کد خبر: ۸۷۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۵
وزير رفاه و تأمين اجتماعی خبر داد؛

حداقل حقوق بازنشستگان تأمين اجتماعی 420 هزار تومان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بنا به پيشنهاد وزارت رفاه و تأمين اجتماعی و با تصويب هيئت وزيران ميانگين حداقل حقوق بازنشستگان تأمين اجتماعی به 420 هزار تومان افزايش يافت.

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، عبدالرضا مصری، وزير رفاه و تأمين اجتماعی با اعلام اين خبر افزود: «خوشبختانه در "سال حركت به سمت اصلاح الگوی مصرف " يكی ديگر از آرزوهای ديرين نظام اسلامی در تحقق عدالت اجتماعی و بسط و گسترش چتر حمايت همگانی محقق شد». 

مصری خاطر نشان كرد: «در سال گذشته اقدامات بسيار مهمی در خصوص افزايش حقوق بازنشستگان كشوری و لشكری و حفظ جايگاه و قداست پيشكسوتان در وزارت رفاه و تأمين اجتماعی به انجام رسيد كه از آن جمله می‌توان به افزايش چشمگير حقوق بازنشستگان كشوری و لشكری و پرداخت همه مطالبات سال‌های قبل اين عزيزان اشاره كرد». 

وی گفت: «علاوه بر آن، با اعمال قانون خدمات مديريت كشوری و تأمين منابع آن توسط اين وزارتخانه، شاهد افزايش مناسب حقوق بازنشستگان كشوری و لشكری برای دومين بار در سال گذشته بوديم كه خوشبختانه موج عظيمی از رضايتمندی را در ميان بازنشستگان به همراه داشت اما متأسفانه در اين قانون هيچ اشاره‌ای و يا سازوكاری برای افزايش حقوق بازنشستگان تأمين اجتماعی لحاظ نشده بود». 

وی افزود: «از آنجا كه در سال‌های گذشته همواره حقوق بازنشستگان تأمين اجتماعی به مراتب بيشتر از دريافتی بازنشستگان كشوری و لشكری بود به همين دليل در راستای سياست مهرورزی دولت نهم، وزارت رفاه و تأمين اجتماعی با مكاتبات مختلف و تشكيل كارگروه‌های ويژه و صرف ساعتها زمان، طرحها و سناريوهای مختلفی را برای رفع اين مشكل تهيه و به دولت ارائه كرد كه خوشبختانه با موافقت و مساعدت رئيس جمهور در دور دوم سفرهای استانی در مازندران رسيدگی به اين خواسته مهم شتاب بيشتری گرفت و با پيگيری‌های همه جانبه وزارت رفاه و تصويب ديشب آن در هيئت وزيران اين خواسته به حق جامعه كارگری و بازنشستگان تأمين اجتماعی خوشبختانه رنگ عمل به خود گرفت». 

وزير رفاه و تأمين اجتماعی افزود اين افزايش ميانگين شامل تمامی يک ميليون و 330 هزار مستمری بگير اين سازمان می‌شود. 

وی در خصوص 24 هزار مستمری بگيری كه به دليل كم بودن سابقه يا از كارافتادگی جزئی هم اكنون رقمی ماهيانه نزديک به 70 هزار تومان دريافت می‌كنند بيان كرد: «برای اين دسته از بازنشستگان نيز تمهيداتی انديشيده شده است كه حداقل حقوق دريافتی آنها به 200 هزار تومان افزايش يابد». 

مصری در خصوص ديگر اقدامات اين وزارتخانه خاطرنشان كرد: «خوشبختانه در سال گذشته پس از 13 سال وقفه با صرف ماهها كار كارشناسی و با بهره گيری از توان بيش از 180 پزشک متخصص و فوق تخصص، برای اولين بار بسته خدمات درمانی تدوين و ابلاغ شد و بدين ترتيب تعهدات همه سازمانهای بيمه گر يكسان و اعتبار همه دفترچه‌ها همسان شده است». 

وزير رفاه و تأمين اجتماعی افتتاح بانک اطلاعات نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعی را از ديگر گام‌های مهم اين وزارتخانه در سال 87 خواند و تصريح كرد: «با ثبت بيش از يک ميليارد ركورد در اين بانک، برای اولين بار زير ساختی بر مبنای ايجاد اطلاعات، آمار، بسته بندی‌ها و برنامه‌ريزی‌ها با آگاهی فراهم می‌شود، همچنين می‌توانيم همپوشانی‌های تمامی دستگاه‌های بيمه‌ای، حمايتی و امدادی را دسته‌بندی و خدمات را بر اساس مرزهای اين صندوق‌ها برای آنها تعريف كنيم». 

وی با بيان اينكه بلوغ اين پروژه با گستردگی ابعاد آن در حدود 6 سال طول می‌كشد، در خصوص انواع اطلاعات و خدمات بانک جامع گفت: «هدف اصلی طبق برنامه، ارائه اطلاعات آماری و صندوق‌های بيمه‌ای در 6 سال سازمان تابعه و همكار وزارتخانه برای ايجاد بستر ديتا در مقايسه با عملكرد مشابه سازمان‌های تأمين رفاه اجتماعی در سراسر دنياست».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین