کد خبر: ۱۶۸۶۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۱

35 درصد از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی آواربرداری شد

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی اعلام كرد: 35 درصد از مناطق زلزله زده استان آوار برداری شده است.

به گزارش ایرنا، قربان محمدی روز جمعه گفت: پیش بینی می شود تا دو هفته دیگر آواربرداری تمام مناطق زلزله زذه استان به طور كامل به پایان برسد.

وی با اشاره به اینكه همزمان با آواربرداری، بازسازی مناطق زلزله زده انجام می شود، افزود: 300 واحد مسكونی پی كنی شده و با تامین مصالح احداث این واحدها شروع می شود.

محمدی با اعلام اینكه اسكلت فلزی یكهزار و 300 واحد، یكهزار و 500 تن میلگرد و چندین كامیون شن و ماسه و سیمان وارد مناطق زلزله شده است، گفت: از فردا توزیع مصالح در روستاهای آسیب دیده شروع می شود.

وی با اشاره به اینكه از توان نظام مهندسی برای تعیین میزان و درصد خسارت وارد شده و نظارت بر احداث واحد های مسكونی كمك گرفته می شود، از شركت های فعال در زمینه ساخت و ساز دعوت كرد وارد مرحله اجرایی بازسازی مناطق زلزله زده شوند.

محمدی آهن آلات، شن و ماسه، آجر، اسكلت های فولادی و سیمان را عمده نیاز بازسازی مناطق زلزله زده برشمرد و گفت: بر اساس آمارگیری اولیه به 17 هزار و 400 واحد روستایی بین 40 تا 100 درصد خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به اینكه آمارگیری واحدهای شهری هنوز تكمیل نشده است، گفت: هیات دولت برای هر واحد روستایی 125 میلیون ریال تسهیلات بانكی با كارمزد چهاردرصد و دوره تنفس سه ساله و 20 میلیون ریال بلاعوض اختصاص داده است.

محمدی افزود: در صورت تكمیل نشدن واحدهای مسكونی با تسهیلات یادشده، 15 میلیون ریال هم به صورت قرض الحسنه اعطا خواهد شد.

وی گفت: در مناطق زلزله زده شهری 200 میلیون ریال تسهیلات و 20 میلیون ریال بلاعوض برای احداث و 50 میلیون ریال تسهیلات و 10 میلیون ریال بلاعوض برای تعمیرات واحدهای آسیب دیده اختصاص یافته است.

در اثر زلزله های 21 مرداد ماه در استان آذربایجان شرقی واحدهای شهری و روستایی چهار شهرستان اهر ، ورزقان ، هریس و تبریز آسیب دیدند و در حال حاضر در حدود 100 هزار نفر در چادرها اسكان داده شده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
0
0
با تشکر از تلاش مسئولین امدادی و مردم اما زیباست مسئولین مستقیم تلاش ها را افزایش بدهند و روزها را به تعویق نیاندازند در شأن مردم عزیز کشور ما نیست!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین