کد خبر: ۱۱۹۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۹

در صورت عدم حمایت دولت، ‌نرخ بلیط مترو به‌طور متوسط 480 تومان می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خسرو دانشجو امروز پس از پایان سیصد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر که بدون حضور مستمع برگزار شد در مورد نرخ بلیت وسایل حمل و نقل عمومی برای سال آینده تاکید کرد: امروز در شورای شهر تهران جلساتی با مسئولان حمل و نقل عمومی و شهری برگزار شد و در مورد نرخ بلیط مترو اتوبوس و تاکسی‌های سطح شهر برای سال آینده پیشنهاداتی ارائه شد.

وی افزود: مطابق با مسائل مطرح شده در این جلسه نگرانی‌های مطرح شد چرا که با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هزینه‌های زیادی به حوزه اتوبوس‌‌رانی مترو و تاکسی‌ها اضافه شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اعلام اینکه هنوز بخشی از سیاست‌ها شفاف نشده ادامه داد: هنوز مشخص نیست که دولت قرار است به چه صورت از حمل و نقل عمومی حمایت کرده و در تاکسی‌رانی و اتوبوس چه حمایت‌هایی اعمال می‌شود.

دانشجو با اشاره به نامشخص بودن قیمت تحویل سوخت در بخش‌های مترو اتوبوس و تاکسی‌رانی یادآور شد براساس ابهامات اعضای شورای شهر و شهرداری مقرر شد رئیس کمیسیون عمران با پیگیری این ابهامات موضوع را از مسئولان دولتی پیگیری کند.

وی با اعلام اینکه فرصت شهرداری برای تعیین نرخ کرایه‌ها تنها تا پایان بهمن ماه بوده ادامه داد: بر این اساس اعضای شورای شهر پیشنهاد داده‌اند که نرخ حمل و نقل عمومی به صورت‌های مختلفی به تصویب رسد. وی بر این اساس توضیح داد: مقرر شد نرخ کرایه‌ها با وجود حمایت دولت و نرخی براساس عدم حمایت دولت برای حمل و نقل عمومی به تصویب رسد.

به گفته دانشجو نرخ بلیط مترو در صورت عدم حمایت دولت و شهرداری براساس اعلام مسئولان مترو 480 تومان تعیین می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: مقرر شده تا با تصویب این نرخ، تبصره‌ای لحاظ شود تا به هر میزان شهرداری و دولت کمک کرد از این رقم کاسته شود.

وی با اعلام اینکه مسئولان شهرداری به شدت نگران افزایش هزینه‌ها برای سال آتی و اداره شهر هستند گفت: در حال حاضر شهرداری سوخت را از بازار آزاد و به نرخ مصوب خریداری کرده و مجانی تحویل می‌دهند این درحالی است که شهرداری در دراز مدت امکان ارائه چنین خدماتی را ندارد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طی 4 سال گذشته مناقشاتی میان دولت و شهرداری وجود داشته؛ چرا شورای شهر با پیگیری حق و حقوق طرفین به مناقشات پایان نمی‌دهد تصریح کرد: چانه‌زنی‌ها در مباحثی که افراد گوناگونی در آن دخیل هستند و حمل و نقل عمومی عقب‌افتادگی‌هایی دارد طبیعی بوده و سال‌ها باید برای جبران کاستی‌ها فعالیت کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین