کد خبر: ۱۲۳۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۰

احمدی‌نژاد: هرگز مخالفان را سرکوب نکرده‌ایم؛ اگر عده‌ای به‌نام مخالف شکم مردم را پاره کردند، پلیس چه می‌کند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد، در مصاحبه با تلویزیون دولتی اسپانیا گفت: ایران هرگز مخالفان سیاسی را سرکوب نکرده است و من خود، هفته‌ای چهار ساعت در خیابان‌ها با مردم گفت‌وگو می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، احمدی‌نژاد روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند (۱۵ مارس) در پاسخ به سئوال خبرنگار تلویزیون اسپانیا در مورد "سرکوب معترضان" در ایران گفت: "هرگز، هرگز. ما هیچ‌وقت این کار را نکرده‌ایم. در سی سال گذشته سی انتخابات آزاد داشته‌ایم".

او در پاسخ به سئوال دیگری در مورد وضعیت میرحسین موسوی و مهدی کروبی، گفت: "مگر شما باید بدانید؟ مگر شما وکیل مدافع‌آنها هستید"؟

احمدی‌نژاد گفت که در همه کشورها مخالف وجود دارد، اما قانون هم وجود دارد و مخالفان نمی‌توانند قانون‌شکنی کنند.

او خطاب به خبرنگار اسپانیایی گفت: "آیا شما در اسپانیا به مخالفان و تجزیه‌طلب‌ها اجازه می‌دهید که ساختمان‌های دولتی و اموال عمومی را آتش بزنند یا مردم را در خیابان‌ها کتک بزنند"؟

احمدی‌نژاد پرسید: "اگر در کشور شما عده‌ای به نام مخالف به خیابان آمدند و شکم مردم را با چاقو پاره کردند، پلیس چه می‌کند"؟

او این سئوال خبرنگار اسپانیایی را که "آیا همه مخالفان در ایران چنین کارهایی کرده‌اند" بی‌پاسخ گذاشت و به سخنان خود ادامه داد؛ اما خبرنگار دوباره پرسید: "آیا این دو رهبری که من اسم بردم ساختمان آتش زده‌اند"؟

احمدی‌نژاد گفت که آنها قانون را نقض کرده‌اند و با آنها برخورد قانونی شده است.

احمدی‌نژاد در ادامه مصاحبه با تلویزیون اسپانیا گفت: "بگذارید خیال‌تان را راحت کنم. این بازی‌ای که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها علیه دولت‌های مستقل راه انداخته‌اند که عده‌ای را به نام دموکراسی علیه آنها تحریک کنند، به پایان رسیده است".

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به تجربه افغانستان و عراق هشدار داد که مداخله نظامی احتمالی غرب در مناقشه لیبی اوضاع این کشور را وخیم‌تر خواهد کرد.

او گفت: "امیدوارم که دولت‌های اروپایی و آمریکا در امور این منطقه دخالت نکنند و اجازه بدهند که مردم منطقه خود در مورد آینده‌شان تصمیم بگیرند". 

وی همچنین اقدام معمر قذافی، رهبر لیبی در سرکوب مخالفان خود با توسل به نیروی نظامی را محکوم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین