کد خبر: ۱۱۸۶۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۹

جزئیاتی از سقوط هواپیمای مسافربری در نزدیکی ارومیه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان هواپیمایی کشور از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری در نزدیکی ارومیه خبر داد و گفت: این هواپیما حامل 95 مسافر بوده است. 

رضا نخجوانی با بیان این خبر افزود: هواپیمایی که در نزدیکی ارومیه سقوط کرده متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بوده که از تهران به سمت ارومیه در حال پرواز بوده است.

وی ادامه داد: این هواپیما بویینگ 727 بوده که هنوز دلایل سقوط آن مشخص نیست.
با پیدا شدن محل دقیق سقوط هواپیمای مسیر تهران - ارومیه، مشخص شد این احتمال وجود دارد که برخی مسافران زنده مانده باشند. 

سردار سرتیپ محمدعلی نصرتی، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز گفت: این هواپیما راس ساعت 7.45 عصر به دلایلی که هنوز معلوم نیست سقوط کرد. 

وی افزود: بلافاصله ستاد مدیریت بحران تشکیل شده و همزمان نیروهای امدادی و انتظامی برای یافتن لاشه هواپیما وارد عمل شدند.

محل سقوط هواپیما آلمان آباد است.

نصرتی با بیان اینکه محل سقوط هواپیما کشف شده است اضافه کرد: این هواپیما در محلی به نام "آلمان آباد" واقع در سه راهی حسنلو به فاصله 15 کیلیومتری شهرستان ارومیه سقوط کرده است.

خروج 60 مصدوم از هواپیمای سقوط کرده / هواپیما منفجر نشده است 

رئیس اورژانس کل کشور نیز از خارج کردن 50 تا 60 مصدوم حادثه سقوط هواپیما در نزدیکی ارومیه خبر داد و گفت: آخرین اخبار حاکی از این است که بعد از سقوط هواپیما خوشبختانه هواپیما منفجر نشده و احتمالا این اتفاق در ارتفاع پائین رخ داده است. 

غلامرضا معصومی با بیان این مطلب گفت: مشکل محل حادثه این است که جو هوا مناسب نیست و حدود 70 تا 80 سانتی متر برف بر روی زمین نشسته و گل و لای فوق‌العاده‌ای داریم.

رئیس اورژانس کل کشور اضافه کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در منطقه سقوط هواپیما حاضر شده و فراخوانی از منطقه در بحث اورژانس‌های پیش بیمارستانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این هواپیما حامل 100 تا 105 مسافر و خدمه بوده است، گفت: بر طبق آخرین خبر، نیروهای امدادی وارد هواپیما شده‌اند و حدود 50 تا 60 مصدوم را خارج کرده و در حال جابه‌جایی سرنشینان هواپیما هستند.

معصومی تاکید کرد: بیمارستان‌های شهر ارومیه و اورژانس‌ها تخلیه شده و اتاق‌های عمل آنها خالی شده اند تا به مصدومین پس از انتقال به بیمارستان سریعا رسیدگی شود.

وی گفت: هنوز خبری از 40 تا 50 نفر دیگری که در هواپیما ماند‌ه‌اند ندارم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Cambodia
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
1
0
خبر تكان دهندهاي بود ولي حيف كه كامل نبود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین