کد خبر: ۱۲۵۹۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۰

پارلمان‌نیوز: طرح استیضاح احمدی‌نژاد در مجلس کلید خورد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پایگاه خبری فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی نوشت: نمایندگان سوال‌کننده از لاریجانی خواستند تا با توجه به پاره‌ای اشکالات در عملکرد رییس قوه مجریه، عدم تبعیت از قوانین و برخی اظهارات که دال بر تعمد دولت در نادیده گرفتن قانون و مطالبه اختیاراتی فراقانونی می‌باشد، و همچنین نقض مکرر سوگند موضوع اصل 121 قانون اساسی در خصوص اهتمام به ترویج دین و اخلاق و پرهیز از خودکامگی و حمایت از آزادی و حرمت اشخاص و به استناد اصول متعدد قانون اساسی و از آنجا که ادامه این رویه به دیکتاتوری منجر می‌شود‌، نسبت به اعمال ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس را اقدام نماید.

ماده 233 آیین‌نامه داخلی مجلس می‌گوید: "هرگاه حداقل 10 نفر از نمایندگان مجلس و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رییس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رییسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد. کمیسیون حداکثر ظرف 10 روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهار نظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رییسه به مجلس ارایه می‌دهد.

بر اساس تبصره ذیل این ماده چنانچه نظر مجلس بر تایید گزارش باشد، موضوع جهت رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌گردد تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی شود.

بر اساس تبصره دیگری از این ماده در صورتی که مجلس در مورد رییس‌جمهور یا هریک از وزرا سه نوبت رای بر وارد بودن گزارش بدهد، طرح استیضاح بارعایت مفاد اصل هشتاد و نهم قانون اساسی(چگونگی برگزاری جلسات استیضاح و رای عدم اعتماد نمایندگان) در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

بی‌اعتنایی به قانون برنامه چهارم توسعه، پافشاری بر نظرات شخصی در حد سیاست‌های کلی نظام، ایجاد تعهدات مازاد بر اعتبارات مصوب، بلااقدام ماندن مصوبات مجلس و دولت، عدم ارایه گزارش عملکرد سالانه برنامه، تخلفات عدیده در اجرای قانون بودجه، عدم پایبندی به قانون سیاست‌های اصل 44 و استنکاف از ابلاغ برخی مصوبات مجلس از جمله موارد دهگانه نمایندگان از تخلفات احمدی‌نژاد است. 

درخواست فوق را 12 نماینده در تاریخ پنجم اسفند‌ماه امضا کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
1
1
با توجه به همه چیز هایی که اون بلا نوشتین

آقای دکتر محمود احمدی نژاد نسبت به نمایندگان قبلی خیلی خوب عملکرد خود را نشان داده است این پیام را فقط یک نفر نمی گوید بلکه تمام افرادی که حق طلب هستند می گویند اگر جای داشت که احمدی نژاد دوباره کاندید می شد بازهم به او رای می دادیم زیرا او تنها نماینده ای است که در دل مردم جای دارد (ما در تعجب هستم که چرا نمایندگان قبلی به مریخ هم می رفتند کسی دم نمی زد اما آقای احمدی نژاد آب می خورد نوع آب خوردنش را در اینتر نت درج می کنند. با تشکر
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین