کد خبر: ۹۷۸۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۶

سفر برخی از رهبران جهان برای شرکت در مراسم تشییع جنازه رئیس جمهور فقید لهستان لغو شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که به‌دلیل بسته بودن حریم هوایی اروپا، سفر خود به لهستان را برای شرکت در مراسم تشییع جنازه لخ کاچینسکی، رئیس جمهور پیشین لهستان و همسرش، لغو کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه بسیاری از فردوگاه‌های اروپا نیز به‌دلیل خطر ناشی از گسترش خاکستر آتشفشانی یک آتشفشان در ایسلند بسته خواهند ماند.

نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و شمار دیگری از رهبران کشور‌های جهان نیز اعلام کردند که سفر خود به لهستان را لغو کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه از قول یک مقام کاخ کرملن در روسیه می‌گوید دیمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه همچنان قصد دارد با هواپیما به لهستان سفر کند. 

عده ای از رهبران کشورهای اروپای مرکزی و اروپای شرقی گفته‌اند که برای شرکت در مراسم تشییع جنازه رئیس جمهور لهستان، با قطار و یا ماشین به لهستان سفر خواهند کرد.

این در حالی است که بیشتر شبکه‌های راه‌آهن اروپا به‌دلیل تقاضاهای بیش از حد مسافران، دچار اختلال شده است.

لخ کاچینسکی، رئیس جمهور پیشین لهستان و همسرش همراه با 95 تن از رهبران سیاسی و نظامی این کشور، یک هفته پیش، در یک حادثه هوایی کشته شدند. قرار است اجساد رئیس جمهور لهستان و همسرش امروز یکشنبه نخست به کلسیای نوتردام و سپس به کلیسای واول در کراکووی منتقل گردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین