کد خبر: ۸۹۱۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۱
نامه اعتراضی شدیدالحن کروبی به ضرغامی؛

هشدار کروبی به ضرغامی: صداوسیما را به کیهان مصور تبدیل نکنید

در انتخابات 84 از من عذرخواهی کردید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی کروبی با نگارش نامه‌ای سرگشاده به عزت الله ضرغامی رییس صدا و سیما نسبت به رویکرد این سازمان در تخریب کاندیداهای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اعتراض کرد. 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، متن کامل این نامه به شرح زیر است: 

جناب آقای مهندس عزت‌الله ضرغامی

ریاست سازمان صداوسیما
با سلام و احترام

عملکرد سازمان تحت ریاست حضرتعالی در ماه‌ها و روزهای اخیر به شدت یادآور تجربه تلخی است که از عملکرد این نهاد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1384 در یادها مانده است. آن زمان که صداوسیما در اعلام نتایج نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بر ستاد انتخابات کشور و وزارت کشور پیش‌دستی کرد و به یاری آقای غلامحسین الهام سخنگوی وقت شورای نگهبان و سخنگوی بعد دولت آقای محمود احمدی‌نژاد خبر از رای و رتبه رئیس آینده خود داد و در پیوندی شگرف میان «کیهان و صداوسیما و شورای نگهبان» در حالی که نهادهای قانونی و آمارهای رسمی خبر از راهیابی آقای هاشمی و اینجانب به مرحله دوم انتخابات می‌دادند، چون هاتفی از عالم غیبی خبر از راه‌یابی احمدی‌نژاد به مرحله دوم انتخابات دادند و سرنوشت انتخابات را به گونه‌ای دیگر رقم زدند. 

خبرنگاران شما در آن زمان به جای آنکه اخبار انتخابات را از رئیس ستاد انتخابات بپرسند به سخنگوی شورای نگهبان تلفن می‌زدند و از اولین ساعات بامداد تا نیمروز 28 خرداد 84 چنان اطلاع‌رسانی می‌کردند که گویی از عالم الهام خبری دارند. تا زمانی که شما در جریان قرار گرفتید و به حق سوگند خوردید که از ماجرا خبر ندارید و هم از سوی شما و هم از جاهای دیگر از من عذرخواهی شد و مصاحبه با حضرت الهام پایان یافت و در حالی که الهامات غیبی همه را در ربوده بود و پروژه پایان یافته بود بار دیگر دوربین‌های شما سوی ستاد انتخابات شد تا نتایج پروژه را گزارش کنند. در این پروژه قرار بود با آقای محمود احمدی‌نژاد به عنوان پدیده انتخابات برخورد شود و متاسفانه حتی دوستان اصلاح‌طلب در وزارت کشور چنان در انفعال افتاده بودند که نتوانستند از رای مردم دفاع کنند و این ترکیب دست به دست هم داد تا انتخابات سرنوشت دیگری یافت.

در این مدت رابطه من و شما روشن بوده است. در روزهایی که از فرط جفای تلویزیون دولتی به فکر راه‌اندازی تلویزیونی غیردولتی افتادم دیداری از صداوسیما کردم و به سابقه مسوولیت شما در معاونت پارلمانی صداوسیما و مسوولیت من در ریاست مجلس ششم رابطه‌ای محترمانه میان ما برقرار بود وگرچه در چهار سال گذشته همواره بخش‌های خبری تلویزیون به تحریف و تخریب مواضع اصلاح‌طلبان و به‌خصوص اینجانب پرداخته اما هرگز موج تخریب و تحریف به اندازه روزهای اخیر اوج نگرفته است که لابد نسبتی با انتخابات 22 خرداد 88 دارد. از جمله آخرین اقدام تخریبی صداوسیما در بخش خبری معروف 20:30 دوشنبه‌شب 28 اردیبهشت‌ماه رخ داده است:

1-‌ در آغاز خبرها اعلام شده که مهدی کروبی به علت بیماری سفرهای انتخاباتی خود را لغو کرده است. عرض می‌کنم که علی‌رغم تبلیغات مخالفان مهدی کروبی سالم و سرحال است و تنها علت تعویق سفر من به استان‌های گیلان و آذربایجان شرقی رحلت عالم بزرگ آیت‌الله العظمی بهجت بوده که با توجه به جایگاه ایشان نزد مردم به خصوص مردم گیلان و ضرورت شرکت در مراسم تشییع پیکر ایشان سفر به این استان‌ها به وقت دیگری موکول شد. با وجود این همین امروز پس از مشایعت پیکر این فقیه فرزانه و عارف در شهر مقدس قم در حالی که این نامه را به شما می‌نویسم راهی استان اردبیل خواهم شد تا افرادی که با ادعای جوانی در عصر میانسالی و کهن‌سالی از مردم رای می‌گیرند دریابند که جوان کیست هرچند که برخی از این ادعاهای جوانی هم در چهار سال گذشته کم به کشور آسیب نزده و جوانی را با خامی اشتباه گرفته‌اند.

2- من در هر سفر سخنرانی‌های متعددی انجام می‌دهم. قصد اصلی من از سفرها ارائه برنامه‌هایی برای اداره کشور و البته نقد اقدامات دولت در چهار سال گذشته است. چرا صداوسیما به بخش گزینشی، هدفمند، تخریبی و تحریفی سخنان من می‌پردازد؟ گر قرار است که رسانه ملی واقعا ملی باشد، چرا فقط علیه یک جناح فعالیت می‌کند؟ ویراستار اخبار شما عضو کدام حزب یا جناح سیاسی است؟ اگر حریت و جرات دارد چرا همه بخش‌های سخنرانی مرا پخش نمی‌کند؟

3- در سفر اخیر من به استان اصفهان در شهر نجف‌آباد در جمع پرشور دانشجویان این شهر دو گروه از چفیه‌پوش‌ها و ‌سبزپوش‌ها به طرفداری از دو نامزد محترم به جنجال و هیاهو در سخنرانی من پرداخته‌اند. ستاد جناب آقای مهندس میرحسین موسوی البته اعلام کرده‌اند افرادی که خود را به ایشان منسوب می‌کردند نسبتی با این ستاد نداشته‌اند و حتی اعلام کردند این توطئه جناح مخالف اصلاحات است اما در هر صورت من پس از تحمل زیاد و پس از تعریف بسیار از سوابق و خلقیات آقای مهندس موسوی به طرح چند پرسش پرداختم و از اینکه به نام حمایت از یک نامزد، نامزدی دیگر را تخریب کنند انتقاد کردم. من و مجری جلسه همه راه‌ها را رفتیم تا جلسه آرامش یابد اما طبق قاعده «آخرین درمان، داغ است» چاره‌ای جز طرح سوال و عتاب و خطاب ندیدم که اگر نتوانم جلسه‌ای را اداره کنم چگونه مدعی اداره کشور خواهم بود. اما سوال اینجاست که علت برجستگی این بخش از سخنان من در بخش خبری 20:30 چیست؟ آیا صداوسیما جسارت آن را دارد که بخش‌های دیگر سخنرانی من درباره آقای محمود احمدی‌نژاد را هم پخش کند؟ علت رفتار غرض‌ورزانه صداوسیما برای برهم زدن چهره اصلاح‌طلبان چیست؟ آیا طرح تفاوت سلیقه میان نامزدهای اصلاح‌طلب در زمره وظایف صداوسیماست؟ آیا همین کار را درباره اختلاف اصولگرایان با آقای احمدی‌نژاد انجام می‌دهد؟

4- رسانه ملی در انتخابات دوره دهم ریاست‌جمهوری به رسانه فردی تبدیل شده است. با وجود تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت بی‌طرفی نهادهای حکومتی در انتخابات متاسفانه این رسانه به تریبون رئیس دولت تبدیل شده و به نام پخش اخبار دولت عملا به ارگان آن تبدیل شده است چنانکه پس از پایان همان برنامه‌ای که مرا تخریب کردید رپرتاژ آگهی دولت درباره فروش سهام عدالت به کارگران را پخش کردید. به شما هشدار می‌دهم اگر این بار هم مانند چهار سال پیش از الهامات غیبی بهره بگیرید و بخواهید با بهره‌گیری از تفاوت دیدگاه میان اصلاح‌طلبان از این آب گل‌آلود ماهی بگیرید سکوت نخواهم کرد و از هر راه ممکن به صورت مستقیم با مردم سخن خواهم گفت. صداوسیما در قانون اساسی نهادی حکومتی اما ملی تعریف شده است. شما نباید به ارگان دولت و بدتر از آن بولتن رئیس دولت تبدیل شوید صداوسیما نباید به کیهان مصور تبدیل شود چنان‌که امروز بخش خبری 20:30 چنین است. اگر به فرض در طول سه سال فعالیت دولت این کار را انجام می‌دهید در یک سال آخر (که عرصه تبلیغ بر نامزدهای رقیب تنگ است) نباید این کار را انجام دهید و از آن دهشتناک‌تر دیگر نامزدها را تخریب کنید یا به جان یکدیگر بیندازید. در هیچ‌یک از دولت‌های گذشته رئیس دولت اینگونه از مواهب صداوسیما بهره‌مند نبود بلکه آنان خود در این کار امساک داشتند. شاید برخی حامیان دولت معتقد باشند که دوره ریاست‌جمهوری در ایران باید هشت ساله باشد و به همین جهت قصد دارند القا کنند که دولت کنونی باید چهار سال دیگر هم حکمرانی کند. این می‌تواند یک باور فردی یا جناحی باشد اما واقعیت قانونی این نیست و اکنون آقای محمود احمدی‌نژاد نامزد دوره دهم مقام ریاست‌جمهوری است نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

جناب آقای ضرغامی

با همه احترامی که به شما می‌گذارم و حساب شما از برخی یارانتان جدا می‌دانم، نصیحت می‌کنم از تخریب دست بردارید و اگر نقشی در این تخریب ندارید بر نظارت خود بر زیرمجموعه‌های خویش بیفزایید که چون ماجرای مجموعه برنامه هویت علیه روشنفکران نشود که فاجعه‌ای فرهنگی بود و رئیس وقت سازمان صداوسیما اعلام کرد که از آن بی‌خبر است.

انتظار من این است که طبق اصول اخلاقی و قواعد حقوقی این نامه را در همان بخش خبری 20:30 پخش کنند تا بتوانید ذره‌ای تقاص تخریبی که دوستانتان کرده‌اند را جبران کنید.

با احترام
مهدی کروبی
29 اردیبهشت 88
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۹
0
0
اخبار 20:30 به مسخره ترین شیوی تبلیغ احمدی نژاد تبدیل شده !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۹
0
0
از صدای وسیمای اصولگرایان چه انتظاری دارید !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۹
0
0
از صدای وسیمای اصولگرایان چه انتظاری دارید !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۹
0
0
متاسفانه ....... شده یا کر شده که سخنان رهبری را دراستان کردستان دراین چندروز نشنیده ومرتب اوضاع کشور را سیاه جلوه میدهد وآب به آسیاب دشمن میریزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۹
0
0
اقای ضرغامی بعید می دانم در شما .... مانده باشد .
بقول امام حسین اگر دین ندارید لا اقل ازاده باشید .
چون بعید می دانم به پل صراط اعتقادی داشته باشید
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۹
0
0
من دیشب که خبر 20:30 را دیدم دلم برای خودم سوخت که ببین چه کسان کوته فکری بر بزرگ ترین مرکز فرهنگی ما حاکمند و چه ظلمی به حق این اولاد پیامبر رهبر انقلاب می کنن واقعا برای ضرغامی متاسفم و برای کسانی که خیال می کنن با این کار از مردم بیشتر می فهمن خودتون دیدید مردم ما چقدر با هوشن و واکنش اونا رو برید بخونید ( البته بعبد میدونم مسئولین صدا وسیما به این چیزا اهمیت بد هند )
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۳۰
0
0
با این همه تبلیغات برای آقا دکتر جوانان ایران ثابت خواهند کرد به کسی رای می دهند که شایسته باشد .
شعار ما جوانان ایرا این است : هر ایرانی یک رسانه برای تبلیغ میر حسین
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین