالفین را کنار بگذاریم. 

وی در پاسخ به اینکه انتخاب آیت‌الله مهدوی‌کنی آیا در فضای سیاسی هم تاثیر خواهد گذاشت یا نه؟، گفت: البته خیلی حرف‌ها هست. نه شما می‌توانید بنویسید و نه بنده می‌توانم بگویم؟!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
0
0
تیتر خبر های بین المللی رسانه های مختلف جهان این امر را به طور کامل تایید کرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین