کد خبر: ۷۱۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۹

زندگی پروین اعتصامی سریال می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: زندگی پروین اعتصامی در دو بخش نگاشته می شود كه بخش اول فیلمنامه آن برای تهیه و ساخت یك سریال درباره این شاعر زن ایرانی تا خرداد 87 در مركز سیما فیلم به طول خواهد انجامید.

به گزارش سیما فیلم، سهیلا علوی زاده نویسنده كتاب «خانوم كوچیك» بیش از هفت ماه به تحقیق و نگارش ساختار اولیه فیلمنامه «پروین اعتصامی» همت گماشته که تا كنون خلاصه 13 قسمت اولیه آن را به بخش سریال ارائه كرده است كه به تازگی با توافق به عمل آمده، پرداخت این قسمت ها را آغاز نموده و این روزها نیز در حال نگارش كامل قسمت اول آن است.
علوی زاده گفته است:« در برآورد اولیه، كار برای 13 قسمت در نظر گرفته شده بود؛ اما از آنجایی كه ما داستان را از كودكی پروین شروع كرده ایم، بیش از 13 قسمت خواهد بود. این مورد را با دوستان مطرح كردیم و قرار شد كه 13 قسمت اولیه كامل گردد تا در مورد بقیه آن تصمیم گرفته شود.»

جالب است بدانید كه در این قسمت ها داستان زندگی پروین تا 14 ـ 15 سالگی و دوران تحصیل وی در مدرسه امریكایی ها كه مدركی در حد كالج آن زمان داشته، روایت می شود. این در حالی است كه به گفته علوی زاده، پرداخت ادامه آن به 26 قسمت هم كشیده خواهد شد. البته باید دید كه داستان تا كجا جا دارد و می تواند ادامه یابد.این نویسنده كه زمان زیادی را به تحقیق در این مورد پرداخته، همچنان علاقه مند است تا زمان بیشتری را در اختیار داشته باشد و بتواند به طور مفصل تری به شخصیت پدر پروین، به عنوان عنصر اصلی و تأثیرگذار آینده هنری او، بپردازد.

وی خاطر نشان می كند كه:« دوست داشتم راجع به پدر پروین تحقیق مفصلی می كردم، چون منابع در این مورد كم است. حتی از كتاب هایی كه او ترجمه كرده، فقط نام شان باقی است و اصل كتاب قابل دسترسی نیست. اما از آنجایی كه وی نماینده مجلس بود، شاید این امكان وجود داشته باشد تا به آرشیو مجلس مراجعه كرد و متن سخنرانی ها و اظهار نظرهایش را به دست آورد.»

البته چون دیگر زمان كافی برای تحقیق بیشتر وجود ندارد، علوی زاده از آن صرف نظر می كند.بدین ترتیب،تحقیقات خاتمه یافته؛ مگر این كه در مرحله نگارش و پرداخت نهایی ابهاماتی پیش آید كه علوی زاده آنها را جمع آوری نموده و در پی مراجعه مجدد به كتاب و كتابخانه، در جهت رفع شان خواهد كوشید.

این در حالی است كه در آن صورت، پوران درخشنده به عنوان كارگردان این سریال انتخاب شده است و با توجه به وضعیت نگارش آن، باید دید كه درخشنده آیا در سال آینده، علاوه بر فیلم تلویزیونی «HIV»، سریال «پروین اعتصامی» را نیز در سیما فیلم خواهد ساخت یا خیر؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین