کد خبر: ۹۷۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۲

وکیل مهدی هاشمی: انتظار داریم دستگاه قضایی بدون تاثیر از فضاسازی‌ها، طبق قانون عمل کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید محمود علیزاده طباطبایی درباره برخی اخبار منتشره شده اخیر درباره مهدی هاشمی اظهار کرد: قبل از تعطیلات احضاریه‌ای بدون درج علت احضار که مشخص شود به عنوان مطلع احضار شده یا متهم به نام آقای مهدی هاشمی به آدرس منزل وی ارسال شده بود و در احضاریه محل حضور را شعبه چهارم بازپرسی مستقر در دادسرای مرکز اعلام کرده بودند.

وی افزود: اینجانب به عنوان وکیل مدافع وی با مراجعه به دفتر دادستانی اعلام کردم که چنین شعبه بازپرسی در محل دادسرای مرکز و دادسرای انقلاب وجود ندارد. مشخص شد شعبه چهارم بازپرسی اخیرا تشکیل شده و در محل زندان اوین مستقر است.

وکیل مدافع مهدی هاشمی یادآور شد: با مراجعه به بازپرسی مستقر در زندان اوین به وی اعلام کردم احضاریه ارسالی چندین اشکال قانونی دارد، نخست این که مشخصات احضار شونده و نام پدرش با مشخصات موکل همخوانی ندارد. دیگر این که محل احضار دادسرای مرکز اعلام شده و هم چنین علت احضار اعلام نشده است.

وی ادامه داد: سپس طی لایحه‌ای با اعلام وکالت از آقای مهدی هاشمی به بازپرس اعلام کردم با توجه به این که موکل در خارج از کشور مشغول تحصیل است اگر حضورش در ایران ضرورت دارد رسما به من اعلام کنید تا آدرس قانونی وی را اعلام کنم که اوراق قضایی طبق قانون آیین دادرسی کیفری به آدرس وی ابلاغ و در مهلت قانونی برای حضور اقدام شود.

وی با بیان این که تاکنون هیچ درخواستی مبنی بر اعلام آدرس قانونی وی از سوی بازپرسی ارسال نشده است، اظهار کرد: انتظار داریم دستگاه قضایی بدون تاثیر از فضاسازی‌های غیر منصفانه که علیه خانواده آقای هاشمی در رسانه‌های وابسته به جریان خاصی در طول 10 ماه گذشته انجام شده؛ اقدامات خود را طبق قانون انجام دهد.

این در حالی است که دادستان تهران در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر احتمال ورود مهدی هاشمی به ایران در ایام تعطیلات نوروز شده بود و بر این اساس به مامورین مستقر در فرودگاه کیش و تهران اعلام شده بود که در صورت ورود مهدی هاشمی به ایران، به دادسرای تهران معرفی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین