کد خبر: ۱۵۱۲۰۵
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵

آخرين قيمت سكه و ارز در بازار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: درست روبروی دادسرای عمومی و انقلاب تهران و در زیر تابلو هایی که به شکل حرف « ال » انگلیسی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و نام دو خیابان پانزده خرداد و داور روی تن آنها نوشته شده، مردی میانسال با یک دسته دو هزار تومانی فریاد می زد: « سکه، دلار . سکه، دلار. خرید و فروش. » صبح روز شنبه نوزدهم فروردین در شرایطی بازار بزرگ تهران فعالیت خود را آغاز کرده بود که به گفته بسیاری از فعالان بازار، پس از پایان تعطیلات نوروزی هفته گذشته بازار چندان رونقی نداشته است؛ علت این موضوع را هم یکی از بازاریان شناخته شده اینگونه بیان کرد: « سیزدهم فروردین هفته قبل یکشنبه بود، برای همین هم خیلی از بزرگ تر های بازار سه روز ما بقی هفته هم استراحت کردند و سر کار نیامدند اما از شنبه تقریبا همه سر کارشان رفتند. »

با وجود اینکه تعطیلات کاری نوروزی برای بسیاری از بازاریان روز شنبه به پایان رسیده بود و آنان سر کار خودشان حاضر شده بودند اما به هیچ وجه نمی توان آن را با روز های پایانی سال مقایسه کرد. این موضوع را به راحتی می شد از همان جمعیتی که در محدوده بازار بودند درک کرد. در میان جمعیت تقریبا ناچیزی که در محدوده خیابان پانزده خرداد پرسه می زدند به راحتی می شد صدای افرادی را شنید که از خرید و فروش سکه و دلار حکایت داشت. وقتی از همان فرد میانسالی که در تقاطع خیابان پانزده خرداد و داور ایستاده بود و با آب و تاب فراوان به دنبال مشتری برای خرید و فروش سکه و دلار بود، قیمت سکه را سوال کردم گفت: « چند تا می خوای؟ ببین اگر تک نخوای و تعداد بالا بخوای قیمتش فرق می کنه. » وقتی مطمئن شد فقط قیمت یک قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید را از او پرسیدم، گفت: « قیمت سکه تمام امروز 747 هزار تومنه. تا 750 هزار تومن هم هست. نیم سکه 377 هزار تومن و ربع هم 200 هزار تومن. »

عرض خیابان را که طی کنید به خیابانی در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب تهران خواهید رسید که در بالای آن نوشته است: « بازار منوچهر خانی ». جوانی با صدای بلند از خرید و فروش دلار و سکه خبر می داد اما وقتی در رابطه با قیمت از او سوال کردم کمی آن طرف تر رفت و با اشاره فهماند که باید از کسی که برای او کار می کند قیمت ها را بپرسم. پیرمردی سن و سال دار که توانایی فریاد زدن برای خرید و فروش سکه و دلار را نداشت و به همین دلیل فردی را انتخاب کرده بود تا این بخش از شغلش را او به دوش بکشد. تحلیل پیرمرد از قیمت سکه و دلار در نوع خود جالب بود: « دلار. هیچی دلار نمی شه. دلار بخر نگه دار. هر کی هم می گه قیمتش می آد پایین اشتباه می کنه. »

وقتی به او گفتم قیمت ارز و سکه از آخر هفته گذشته روند کاهشی به خود گرفته است گفت: « سکه و دلار پول نقده. بخر نگه دار. حالا یه زمانی هم شاید قیمتش کم شه اما به مرور باز بالا تر می ره. » در آخر باز هم تاکید کرد: « دلار. هیچی دلار نمی شه. » قیمت دلار را از او پرسیدم و در جواب گفت: « امروز 1990 تومن. اما اگر زیاد بخوای یه ذره کم تر می شه. »

خیابان پانزده خرداد را که به سمت میدان طی کنید تعداد افرادی که برای فروش دلار و سکه اعلام آمادگی می کنند، حسابش از دست تان در می رود. هر کدام هم تحلیل های خاص خودشان را دارند. برخی از آنها گفتند قیمت ها رو به کاهش گذاشته است و این روند هم ادامه خواهد داشت و در مقابل برخی دیگر با قاطعیت عنوان کردند که قیمت دلار و سکه اگر چه کاهش پیدا کرده اما طی ماه های آینده باز هم افزایش پیدا خواهد کرد. به نظر می رسد گروهی دوم بیشتر تمایل دارند تا به هر طریقی شده شما را مجاب کنند تا پول ها یتان را تبدیل به ارز و سکه کنید تا خودشان بی سود راهی خانه نشوند. گروه نخست نیز که کمی منصف تر به نظر می رسند با عدد و ارقام تلاش بر این داشتند تا بفهمانند قیمت سکه و ارز کاهش پیدا خواهد کرد. آنها به روز 5 شنبه اشاره کردند که قیمت پوند 40 تومان کاهش پیدا کرد و به 3 هزار تومان رسید. به هر حال آنچه بسیاری از فعالان بازار آزاد ارز و سکه به آن تاکید داشتند این بود که قیمت دلار و سکه طی روز های آِنده کاهش پیدا خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید.

به گزارش خبرانلاين،جداول قیمت سکه و ارز در بازار آزاد که به صورت میانگین آورده شده است:


قیمت سکه و طلا در بازار آزاد

تمام سکه بهار آزادی طرح جدید   745000

تمام سکه بهار آزادی طرح قدیم   755000

نیم سکه بهار آزادی   372000

ربع سکه بهار آزادی   200000

قیمت هر مثقال طلای 18 عیار   349790

قیمت هر گرم طلای 18 عیار    75900

قیمت ارز در بازار آزاد

دلار آمریکا   1902

یورو   2515

پوند   3000

یکصد ین ژاپن   2300

لیر ترکیه   1075

درهم امارات   519

دلار کانادا   1950

رینگیت مالزی   650

ریال عربستان   509

هزار دینار عراق   1550






بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین