کد خبر: ۱۲۵۴۱۲
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۶

قیمت شیر یارانه‌ای 57 درصد افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اقدام خودسرانه توزیع‌کنندگان شیر را گران کرد. 

در حالی که دولت ادامه روند گذشته پرداخت یارانه شیر را برای فروردین ماه به تصویب رسانده بود اما توزیع کنندگان به طور خودسرانه قیمت این محصول را 57 درصد افزایش دادند.

گذری ساده در فروشگاه‌های سطح شهر نشان می‌دهد که عرضه این کالا نسبت به پیش از عید به یک سوم کاهش یافته و تنها یک روز در هفته توزیع می‌شود. از سوی دیگر با وجود آنکه قیمت 350 تومان روی هر بسته شیر یارانه‌ای درج شده است اما فروشندگان آن را با نرخ 550 تومان به مصرف کنندگان عرضه می‌کنند.

هرچند مدیرکل دفتر تنظیم بازار وزارت بازرگانی عرضه شیر با این قیمت را تخلف می‌داند ولی بسیاری از فروشگاه‌ها خودسرانه قیمت را تغییر داده‌اند.

صادقی گفت: توزیع شیر یارانه‌ای نسبت به قبل هیچ تغییری نکرده و فروشندگان موظف هستند طبق روال قبل 3 روز در هفته شیر را با نرخ 350 تومان در لیتر به مشتریان عرضه کنند.

پس از آنکه دولت اعلام کرد یارانه شیر فقط تا پایان سال 90 پرداخت می شود توزیع کنندگان بلافاصله قیمت این محصول را 200 تومان در لیتر افزایش دادند اما دولت در سال جدید تصمیم به ادامه روند فعلی پرداخت تا پایان فروردین ماه گرفت و قیمت شیر مجدد به نرخ گذشته بازگشت.

اخیرا در بسیاری از فروشگاه‌ها شیر یارانه ای با افزایش قیمت مواجه شده است. علاوه بر آن حجم توزیع نیز کاهش یافته و تنها یک روز در هفته شیر یارانه‌ای عرضه می‌شود.

مدیرکل دفتر تنظیم بازار وزارت بازرگانی در این باره به شهروندانتوصیه کرد در صورت دیدن هر‌گونه تخلف، موضوع را از طریق سامانه تلفنی 124 به بازرسان سازمان بازرگانی استان تهران اطلاع دهند.

هنوز تکلیف یارانه شیر در ستاد هدفمندی یارانه‌ها مشخص نشده است ولی از آنجا که دولت روش قبلی پرداخت را تا 31 فروردین تصویب کرده بود؛ امروز برای ادامه روند قبلی یا روش جایگزین باید تصمیم گیری شود.

چندی پیش وزرای بازرگانی، کشاورزی و صنایع در مجلس پرداخت 30 درصد از یارانه فعلی به تولیدکنندگان را پیشنهاد دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین