کد خبر: ۱۵۴۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۰

کشف سرنخ‌ حملات سایبری به وزارتخانه‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش سراسری روسای سازمان بازرسی فرماندهی انتظامی با اشاره به حملات سایبری اخیر که به برخی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها انجام گرفته است گفت: با همکاری وزارت فناوری و اطلاعات و همچنین خود وزارتخانه‌هایی که مورد حمله قرار گرفتند در حال بررسی و پیگیری این موضوعات هستیم و دادستان نیز به طور جد پیگیر این مسئله است و سرنخ‌هایی نیز در این زمینه به دست آمده است.

فرمانده ناجا افزود: بررسی این مساله از حیث سرقت وظیفه نیروی انتظامی است اما از حیث ایمن‌سازی و پیشگیری اطلاعات خود سازمان‌ها نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه پیش از این هشدار‌هایی در زمینه خلا‌ها و رخنه‌پذیری برخی سایت‌ها و وزارت خانه‌ها انجام گرفته بود گفت: تذکرات لازم داده شده بود اما جدی گرفته نشده بود.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه استفاده از سیستم‌های امنیت خارجی دارای اشکالاتی است، افزود: بنابراین استفاده از سیستم‌های داخلی و اینترانت ضریب امنیت را افزایش خواهد داد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه توصیه‌های پلیس جدی گرفته نشده و در ‌‌نهایت خساراتی به بار آمد گفت: تشکیل شورای عالی فضای مجازی که به دستور مقام معظم رهبری انجام گرفت موجب بررسی هرچه بیشتر تهدیدات و فرصت‌ها در این حوزه است که این نظارت باعث خنثی‌شدن تهدیدات می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه گام‌های بزرگی برای تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها در این فضا برداشته شده است گفت: تشکیل پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیز یکی از گام‌های موثربود و دستاوردهای این گام‌ها در سال‌های بعدی به منصه ظهور گذاشته می‌شود.

۴۰ درصد از جرایم سایبری در فتا کشف می‌شود

فرمانده ناجا با بیان اینکه ۴۰ درصد از جرایم سایبری در فتا کشف می‌شود گفت: این میزان نسبت به استانداردهای جهانی رقم قابل قبولی است.

احمدی مقدم با بیان اینکه استفاده از تجهیزات و فناوری‌های جدید آسیب‌هایی نیز به همراه خواهد داشت، در مورد انتشار سه میلیون شماره حساب در فضای مجازی گفت: با پیگیری‌های پلیس فتا و اینترپل سایتی که این شماره حساب‌ها را منتشر کرده بود، این شماره‌ها از روی صفحه خود حذف کرد ودر حال حاضر پرونده در حال رسیدگی است.

در جریان دومین اختلاس بزرگ بانکی نیستم

فرمانده ناجا همچنین در مورد برخی صحبت‌ها در مورد رخ دادن دومین اختلاس بزرگ بانکی با بیان اینکه من در جریان نیستم اما ممکن است گزارشی به بخش جرایم اقتصادی و پلیس آگاهی واصل شده باشد گفت: گاهی دستگاه قضایی پرونده‌هایی را برای بررسی به ضابط واگذار نمی‌کند.

تدابیر لازم برای مرحله دوم انتخابات مجلس درنظر گرفته شده است

احمدی مقدم در ادامه درباره تمهیدات انتظامی پلیس در تامین امنیت هرچه بیشتر دور دوم انتخابات مجلس با بیان اینکه طبیعتا پلیس همانند مرحله اول انتخابات تمهیدات ویژه‌ای را برای برقراری تامین امنیت مرحله دوم در نظر می‌گیرد به ایسنا گفت: حساسیت مرحله دوم نسبت به مرحله اول کمتر است و پلیس برآوردهای لازم در مورد حوادث احتمالی در برخی از جا‌ها را داشته و متناسب با آن نیرو و امکانات تخصیص داده شده است.

وی افزود: پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و امیدواریم با همکاری مردم شاهد حادثه‌ای نباشیم.

فرمانده ناجا همچنین درباره سرقت ۲۵ دستگاه خودرو در منطقه پاسداران و لویزان در شب گذشته گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم اما این مساله امکان‌پذیر است چرا که باندهای متعددی در پایتخت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حساسیت مردم در زمینه تامین امنیت خودرو‌ها امروزه کمتر شده است گفت: در گذشته مردم اقدام به قفل و زنجیرکردن خودروی خود می‌کردند اما امروزه این حساسیت کم شده است.

کاهش تمامی جرایم بجز سرقت خودرو در فروردین

افزایش ۲۰ درصدی سرقت خودرو در فروردین امسال

احمدی‌مقدم با اعلام این خبر که تمامی جرایم در فروردین ماه سال جاری منهای میزان وقوع سرقت خودرو در کشور کاهش داشته است گفت: ‌سرقت خودرو حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است که طی دستوری به جانشین فرمانده ناجا و یگان‌های تخصصی پیگیری این موضوع و تمرکز بر کاهش این جرایم را خواستار شدم.

به گزارش ایسنا،وی افزود: با این حال میزان کشفیات سرقت خودرو نسبت به میزان وقوع سه درصد افزایش داشته است که این نشان می‌دهد خودروهای سرقت شده در سال‌های گذشته نیز کشف شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین