کد خبر: ۱۲۷۶۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۷

ایرانیان زندانی در کویت آزاد می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بزودی شاهد آزادی ایرانیان دربند در کویت خواهیم بود.

محمد کرمی راد نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر یک روزه علی‌اکبر صالحی وزیر امورخارجه کشورمان به کویت که وی نیز در این سفر حضور داشت، گفت: این سفر روز گذشته انجام شد که علاوه بر دیدار و ملاقات با امیر کویت، با وزیر امورخارجه و رئیس مجلس این کشور دیدار و رایزنی کردیم.

وی با اشاره به محتوای مذاکرات هیأت ایرانی با امیر کویت گفت: در این نشست درخصوص مناسبات فی‌مابین، نحوه گسترش روابط و همچنین علائق مشترک 2 ملت و 2 کشور بحث و تاکید شد که حضور بخشی از نیروهای ایران در کویت در تحکیم روابط و گسترش همکاری‌ها و همچنین تعمیق فرهنگ 2 ملت موثر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بررسی تحولات منطقه و بخصوص اوضاع خاورمیانه یکی دیگر از موارد مود بررسی در این نشست بود، گفت: همچنین در نشست با امیر کویت در خصوص اعزام مجدد سفیر میان 2 کشور و گسترش روابط بحث شد.

کرمی‌راد با اشاره به زندانی بودن تعدادی از ایرانیان در کویت، خاطرنشان کرد: این موضوع هم در نشست با امیر کویت مورد بحث قرار گرفت و بر آزادی ایرانیان زندانی در کویت تاکید شد.

وی با اشاره به نظرات امیر کویت، تصریح کرد: ایشان نظرات مثبت و خوبی را ارائه کرد و در واقع نظر ایشان به نظر ما نزدیک بود.

نماینده کرمانشاه در مجلس با اشاره به نشست هیأت ایرانی با رئیس مجلس و برخی از اعضای هیأت رئیسه مجلس کویت و وزیر امور خارجه کویت، خاطرنشان کرد: در این نشست‌ها نیز درخصوص سرنوشت مسلمانان در منطقه و همچنین تحولات کشورهای منطقه، مباحثی مطرح شد و بر گسترش همکاری‌های پارلمانی تاکید کردید.

کرمی‌راد با مثبت ارزیابی کردن این سفر و با اشاره به دستاوردهای آن، گفت: هیأت ایرانی در ضیافت ناهار وزیر امورخارجه در روز چهارشنبه شرکت کرد و در حاشیه این ضیافت ناهار هم درخصوص مسائل منطقه با وزیر امور خارجه کویت تبادل نظر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین