کد خبر: ۱۵۱۸۳۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰
پای درد دل بیماران سرطانی به بهانه هفته سلامت

درد سنگینی هزینه درمان، آزار‌دهنده‌تر از سرطان است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سالانه حدود 70 تا 80 هزار بیمار جدید در ایران به جمع مبتلایان به سرطان افزوده می‌شوند، مشکلات اين بیماران بر هیچ کس پوشیده نیست؛ نبود نهاد كافي در زمينه سرطان، هزینه‌های بالای درمان و عدم پوشش دهی بیمه‌ای آن‌ها و غیره، تنها مواردی هستند که بیماران در هر نقطه‌ای از ایران از آن گله دارند.

خبرنگار بهداشت و درمان خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت هفته سلامت به درمانگاه کانسرمجتمع بیمارستانی امام خمینی رفت تا دغدغه ها و انتظارات درمانی مردم را از نزدیک جویا و به گوش مسئولان برساند.

درد هزینه ها بیشتر از درد سرطان آزارم می دهد

یک بیمار سرطان ریه بخش 3 مردان درمانگاه کانسر مجتمع بیمارستانی امام خمینی، روند اطلاع رسانی در جامعه پیرامون بیماری‌های سرطانی را بسیار ضعیف توصیف کرد و افزود: قبل از ابتلا به این مشکل هیچ اطلاعاتی در خصوص سرطان ریه نداشتم بطوریکه تا بعد از گذشت شش ماه از تشخیص بیماری توسط پژسکان مطلع شدم که گرفتار این مشکل هستم.

وی در ادامه رسانه های گروهی را مسئول بی اطلاعی مردم جامعه از بیماریهای خاصی نظیر سرطان دانست و تصریح کرد: در صورتی که تلویزیون و سایر رسانه ها در خصوص بیماریهای خاص، جامعه را آگاه سازند افراد می توانند با مشاهده اولین علامت بیماری با مراجعه به پزشک از پیشرفت آن جلوگیری کنند و تحت نظر اقدامات پیشگیری و درمان قرار بگیرند.

این بیمار 26 ساله اظهار کرد: من تا زمان شیمی درمانی نمی دانستم اصطلاح غده همان سرطان است. فکر می کردم غده یک گوشت اضافی است که با جراحی برطرف می شود. بعد از یک جلسه شیمی درمانی مطلع شدم که یک بیمار سرطانی هستم.

وی همچنین از کندی روند تشخیص و درمان بیماریهای سرطان بیماران انتقاد کرد و گفت: متاسفانه تشخیص بیماری بعد از چهار ماه مراجعات مکرر به پزشک و انجام آزمایشات متوالی صورت گرفت به طوری که در این پروسه طولانی تشخیص روند بیماری ام بسیار پیشرفت کرده و سلول های سرطانی از ریه به ستون فقرات رسیده است.

این بیمار سرطان ریه در ادامه به هزینه های درمانی بسیار سنگین بیماران سرطانی اشاره کرد و افزود: بیماران سرطانی برای درمان علاوه بر هزینه های دارویی، مجبورند برای هر دوره شیمی درمانی 500 تا 600 هزار تومان هزینه پرداخت کنند به طوری که در بسیاری از مواقع فشار سنگین هزینه ما را از ادامه روند درمان منع می کند.

وی در پایان هفته سلامت را فرصتی برای حل مشکلات درمانی بیماران توسط مسئولان دانست و خاطر نشان کرد: امیدوارم مسئولان آموزشی درمانی کشور برنامه ها و گام های اساسی در جهت رفع دغدغه های بیماران در امور کنترل، درمان و پیشگیری بیماران بردارند.

بیماران سرطانی هیچ گونه خدماتی در اختیار ندارند 

رضا کرمانی نژاد بیمار تومور کبد بخش 3مردان درمانگاه کانسر نيز با بیان اینکه بیماران سرطانی هیچ گونه خدماتی در اختیار ندارند اظهار کرد: متاسفانه مسئولان بیمارستان بخش کانسر بیمارستان را تعطیل فرض می کنند بطوریکه این بیماران از هیچ گونه امکانات رفاهی و خدماتی در بیمارستان بهره مند نیستند و امکانات رفاهی ناچیز هم توسط خیرین مرکز خدمات درمانی بهداشت در اختیار ما قرار می گیرد.

این بیمار 62 ساله تصریح کرد: اکثر خدمات درمانی بیماران مثل انواع آزمایشات و عکس برداری ها و سی تی اسکن در بیرون از بیمارستان و توسط مراکز خصوصی انجام می گیرد.

کرمانی نژاد با بیان اینکه حمایت بیمه ها تاثیری در کاهش هزینه های درمانی بیماران سرطانی ندارد افزود: داروها و آزمایشات بیماران سرطانی بسیار طاقت فرساست و مسئولان بیمارستان ها به بهانه‌هاي مختلف، بیماران را مجبور به پرداخت هزینه های سنگین درمانی می کنند بطوریکه برای ست نفروستومی( ابزار تخلیه صفرا) 150 هزار تومان از من دریافت کردند.

وی در ادامه رسیدگی اساتید بیمارستان به بیماران را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: خوشبختانه اساتید در مواقع مقرر به اقدامات درمانی بیماران رسیدگی می کنند اما نارضایتی زمانی آغاز می شود که برخي رزیدنت ها توجهی به دستورالعمل های پزشک در خصوص بیمار ندارند.

این بیمار 62 ساله با انتقاد از بی توجهی برخي مسئولان بخش ها از مقیم کردن پزشک متخصص در روزهای تعطیل در بیمارستان یادآور شد: متاسفانه بیماران صعب العلاجی مثل سرطان، تمامی تعطیلات نوروز را با حضور دو رزیدنت بدون اینکه پزشک متخصص حضور داشته باشد سپری کرده اند.

کرمانی نژاد با بیان اینکه بيشتر توجه مسئولان بهداشتی کشور روی بیماران قلبی عروقی متمرکز شده است گفت: متاسفانه بیماران سرطانی در کشور با ناچیزترین امکانات رفاهی نظیر سیستم اکسیژن و تخت مناسب، خدماتی و درمانی حمایت می شوند بطوریکه پزشکان در این خصوص یک مطب شخصی در اختیار ندارند.

زمانبر بودن روند نوبت دهی، تشخیص و درمان از مهم ترین مشکلات بیمارستان‌های دولتی است

بیمار 37 ساله‌اي نيز به سراغم مي‌آيد و با بیان اینکه تشخیص غده سرطانی من بیش از یک سال طول کشید اظهار كرد: متاسفانه روند تشخیص پزشکان در بیمارستان های کشور بسیار ضعیف صورت می گیرد بطوریکه پزشکان بیش از یک سال است که در مرحله تشخیص قطعی بیماری من هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه پزشکان در بیمارستان ها هیچ گونه اطلاعی در خصوص بیماری ها در اختیار بیمار قرار نمی دهند تصریح کرد: من نیازهای اطلاعاتی خود را از بیماری بر اساس علایم آن از اینترنت جستجو می کنم در صورتی که اگر پزشک به سئوالات و دغدغه های بیماران راجع به بیماری اطلاعات مفید بدهد راحت تر می توان با بیماری کنار آمد.

این بیمار سرطانی با بیان اینکه هزینه های درمان در بیمارستان های دولتی پایین تر از مراکز خصوصی است گفت: هزینه های درمانی در بیمارستان های دولتی با مراکز خصوصی قابل مقایسه نیستند فقط زمان بر بودن دوره های درمان در بیمارستان های دولتی از دغدغه های اساسی مراجعین محسوب می شود.

وی همچنین داشتن جسم و روح سالم را از اساسی ترین نیازهای مردم جامعه دانست و اظهار کرد: بسیاری از مردم به دلایلی مختلف نظیر عدم دسترسی به اینترنت و یا نداشتن سواد کافی اطلاعات و آگاهی کافی در خصوص شیوه های سالم زیستن را ندارند که رسانه های جمعی باید در این زمینه بیش از پیش فعال باشند.

بیمارستان های دولتی به وقت بیمار اهمیت نمی دهند 

صغری کریمی بیمار بخش 3 زنان درمانگاه کانسر نيز با بیان اینکه بیمارستان های دولتی به وقت بیمار اهمیتی داده نمی شود تصریح کرد: مراجعین به بیمارستان های دولتی برای رفع جزئی ترین مشکل درمانی خود باید حداقل چند روز زمان صرف کنند این طولانی بودن رسیدگی ها علاوه بر تحمیل هزینه های سنیگن به بیمار، موجب اتلاف هزینه های بیت المال در بیمارستان ها می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از بیماران جراحی در این بیمارستان هفته ها منتظر روز جراحی هستند که این مشکل باعث خستگی و افسردگی بیشتر بیماران می شود در صورتی که باید با مدیریت درست زمان دقیق اتاق عمل بیماران را در روز بستری مشخص کنند.

این بیمار سرطانی همچنین از فروش مواد غذایی فست فود در بوفه های بیمارستان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بی توجهی مسئولان و مدیریت ضعیف آنها بر مسائل بهداشتی بیماران در مراکز بیمارستانی باعث شده مواد غدایی فست و فود نظیر سوسیس و کالباس با وجود سرطان زایی بودن آن در بوفه های این مراکز به راحتی به فروش برسد.

ای کاش مسئولان لحظه ای خود را جای بیمار قرار دهند 

فاطمه خدا رحمتی بیمار سرطانی بخش 3 زنان کانسر با بیان اینکه خدمات درمانی بیماران نظیر آزمایشات و انواع عکس برداری ها در بیمارستان بصورت خصوصی انجام می شود تصریح کرد: در حال حاضر تمامی خدمات درمانی بیماران نظیر انواع آزمایشات و نمونه برداری ها بصورت جدا گانه در داخل مرکز بصورت خصوصی صورت می گیرد و وقتی به این هزینه ها اعتراض می کنیم می گویند ما جهت راحتی بیماران برای اینکه مدام خارج از بیمارستان کارهای درمانی را انجام ندهند مراکز خصوصی را در داخل مرکز مستقر کردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه برخي مسئولان هیچ وقت شرایط روحی و وضعیت مالی بیمار را درک نمی کنند گفت: نمی دانم چرا مدیران به خاطر هزینه های بیمار به خود اجازه می دهند با هر برخوردی آنها را تحقیر کنند در صورتی که امکان ندارد کسی که توان پرداخت هزینه های خود را داشته باشد حتی برای یک ثانیه برخورد های تحقیر آمیز برخی مسئولان را قبول کند.

این بیمار 57 ساله یادآور شد: روز کلنگ زنی بیمارستان با تمام امید و آرزو از کمک های وزیر بهداشت در خصوص کاهش هزینه های شیمی درمانی، نامه ای به ایشان دادم اما با وجود دستورات وی به مددکاری در جهت رفع مشکل بنده، آنها زیر بار این مساعدت هم بر نمی آیند.

وی در پایان گفت: به دلیل هزینه های بالای دوره های شیمی درمانی چند بار تصمیم گرفتم از ادامه درمان منصرف شوم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۰
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
خدا خودش به همه رحم کنه .
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
خدا خودش به همه رحم کنه .ما تو خوانواده ی همسرم تا به حال پدر مادر وخواهرش گرفتار سرطان شدند .الانم دوباره فهمیدیم سرطان سینه ی خواهرشوهرم زده به رییش .و واقعا دیگه نمیتونیم هزینهای این ببماری رو پرداخت کنیم .خدایا به حق این اعیاد بزرگ همه ی بیماران رو شفا بده و اونچه به سلاحه برا همه پیش بیار
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
0
سلام من خودم سرطان ريه گرفتم و به خاطر هزينه هاي بالاي درمان از ادامه ي درمان منصرف شدم و نميتونم هزينه ي درمان رو بپردازم ،دكترا گفتن بايد زودتر درمان رو ادامه بدي تا بدتر نشده.خدايا به دادمون برس.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
0
خدا خودش به دادمون برسه.
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
0
سلام من حدود ۱ سال ازدواج کدوم ۶ ماه عقد کردم طی این ۲ ماه اخیر خانومم سرطان کبد گرفته هنوزم عروسی نکردیم چون توان مالی ندارم نمیدونم چیکار کنم هیچ جایی هم بهم وام نمیدن بنظرتون چیکار کنم من هیچ کسم ندارم ی پدر کارگر دارم و مادر خانه دار و خدایه بالا سر بنظر شما انصافه؟؟فقط ازتون التماس میکنم دعا کنین همسرم شفا بگیره یا اگه ی تار مو از سرش کم بشه دعا کنین منم بمیرم ۲۳ سال زندگی کردم به هزار امید و آرزو ازدواج کردم هیچ خوشی تو زندگی نداشتم تنها دل خوشیم همسرمه فقط از خدا بخاید صبر بهم نده نده یا من و بکشه یا همسرم خوب بشه خدافظ
یدالله عبدالوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
0
0
با سلام من دو فرزند یکی 10و 3ساله دارم که هر دو بیماری صعب العلاج دارم هزینه های درمانیشون سر سام اوره ولی کم و زیاد خدا میرسوند الان حدود 3ماهه مادرم سرطان گرفته و وضعش اصلا خوب نبود مجبور شدیم سه بار عملش کنیم هزینش بالای15میلیون شد الان 15جلسه شیمی درمانی میخواد اونم بدون دفترچه دو ماه از وقت شیمی درمانیش گذشته پول ندارم ببرمش برا درمان دعا کنید خدا خودش نظرشو ازم برنگردونه وگر نه من قبل اونا میمیرم دعا کنید
على
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
متاسفم برايه كشورى كه ادعاى حمايت از مستضعفين داره،جدا از هزينه چند ده ميليونى سرطان،حتى پول هم داشته باشى داروهاش موجود نيست،اونايى كه درگيرن ميدونن چى ميگم،برين مطب متخصص خون ٩٠ هزار فقط پوله ويزيتشه،اول ازت ميپرسن وضع ماليت چطوره ميتونى خرج كنىى خوب يا نه!!!!!تو اين صنف ادم نميبينين
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
درود بر همه مسئولان به داد دل این بیماران سرطانی برسید . خداوند همه بیماران را شفا دهد
علی اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
خدا به همه ی مریضا شفا بده
سولماز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
سلام منم ۴ ساله با بیماری سرطان ومتاستاز آن دست وپنجه نرم کردم واینکه خدا به همه کمک کنه چون بیماری بدیه هم از لحاظ جسمی وهم از لحاظ روحی وبدتر از همه از لحلظ مالی آدم رو داغون میکنه...از خدا برای همه آرزوی سلامتی دارم...تنها آرزوی من سلامتی ویه روز رو بدون درد تجربه کنم وکنار فرزندانم باشم...منم دعا کنید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین