کد خبر: ۷۵۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۲:۱۲

راه حل مشکلات تهران چیست؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هادی حق شناس نماینده بندرانزلی درباره مشکلات پایتخت گفت: «غالب کشورهای جهان از لحاظ ترافیکی، گران بودن هزینه زندگی در پایتخت، کندی کار با توجه به ترافیک حاکم، آلودگی هوا و آلودگی صوتی، مسائل زیست محیطی و بعضی از مسائل امنیتی دچار مشکلاتی شبیه مشکلات تهران هستند». 

وی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب یادآور شد: «تعدادی از این کشورها برای رفع این مشکلات یک پایتخت جدید برای خود انتخاب کردند و برخی دیگر با طراحی برنامه بلندمدت با کاهش کنترل جمعیت و توزیع ثروت و امکانات بین افراد توانسته‌اند پایتخت کشور خود را خلوت کنند». 

وی  دلیل اصلی شلوغی تهران را استقرار وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی دانست و افزود: « دلیل دیگر بحث اشتغال و ایجاد درآمد در تهران است. امروز هر کسی در تهران دست به هر شغلی که بزند، می‌تواند درآمد مکفی را به دست آورد، به عنوان مثال می‌تواند با مسافرکشی، نگهبانی، کارهای خدماتی امرار معاش کند. ولی عموما همین افراد این قبیل کارها را در شهرستان‌ خود انجام نمی‌دهند».

حق‌شناس با مهم دانستن بحث ایجاد اشتغال و درآمد در تهران اظهار داشت: « دلیل دیگر مهاجرت شهرستانی‌ها به تهران وجود امکانات علمی است. به عنوان مثال مجهزترین مراکز درمانی در تهران قرار دارند. مجموع این موضوعات تهران را شهری استراتژیک کرده و مردم را به سوی خود نزدیک کرده است».

نماینده بندرانزلی با طرح راهکارهایی برای خلوت شدن تهران خاطرنشان کرد: « یکی از این راهکارها این است که دولت امکانات فنی، علمی حرفه‌ای و ورزشی که باعث تجمع افراد از شهرهای دیگر در تهران شده است را بین شهرها توزیع کند».

وی ادامه داد: « راه‌حل دیگر این است که دولت یک شهر را به عنوان پایتخت تعریف کند و از همان ابتدا در یک طرح جامع، زیرساخت‌ها برای 21 وزارتخانه و نهادهای مهم دیگر شکل گیرد». 

این نماینده مجلس افزود: « طی سال‌های گذشته اوضاع شهر تهران وخیم‌تر شده است و اگر این روند متوقف نشود، شکی نیست که حتی فعالیت‌های عادی مردم نیز تحت تاثیر  قرار می‌گیرد».
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین