کد خبر: ۱۳۴۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶

حاشیه‌های مراسم اعدام عامل جنایت پل مدیریت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم اعدام عامل جنایت پل مدیریت صبح امروز -سه شنبه- در بلوار دریا بعد از تقاطع دانشگاه امام صادق(ع) در نزدیکی محل وقوع این جنایت برگزار شد. 

برای اجرای مراسم حکم اعدام عامل این جنایت، محلی در ابتدای غربی بلوار دریا در محوطه‌ای خاکی بعد از دانشگاه امام صادق(ع) در نظر گرفته شده بود. 

**مراسم اعدام در یک محوطه محصور شده انجام شد که درون آن محل را با داربست که حدود چهار متر از زمین ارتفاع داشت، بسته بودند. پلاکاردی نیز در این مکان نصب شده بود که روی آن نوشته بود 'محل اجرای مراسم اعدام عامل جنایت پل مدیریت'. 

**جمع زیادی از اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد از حدود ساعت چهار بامداد یکی دو ساعت قبل از اجرای مراسم در محل اجرای حکم حاضر شده بودند، آنها در انتظار بودند تا اجرای عدالت را با چشمان خودشان ببینند. 

** بسیاری از اهالی محل از روی پشت بام منازل و یا بالکن آپارتمان‌های خود که به محل اجرای مراسم اشراف داشت مشغول تماشای این مراسم بودند. 

**با پخش شدن اذان صبح و نزدیک شدن به آغاز مراسم اعدام، بر تعداد مردم اضافه می‌شد این درحالی بود که نیروهای انتظامی و پلیس پیشگیری و آگاهی تهران بزرگ از نخستین ساعات بامداد امروز در این محل حضور داشتند. 

**نیروهای انتظامی دور تا دور محل برگزاری مراسم اعدام را در محاصره خود داشت و برای حفظ ایمنی مردم، بلوار دریا در دو سمت شرق و غرب بر روی تردد خودروها بسته شده بود و عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی اجازه تردد به خودروها را در این مسیر از بزرگراه چمران به سمت شرق بلوار و از چهار راه سعادت آباد به سمت غرب نمی‌دادند. 

**ساعت 5 و 53 دقیقه بامداد تست آخر محل اجرای حکم انجام و طناب دار سبز رنگ بر روی داربست تعبیه شده در این مکان نصب شد. 

** عوامل اورژانس و آتش‌نشانی در کنار عوامل انتظامی، قضایی و امنیتی در محل اجرای مراسم حضور داشتند. 

** تعداد زیادی از خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های داخلی برای پوشش خبر اجرای مراسم اعدام از حدود ساعت چهار بامداد در محل اجرای حکم حضور یافته بودند. 

** خودروی مخصوص انتقال محکومین پلیس که حامل 'کوشا' عامل جنایت بود حوالی ساعت 6 و 5 دقیقه به محل اجرای مراسم وارد شد. 

** ساعت 6 و 11 دقیقه آیاتی از قرآن کریم توسط قاری قرائت شد و این یعنی شروع رسمی اجرای مراسم اعدام. 

**ساعت 6 و 16 دقیقه عامل جنایت از داخل خودرو به محل اجرای مراسم و پای چوبه دار منتقل شد تا حکم دادگاه قرائت شود. 

** عامل جنایت با موهای تراشیده، دست بسته به پای چوبه دار منتقل و طناب سبز رنگ بر گردن او انداخته شد. 

**سرپرست دادسرای جنایی تهران به عنوان نماینده دادستان پس از استقرار عامل جنایت در محل اجرای مراسم، حکم را قرائت کرد. 

** اولیای دم 'مهسا' دختر دانشجویی که با ضربات متعدد چاقوی عامل جنایت روز چهارشنبه 15 تیرماه به قتل رسیده بود در محل اجرای مراسم حضور داشتند. 

**پس از اتمام قرائت حکم توسط سرپرست دادسرای جنایی تهران، حکم اجرا و صندلی از زیر پای عامل جنایت کشیده شد و عامل جنایت حدود ساعت 6 و 20 دقیقه به دار مجازات آویخته و در ملا‌ءعام اعدام شد. 

** دقایقی بعد ماموران اجرای حکم پابند او را از پایش باز کردند. 

**آمبولانس پزشکی قانونی برای انتقال جسد کوشا حدود ساعت 6 و 35 دقیقه وارد محوطه اجرای مراسم شد و در این زمان خودروی مخصوص انتقال محکومین از این محل خارج شد. 

**حوالی ساعت 6 و 44 دقیقه پزشک قانونی اقدام به معاینه جسد از دار آویخته شده کوشا کرد تا مرگ او را تایید کند، سپس تایید مرگ را به اطلاع نماینده دادستان رساند. 

** جسد 'کوشا' عامل جنایت پل مدیریت ساعت 6 و 47 دقیقه بامداد امروز سه‌شنبه از دار مجازات پایین آورده شد و به داخل آمبولانس پزشکی قانونی منتقل گردید و مراسم به اتمام رسید. 

'کوشا' عامل جنایت پل مدیریت در روز چهارشنبه 15 تیرماه امسال با چاقو به همکلاسی خود حمله کرده و با ضربات متعدد چاقو او را کشت.
**سیر رسیدگی به پرونده این فرد در مجموع حدود 69 روز به طول انجامید و وی از سوی شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم و پس از آن این حکم از سوی دیوان عالی کشور تایید شد و به این ترتیب صبح امروز طناب سبز رنگ اعدام به گردن وی افتاد و زندگی او پیش از طلوع آفتاب به پایان رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین