کد خبر: ۱۱۳۷۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۴

علت ابتلا به سرطان پروستات کشف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دانشمندان بعد از کشف علت بروز سرطان پروستات، امیدهای تازه‌ای برای درمان این بیماری پیدا کرده‌اند. 

محققان متوجه شدند که هورمون‌های مردانه نقش مهمی در تغییر فعالیت یک ژن خاص دارند و در نهایت باعث رشد تومورهای سرطانی می‌شوند. 

کارشناسان معتقدند کشف این ژ‌ن که فعالیتش توسط هورمون‌ها کنترل می‌شود می‌تواند قدم موثری برای شناسایی روش‌های درمانی برای سرطان پروستات به حساب بیاید. سرطان پروستات بیماری شایعی است که هر ساعت یک مرد را در انگلستان می‌کشد.

دانشمندان در این مطالعات تمرکز خود را روی هورمون آندروژن قرار دادند و تاثیر آن را همزمان با فعالیت دیگر هورمون‌ها روی مردان بررسی کردند. 

این ژن‌های جهش‌ یافته که در چند نوع سرطان دیگر هم یافت می‌شوند زمانی تشکیل می‌شوند که دی‌ان‌ای، از قسمت‌های مختلف ژنتیکی یک سلول با هم ترکیب می‌شوند. فعالیت آندروژن باعث می‌شود ژن‌هایی که در حال نرمال از یکدیگر فاصله زیادی دارند با یکدیگر ترکیب شوند. 

تیمی از کارشناسان از موسسه سرطان در دانشگاه کوئین‌مری لندن متوجه شدند آندروژن باعث ترکیب و فعالیت همزمان دو ژن خاص می‌شوند که می‌تواند باعث رشد سلول‌های سرطانی شود. 

بودجه این مطالعات که در نشریه تحقیقات سرطان به چاپ رسیده است توسط موسسه خیریه سرطان مردان با نام آرکید و کنسول تحقیقات پزشکی تامین شده است. 

دکتر یونگ جی لو از موسسه سرطان در این باره گفت: این یک کشف مهم و یک یافته فوق‌العاده است و می‌تواند در آینده در پیشگیری از این بیماری شایع در بین مردان بسیار کاربردی باشد. حتی می‌توان امیدهایی برای درمان این بیماری داشت. 

اگر ما بتوانیم فعالیت هورمون آندروژن را کنترل و مدیریت کنیم، احتمال زیادی وجود دارد که بتوانیم جان هزاران مرد را از خطر نجات دهیم. خصوصا این که احتمال ابتلای این بیماری در خانواده‌هایی که یکی از اعضای آن به سرطان پروستات دچار شده‌اند زیاد است و به این ترتیب مشخص می‌شود که دلایل ژنتیکی در این میان نقش مهمی دارند. 

هر سال 35 هزار نفر در انگلستان به سرطان پروستات دچار می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
1
4
بسیار عالی
راه حل جلوگیری هم دارد ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
0
جالب بود نمیدونستم
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
0
بیا اینم یک مشکل دیگه برا مردا ...همین طورش هم مردا بدبخت مشکل کم داشتن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین