کد خبر: ۹۷۷۸۲
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۴

نهاونديان: برای بخش خصوصی، دسترسی مساوی با بخش دولتی به تسهيلات بانكی فراهم شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان پیش شرط‌های موفقیت بسته سیاستی بانک مرکزی برای سال 89 گفت: باید مراقب بود که دسترسی بخش خصوصی به تسهیلات بانکی به طور مساوی با دستگاههای دولتی فراهم شود.

محمد نهاوندیان در گفتگو با مهر گفت: بسته سیاستی بانک مرکزی گامی به جلو برای خروج کشور از رکود به شمار می رود، اینکه در سیاستهای اعتباری، سیاست انبساطی جایگزین سیاست انقباضی شود، می تواند پیام مثبتی به بخش خصوصی ارایه دهد، اما این پیام مثبت باید تحریک تقاضا را نیز در کنار خود داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: در حال حاضر بسیاری از صنایع در کشور وجود دارند که موجودی انبار آنها افزایش یافته و در بسیاری از موارد احساس می کنند که قدرت رقابت با کالای وارداتی ارزان را ندارند.

وی تصریح کرد: به دنبال بحران جهانی، بسیاری از تولیدکنندگان خارجی قیمتهای خود را تقلیل داده و حتی کالاهای خود را زیر قیمت تمام شده به فروش رسانده اند. از سوی دیگر کشوری نظیر چین، به هر تولیدکننده چینی اگر بتواند کالای خود را به بیرون از این کشور صادر کند، به سرعت 4.5 درصد از قیمت را می پردازد.

به گفته نهاوندیان، این گونه مشوق ها سبب شد که قیمت عرضه کالاهای خارجی پایین آید. بنابراین اگر بخواهیم با این کالاها رقابت کنیم، باید شرایط معادل آنها را برای تولیدکنندگان فراهم نماییم.

وی اظهار داشت: اگر چنین سیاستهای تکمیلی در کنار بسته سیاستی بانک مرکزی به کار گرفته شود، باید امیدوار بود که به تولیدکنندگان کمک شده است، این امر می تواند در رونق افزایی موثر باشد.

نهاوندیان تاکید کرد: البته باید مراقب بود که دسترسی بخش خصوصی به تسهیلات بانکی به طور مساوی با دستگاههای دولتی فراهم شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین