کد خبر: ۱۷۱۷۱۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷

تشکر از رئیس‌جمهور برای ابقای مرتضوی!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی تلاشهای رئیس دفتر و معاونت امور مجلس سازمان تامین اجتماعی 118 نماینده مجلس شورای اسلامی در حمایت از دولت برای اصلاح اساسنامه صندوق تامین اجتماعی و تبدیل آن به که ابقای مرتضوی به ریاست این سازمان را در پی داشت، نامه ای تشکر آمیز امضا کردند.

118 نماینده مجلس شورای اسلامی در حمایت از دولت برای اصلاح اساسنامه صندوق تامین اجتماعی و تبدیل آن به سازمان و ابقای مرتضوی به ریاست این سازمان نامه ای تشکر آمیز امضا کردند.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تلاش رئیس دفتر و مدیر کل امور مجلس سازمان تامین اجتماعی برای جمع آوری امضای نمایندگان پای نامه ای تشکر آمیز از دولت به دلیل اصلاح اساسنامه سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی که خواست نامش فاش نشود، ادامه داد: بیش از 118 نماینده مجلس شورای اسلامی با رایزنی های مدیر کل امور مجلس سازمان تامین اجتماعی نامه قدردانی و تشکر از رئیس جمهور برای تبدیل صندوق تامین اجتماعی به سازمان و ابقای مرتضوی در پست ریاست این سازمان را امضا کرده اند.

از سویی دیگر شاهین محمد صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این نامه تشکر نمایندگان از رئیس جمهور برای ابقای مرتضوی از مدت ها پیش در مجلس مطرح بوده است گفت: این نامه هنوز به دست هیئت رئیسه نرسیده است.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: نامه هایی که به امضای بیش از 150نفر از نمایندگان مجلس رسیده باشد به هیئت رئیسه ارائه شده و در صحن علنی مجلس قرائت می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر پس از آنکه مرتضوی به وعده خود مبنی بر کناره گیری از ریاست صندوق تامین اجتماعی درپی انصراف مجلس از استیضاح شیخ الاسلام در مجلس هشتم عمل نکرد، جمعی از استیضاح کنندگان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای خطاب به مردم ایران اعلام کردند با توجه به پیگیری حکم غیر قانونی مرتضوی در دیوان عدالت اداری منتظر رسیدگی به این حکم خواهند بود و در صورت به سرانجام نرسیدن این پرونده استیضاح را در مجلس نهم به جریان خواهند انداخت.

مرداد ماه سال جاری ریاست دیوان عدالت اداری از اعلام رای دیوان عدالت اداری در خصوص برکناری سعید مرتضوی از پست ریاست تامین اجتماعی و ابلاغ این رای برای اجرا به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد.
وزیر کار در این رابطه سکوت کرد اما معاون اول رییس جمهوری در اظهار نظری اعلام کرد: حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال حکم انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی اجرا نخواهد شد.

حجت الاسلام منتظری ریاست دیوان عدالت اداری در واکنش به این سخنان در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری کشور اظهار داشت: دوستانه یادآوری می‌کنیم که آقایان وارد عرصه تقابل با رای قضائی نشوند، چرا که به هر حال رای صادره ولو آنکه به آن علاقمند نبوده یا از آن راضی نباشند، از آنجا که از مجرای قانونی صادر شده است، باید اجرا شود و توصیه ما نیز این است که همگان در برابر قانون تسلیم باشند.

رئیس دیوان عدالت اداری اعلام کرد: با رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری انتصاب سعید مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی خلاف قانون است.

پس از اعلام رای دیوان عدالت، دولت اساسنامه صندوق تامین اجتماعی را تغییر داد و این صندوق را تبدیل به سازمان کرد.

وکیل سعید مرتضوی نیز اعلام کرد مرتضوی دیگر مدیرعامل تامین اجتماعی نیست رئیس هیئت ‌مدیره شستاست
و با اصلاح اساسنامه صندوق تامین اجتماعی و تغییر نام این نهاد توسط دولت، به نوعی رای دیوان عدالت اداری درباره برکناری موکلش از ریاست این صندوق اجرایی شده است.

به گزارش مهر،احمد توکلی به عنوان یکی از استیضاح کنندگان وزیر کار در مجلس هشتم و شکایت کنندگان به دیوان ، پس از صدور رای دیوان عدالت و عدم تمکین دولت به این رای با بیان اینکه از تاریخ ابلاغ رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، وزیر باید مرتضوی را عزل کند گفته بود: در صورتیکه این اتفاق نیفتد وزیر کار در معرض عزل قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه حکمی که دیوان عدالت برای صندوق تامین اجتماعی و مرتضوی صادر کرده بود با اصلاحیه اخیر قانون کنار می رود گفت: با اصلاح اساسنامه صندوق تامین اجتماعی از نظر حقوقی یک مرحله رای دیوان اجرا شده است مرتضوی کنار رفته و امروز یک سازمان و یک مسئول جدید بر سرکار آمده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
جریان انحرافی بطور کلی دنبال منحرف کردن انقلاب از اهدافش بوده و خواهد بود نمودهای عینی آن:
نا امید کردن مردم از آینده ؟
پایین آوردن سطح توقعات مردم به مسایل جزیی؟
قطع ارتباط با کشورهای بزرگ جهان و ارتباط با کشورهایی که نیازمندماهستند؟
فراهم کردن شرایط تحریم همه جانبه کشور با عملکرد اعلام نظرهای افراطی؟
رواج منکر های بزرگی چون:دروغ،مدارک جعلی،اختلاس،قانون گریزی،اعمال نظر شخصی دراداره جامعه،خانه نشینی وقهربارهبری،سخنرانی چاله میدانی ورواج ادبیات کوچه بازاری درمناصب بالا،فامیل بازی بجای شایسته سالاری،پرداختن به امور غیرضروری بجای اصلاح امور بزرگ جامعه،مقابله با قوانین مصوب،تفسیر به رای قانون اساسی،بی محلی به نظرات علماوبزرگان ،حذف ایثارگران از مناصب کلیدی،بی احترامی به نظرات منتقدان،سپردن مسئولیت های بزرگ به افراد کوچک ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!و....وخود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
0
0
متاسفانه همه کارهای آقایان اینطوری است صداقت را به مسلخ بردند - معلوم است چرا این افراد را در این پستها قرار می دهند -
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
0
0
واقعا مسخرست..!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین