کد خبر: ۱۲۲۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۱

امامی‌كاشانی: ننگ بی‌اخلاقی‌ها دامن نظام را می‌گیرد

این افراط‌گری‌ها خلاف شرع است
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: خطیب جمعه تهران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر گونه هتک حرمت و رفتارهای غیراخلاقی ضربه به جمهوری اسلامی است، گفت: ننگ بی اخلاقی ها دامن جمهوی اسلامی را می‌گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه «امروز کشور ایران از نظر علمی و تکنولوژی پیش رفت داشته و دانشگاه‌های ما رشد و دانشجویان نیز ترقی کرده‌اند»، تصریح کرد: اما آیا اخلاق هم مثل تکنولوژی، سیاست و نام جمهوری اسلامی که در همه جا می‌درخشد چنین شده است؟ 

آیت‌الله امامی کاشانی در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به خیزش‌های اخیر در کشورهای عربی تصریح کرد: جهان اسلام اگر می‌خواهد حرکت‌هایش به نتیجه برسد باید به مقوله انتظار توجه کند. 

وی با بیان اینکه مقوله انتظار در کشورمان کارساز واقع شد گفت: در جهان اهل سنت اگرچه به امام مهدی(عج) معتقد هستند اما مسأله انتظار آنچنان که باید و شاید برای آنها مورد توجه نیست. 

خطیب نماز جمعه تصریح کرد: انتظار و اهمیت آن به این لحاظ که چنین روزی خواهد آمد و برای آن باید آمادگی داشت، باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی سپس ضمن توصیه به نماز بعنوان عامل بازدارنده از انحراف‌ها آیه‌ای از قرآن را که بیان کننده نشانه‌های جامعه الگو است، قرائت کرد و گفت: مقام معظم رهبری روز گذشته در دیدار خبرگان فرمودند که انقلاب اسلامی باید برای خیزش‌های منطقه الگو قرار گیرد؛ حال امروز کشور واقعاً از نظر علمی و تکنولوژی پیش رفته دانشگاه‌های ما رشد و دانشجویان نیز ترقی کردند اما آیا اخلاق هم مثل تکنولوژی، سیاست و نام جمهوری اسلامی که در همه جا می‌درخشد چنین شده است، آیا صدق، صفا، امانت و عدالت نیز چنین شده یا خیر و اخلاق درجا می‌زند؟ 

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه‌ای می‌تواند الگو باشد که از نظر اخلاقی نیز جلو بوده و خلق او اسلامی باشد، افزود: اخیراً درخصوص انتخابات مجلس خبرگان تبلیغاتی از سوی بیگانگان مبنی بر اینکه چه رقابت و جنجالی خواهد شد و در این انتخابات دو گروه در برابر هم صف‌آرایی می‌کنند مطرح شد و چه حساب‌هایی باز کرده‌ بودند که پس از این انتخابات تا مدت‌ها چه بگویند و چه بنویسند اما دو شخصیت ممتاز نظام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله مهدوی کنی که دارای سوابق انقلابی هستند با کمال سادگی و صراحت در این مورد تصمیم گرفتند. 

وی ادامه داد: دشمنان در مورد انتخابات خبرگان تبلیغات بسیاری کرده بودند اما سیاهی به زغال ماند و همین رفتار بزرگان ما می‌تواند برای دنیا الگو باشد که در برابر پست صندلی و مقام اینگونه رفتار می‌کنند. آنها درباره ولایت نیز تعبیرهایی را مبنی بر اینکه دیکتاتوری و قدرت است مطرح می‌کردند اما درحالی که مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی تکلیف است و در مورد انتخاب رهبری علی‌رغم امتناع ایشان مجلس خبرگان ولایت را برعهده وی گذاشتند. 

امامی‌کاشانی با اشاره به بخش‌های دیگری از سخنان مقام معظم رهبری که اهانت‌ها، شکستن موقعیت‌ها، هتک‌ حرمت‌ها، حرف‌های زشت را، خلاف شرع و مضر به انقلاب عنوان کردند افزود: پیام رهبری این بود که اخلاق اسلامی باید مراعات شود و اینگونه نباشد که شما بیایید نماز جمعه بخوانید و در این نماز یا خارج از آن شعاری را مطرح کنید که در آخرت به هنگام باز کردن صحیفه اعمال به جای نماز آتش بیرون بیاید. 

وی خطاب به نمازگزاران گفت: بیاید به ولی امر گوش دهیم و تابع ایشان باشیم خودمان فقیه و مجتهد نباشیم و فتوا ندهیم. در دنیای امروز حتی یک حرف، در حد وسیع پخش می‌شود. از نظر اخلاقی و فکری خود را بازسازی کنیم برخی از تندروی‌ها را تعدیل سازیم زیرا این افراط‌ها خلاف شرع است. 

خطیب نماز‌ جمعه سپس با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: خطاب به آقایان و خانم‌هایی که آن حرف‌ها را دارند عنوان می‌کنم. امام صادق فرمودند که اگر راست و صادق باشید دیگران شما را به جعفری منتسب می‌کنند و اگر صادق نباشید می‌گویند این اخلاق جعفری است. 

وی در پایان با توصیه به رعایت اخلاق و همچنین توجه به بستگان در ایام سال نو از فرا رسیدن سالروز رحلت حاج سید احمد خمینی یاد کرد و به بیت حضرت امام (ره) و فرزند حاج احمد خمینی حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تسلیت گفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین