کد خبر: ۱۲۱۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۹
معترضان مصری همچنان شعار «مبارک برو، برو» سر می‌دهند

مبارک: همچنان رئیس جمهور هستم

آنچه که برای قربانیان روی داد قلب مرا فشرد!
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی‌که مصری‌ها در هفدمین روز از اعتراضات خود علیه دولت «حسنی مبارک»، رئیس‌جمهوری این کشور در میدان التحریر منتظر شنیدن خبر استعفای مبارک بودند، او یکبار دیگر گفت که به تحقق وعده‌هایم پایبند هستم تا به واقعیتی ملموس تبدیل شود. 

مبارک خطاب به جوانان مصری گفت که برای انتخابات همانگونه که پیشتر گفتم نامزد نخواهم شد تا در انتخابات آینده قدرت را به هر کس ملت در انتخابات آزاد انتخاب کند، تحویل دهم. 

وی ادامه داد که آنچه که برای قربانیان روی داد قلب مرا فشرد. 

مبارک تاکید کرد که قانون وضعیت فوق‌العاده در مصر با آرم شدن اوضاع لغو خواهد شد و بخشی از اختیاراتش را به معاون اولش منتقل می‌کند. 

وی گفت که بر پایه این تعدیل‌ها شرایط نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری اصلاح و دوره ریاست‌جمهوری محدود می‌شود و دستگاه قضایی تنها مرجع تایید و رد نتایج انتخابات خواهد بود. 

مبارک افزود:‌ «ما همه رفتنی هستیم مصر است که می‌ماند.» 

در همین حال، یک عضو برجسته گروه اخوان‌المسلمین مصر تصریح کرد که از وقوع کودتای نظامی توسط ارتش نگران است. 

«عصام العریان» به خبرگزاری «رویترز» گفت که آنچه رخ می‌دهد به نظر کودتای نظامی است، من احساس نگرانی می‌کنم. در حال حاضر مشکل فقط رئیس‌جمهوری نیست بلکه نظام است. 

«باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز گفت: «واشنگتن هرکاری برای حمایت از انتقال تدریجی و واقعی به سمت دموکراسی در مصر انجام خواهد داد.» 

وی در اظهاراتی در دانشگاه «میشیگان» گفت: «لحظه دگرگونی و تغییر فراهم شده است زیرا مردم مصر خواهان تغییر شدند. مردم از تمام سنین و همه طبقات مشارکت کردند اما جوانان در صف جلو هستند.» 

رئیس‌جمهوری آمریکا خطاب به دانشجویان این دانشگاه گفت: «این جوانان نسل جدید یعنی نسل شما هستند که می‌خواهند صدایشان شنیده شود و در صف جلو قرار دارند.» 

باراک اوباما گفت: «ما می‌خواهیم همه این جوانان و همه مردم مصر بدانند که آمریکا هر کاری را برای حمایت از انتقال تدریجی و واقعی به سمت دموکراسی در مصر انجام خواهد داد.» 

وی ادامه داد که ما باید به خاطر داشته باشیم که در جهان مرتبط به هم زندگی می‌کنیم. 

در حال حاضر همانند شب‌های گذشته جمعیت زیادی در میدان التحریر قاهره تجمع کرده‌اند و پس از سخنان مبارک همچنان فریاد «مبارک برو، برو» سر می‌دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین