کد خبر: ۱۲۵۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰
رئیس کمیسیون انرژی مجلس خبر داد:

کاهش سالانه 40 هزار بشکه‌ای نفت ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به کاهش سالانه 40 هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران از تاخیر در اجرای پروژه‌های تزریق گاز به مخازن نفتی سخن گفت. 

حمید رضا کاتوزیان در نخستین کنگره ملی چشم‌انداز صنعت نفت با بیان اینکه در حال حاضر به طور متوسط سالانه 35 تا 40 هزار بشکه تولید نفت ایران کاهش می‌یابد، گفت: نمایندگان مجلس با قرار دادن بودجه‌های مناسب قصد تامین منابع مالی لازم برای نگه داشت تولید را دارند، ضمن آنکه راه‌کارهای جدیدی برای تامین منابع مالی و اعتباری طرح‌های صنعت نفت تعریف شده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اعلام اینکه تحریم‌های بین المللی منجر به آثار منفی در سطح صنایع نفت و گاز ایران شده است، تصریح کرد: اما با وجود افزایش تحریمهای بین‌المللی زمینه بومی سازی تکنولوژی‌های جدید در صنایع نفت و گاز ایران فراهم شده است.

این مقام مسئول همچنین خواستار اصلاح قراردادهای نفت و گاز ایران در سطح دولت شد و یادآور شد: در حال حاضر حساسیت‌ها نسبت به حفظ منافع ملی در قراردادهای نفت و گاز ایران بالا بوده و این موضوع منجر شده است که تغییراتی در قراردادهای نفت و گاز ایران نسبت به سایر کشورها ایجاد شود.

نماینده تهران در خانه ملت با تاکید بر اینکه قراردادهای نفت و گاز ایران با حفظ منافع ملی باید منجر به جذب سرمایه گذاری‌های خارجی شود، تاکید کرد: تجدیدنظر در قراردادهای نفت و گاز ایران ضروری به نظر می‌رسد.

وی همچنین از کاهش تزریق گاز طبیعی به مخازن نفتی ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: کمیسیون انرژی مجلس علاقه‌مند به همکاری با وزارت نفت برای مشکل عدم تزریق گاز به مخازن نفتی است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی تزریق گاز طبیعی به مخازن نفتی مطابق برنامه پیش نمی‌رود، تاکید کرد: ادامه وضع موجود برای تزریق گاز طبیعی به مخازن نفت منجر به کاهش تولید و در نهایت صادرات نفت خام ایران خواهد شد.

کاتوزیان همچنین حفظ تولید صیانتی نفت و گاز برای ارتقای امنیت انرژی جهانی توسط ایران را ضروری عنوان کرد و افزود: ایران باید با اجرای طرح‌های صیانتی، تامین منابع هیدروکروبوری بین نصبی را تضمین کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین