کد خبر: ۹۷۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۳

اردوغان: ترکیه علاقمند به میانجی‏گری در موضوع هسته‏ای ایران است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست‌وزیر ترکیه که برای شرکت در کنفرانس امنیت هسته‌ای به واشنگتن سفر کرده با درخواست رئیس جمهور آمریکا مبنی‌بر حمایت از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران مخالفت کرد. 

رجب طیب اردوغان در مصاحبه با شبکه خبری سی.ان.ان، ضمن اعلام مخالفت خود با حمایت از تحریم ایران گفت: ترکیه تمایل دارد تا به عنوان میانجی در حل موضوع هسته‌ای ایران نقش ایفا کند.

نخست‌وزیر ترکیه در ادامه با تاکید بر اینکه کشورش از قرن 17 میلادی تا کنون اتحاد استراتژیکی با ایران داشته گفت: آنکارا خواهان آن است که موضوع هسته‌ای ایران از طریق مسالمت آمیز به پایان برسد.

اردوغان در این مصاحبه افزود: معتقدم که می‌توانیم راهی برای پایان مسالمت‌آمیز موضوع هسته‌ای ایران پیدا کنیم. 

وی افزود: برای پیدا کردن راه‌حل دیپلماتیک به آمریکا آمده‌ام و کشورهایی که عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند و آنهایی که پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای ( ان.پی.تی ) را در سال 1968 امضا کرده اند باید همه با هم درباره این موضوع کار کنند و اما در مورد ترکیه، ما می‌توانیم به عنوان یک میانجی مهم نقش ایفا کنیم.

اردوغان در ادامه ضمن اشاره به وجود تسلیحات هسته‌ای در دست برخی طرف‏ها ( اسرائیل ) گفت: چرا اقداماتی را که در برابر ایران انجام می‌شود در مورد طرف‏هایی که ان.پی.تی را نپذیرفته اند انجام نمی‌شوند؟ این موضوع یکی از دلایلی است که موجب نگرانی من شده است. این مهم است که ما بر این مشکلات غلبه کنیم که اگر این چنین شود می‌توانیم صلح را در خاورمیانه مستحکم کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین