کد خبر: ۱۵۱۰۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱

سفر هیئت "اخوان المسلمین" مصر به آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هیئتی از اعضای رهبری "اخوان المسلمین" مصر به آمریکا رفته‌اند. هدف آنها این است که نگرانی آمریکا را از تشکیل دولتی اسلامی در مصر برطرف کنند.

هیئتی به نمایندگی از جانب گروه مصری "اخوان المسلمین" از روز سه‌شنبه (۳ آوریل) سفری یک هفته‌ای را به ایالات متحده شروع کرده است.

روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" در مقاله‌ای که روز چهارشنبه (۴ آوریل) منتشر شد، خواست هیئت مصری و اهداف این سفر را تشریح کرده است.

به نوشته "واشنگتن پست" هیئت فعالان "اخوان المسلمین" در جریان سفر آمریکایی خود با مقامات کاخ سفید و برخی از دولتمردان آمریکایی دیدار خواهد کرد.

هدف اصلی این هیئت از میان برداشتن "پیش‌داوری‌ها و نگرانی‌های" آمریکا بابت به قدرت رسیدن اسلام‌گرایان در مصر است.

به نوشته "واشنگتن پست" قیام مردم مصر که حکومت حسنی مبارک را سرنگون کرد، گروه "اخوان المسلمین" را به سرعت از یک گروه معترض زیرزمینی به یک نیروی بزرگ سیاسی تبدیل کرد که اکنون بر نیمی از کرسی‌های پارلمان تسلط دارد.

با رشد قدرت و نفوذ "اخوان المسلمین" در مصر این نگرانی از سوی نیروهای سکولار مصر و همچنین برخی از دیپلمات‌های ایالات متحده ابراز شده است که دستاوردهای مدرن اجتماعی مانند حقوق زنان و همچنین حقوق اقلیت‌های مذهبی در این کشور پایمال شود.

به نوشته "واشنگتن پست" هدف اعضای هیئت "اخوان المسلمین" ارائه چهره‌ای شایسته از این گروه است، به مثابه جنبشی میانه‌رو و با آگاهی بالای اجتماعی که برای بهبود زندگی تمام مردم مصر وارد صحنه سیاسی شده است.

نمایندگان "اخوان المسلمین" می‌کوشند به مقامات آمریکایی اطمینان دهند که اعلام نامزدی جداگانه برای انتخابات ریاست جمهوری به معنای دشمنی آنها به سایر نیروهای سیاسی نیست.


اخوا‌ن‌المسلمین مصر برخلاف انتظار خیرت الشاطر، نایب رئیس خود را برای مقام ریاست جمهوری معرفی کرد. مخالفان می‌گویند، او تاجر است نه سیاستمدار. گفته می‌شود اختلاف در اخوان‌المسلمین بالا گرفته است. (

روزنامه "واشنگتن پست" از قول سندس عاصم، یکی از اعضای هیئت مصری نوشته است: «ما نمایندگان یک دیدگاه اسلامی میانه‌رو هستیم و قبل از هرچیز به مسائل اقتصادی و سیاسی توجه داریم. ما به اهداف اصلی انقلاب مصر، یعنی عدالت اجتماعی و آموزش و امنیت وفادار هستیم.»

رشد "اخوان المسلمین" در جریان انقلاب مصر، این گروه را در برابر افراد و نیروهای لیبرال و سکولار جامعه قرار داد. در جریان تشکیل "مجلس مؤسسان" برای تدوین قانون اساسی تازه، عده‌ای از نمایندگان لیبرال و مسیحی که از سوی مردم انتخاب شده بودند، از همکاری با "مجلس مؤسسان" سرباز زدند. آنها انتقاد کردند که به خاطر حضور انبوه افراد اسلامگرا مانند اعضای "اخوان المسلمین"، مجلس موسسان تعادل لازم را از دست داده است.

به نوشته‌ی "واشنگتن پست" یک هدف دیگر هیئت اعزامی "اخوان المسلمین" بهبود بخشیدن به روابط دوجانبه مصر و آمریکاست. این روابط به دنبال فشار دولت موقت مصر بر "سازمان‌های مستقل غیردولتی" رو به سردی گذاشت.

برخی از نمایندگان کنگره آمریکا از باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور، تقاضا کردند که کمک‌های نظامی به مصر را متوقف کند. مقدار این کمک‌ها سالانه بالغ بر ۳ / ۱ میلیارد دلار است. "اخوان المسلمین" که در ارتش مصر نفوذ زیادی دارند، طبعا به ادامه این کمک‌ها علاقه‌مند هستند.

بنا به گزارش "واشنگتن پست" برای هیئت اعزامی "اخوان المسلمین" به آمریکا، کسانی انتخاب شده‌اند که به زبان انگلیسی مسلط هستند و از فرهنگ و آداب آمریکایی آگاهی دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
عبدالخالق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
1
0
عااااااااالیییییییییی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین