کد خبر: ۱۷۵۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
در دیدار ایرانیان مقیم کویت

احمدی‌نژاد: ایران نیازمند اصلاحات است

جهان در حال حرکت به سمت بهار حقیقی است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی نژاد با اشاره به تحولات منطقه و آنچه از آن به عنوان بهار کشورها و ملت هایاد می‌شود، گفت: مطمئنا این تحولات مختص به منطقه خاصی نیست و همه جهان در حال حرکت به سمت بهار حقیقی است.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت: احمدی‌نژاد چهارشنبه در دیدار ایرانیان مقیم کویت با تاکید بر اینکه بهار عدالت، انسانیت، توحید، شکوفایی، زیبایی و عشق و محبت باید در جهان ایجاد شود و این متعلق به همه بشریت است، گفت: امام عصر(عج) هدیه خدا به بشر و بهار انسان‌هاست که به همه ملت‌ها با هر نژاد، قوم و دین و آیینی که هستند، تعلق دارد.

وی با بیان اینکه وقتی سخن از ایران به میان می‌آید، حرف از یک فرهنگ، ارزش و آرمان است که تمام ملل دنیا به دنبال آن هستند، گفت: از دو جهت به ایران علاقمندیم اول اینکه ایران زادگاه و بستر ماست و دوم اینکه ایران مظهر همه زیبایی‌ها و کمالجویی بشر است.

رییس ‌جمهوری با طرح این سووال که آیا تاریخ، ملتی به درخشانی ملت ایران به خود دیده است، گفت: اگر سهم ایران از تمدن و فرهنگ بشری حذف شود، هیچ موضوع قابل توجهی باقی نخواهد ماند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ملت ایران ویژگی‌های بسیار برجسته‌ای دارند، گفت: ملت ایران تنها ملتی است که از ابتدا موحد بوده و هیچ آثاری از بت‌پرستی در هفت هزار سال باستان‌شناسی‌های ایران وجود ندارد.

رییس ‌جمهوری با بیان اینکه ملت ایران همواره حق‌طلب بوده و هیچ گاه تعصب قومی نداشته است، گفت: از برجسته‌ترین نمونه‌های حق‌طلبی ملت ایران، پذیرش آزادانه اسلام است.

احمدی‌نژاد افزود: ملت ایران در زمان پذیرش اسلام به لحاظ علمی، فرهنگی و صنعتی بسیار پیشرفته‌تر از کسانی بود که او را به اسلام دعوت کردند، اما ملت ایران کلام حق پیامبر اسلام(ص) را پذیرفت و 1400 سال پای آن ایستاد و بیشترین خدمات را به آن ارائه کرد که اگر در این زمینه نیز تلاش‌ها و خدمات ملت ایران در تبیین فرهنگ و اندیشه اسلام حذف شود، چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

رییس ‌جمهوری با اشاره به اینکه ایرانی‌ها همواره حق‌طلب و عاشق عدالت بوده اند، تصریح کرد: ملت ایران همیشه کمال‌جو و به دنبال سعادت جامعه بشری بوده و به هیچ حدی از پیشرفت قناعت نکرده است و به همین دلیل در دامان خود انسان‌های بزرگی را تربیت کرده که برخی از آنها پس از گذران تاریخ همچنان نامدار مانده‌اند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه صنایع عظیم دستی ایران در جهان همتا ندارد، گفت: ایرانی‌ها به واسطه روحیه کمال‌جویی همواره هنرمندانه‌ترین زندگی را داشته‌اند.

رییس ‌جمهوری با اشاره به اینکه ایرانیان انسان‌هایی صلح‌طلب و عدالت‌خواه هستند که این ویژگی‌ها را برای دیگران نیز می‌خواهند، گفت: ملت ایران خواستار امنیت و صلح برای همه ملت‌های منطقه است.

احمدی‌نژاد افزود: در منطقه خلیج فارس تنها زمانی که بیگانگان حضور پیدا کرده‌اند، امنیت مختل شده است.

رییس ‌جمهوری با تأکید بر اینکه ایرانی‌ها عمیقاً به محبت و عشق میان انسان‌ها پایبند بوده‌اند، تصریح کرد: به واسطه این پایبندی روابط عاطفی میان ملت‌ها برقرار است که آن را می‌توان به هنگام برخی از رخدادها و حوادث طبیعی به طور واضح مشاهده کرد.

احمدی‌نژاد ملت ایران را مردمی عاطفی، مهربان و صمیمی دانست که همواره خوبی‌ها و زیبایی‌ها را برای دیگران خواسته‌اند و تصریح کرد: نگاه ملت ما همواره جهانی بوده و هیچگاه درگیر تعصبات قومی، قبیله‌ای و مذهبی نبوده و این در حالی است که اقوام ایرانی، زیبایی‌های جامعه ایران هستند.

رییس ‌جمهوری با بیان اینکه نگاه جهانی و انسانی متعلق به فرهنگ و اندیشه ملت ایران است، گفت: امروز جهان به شدت نیازمند این فرهنگ و اندیشه است چرا که بشریت تحت فشار بوده و استعدادهای انسان‌ها در این شرایط نابود شده و هیچ کس طعم سعادت را نمی‌چشد.

احمدی‌نژاد، خودخواهی، سلطه‌گری، طغیانگری و غرور را عامل بروز مشکلات در جهان برشمرد و ادامه داد: خداوند انسان‌ها را برای زندگی متعالی آفریده و خواسته انسان‌ها با عظمت، شرافت و به زیبایی زندگی کنند.

رییس ‌جمهوری با اشاره به اینکه امروز بحث جایگزینی نظام موجود به سرعت در بین صاحبنظران جهان مطرح است، چرا که بنیان‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جهان با ضعف و شکست مواجه شده است، گفت: آن اندیشه‌ای که باید جهان را اداره کند، فرهنگ، ویژگی‌ها و آرمان ملت ایران است که باید به بشریت معرفی شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به دشمنی‌ها و مخالفت‌های بدخواهان و مستکبران با پیشرفت‌های ملت ایران تصریح کرد: آنها می‌دانند که ملت ایران این ظرفیت را دارد که اگر فرصتی پیدا کند در سطح مدیریت جهان کار می‌کند و اگر این اندیشه در جهان مستقر شود، جایی برای حضور مستکبران و چپاول ثروت ملت‌ها باقی نخواهد ماند.

رییس ‌جمهوری با بیان اینکه آمریکایی‌ها که امروز با ایجاد دارایی‌های کاغذی و غیرواقعی به دنبال برون‌رفت از مشکلات خود هستند، اقدام به تهدید ملت ایران می‌کنند، گفت: آنها ملت ایران را نشناخته‌اند؛ ایرانی‌ها اهل حمله و تجاوز نبوده اما در عین حال مدافعان بسیار خوبی هستند و هرکس بخواهد اقدامی علیه ایران انجام دهد کاری می‌کنند که ننگ پشیمانی بر پیشانی آن بنشیند.

احمدی‌نژاد افزود: ملت ایران دوستدار همه ملت‌ها به ویژه ملت‌های منطقه است و دشمنان می‌خواهند با سخنان ناصحیح و تبلیغات غیرواقعی، تفرقه و درگیری ایجاد کرده تا بواسطه آن اسلحه خود را به دیگر کشورها بفروشند.

رییس ‌جمهوری تصریح کرد: ایرانیان در همه جای جهان منشأ دوستی و مودت و اقدامات مؤثر و بزرگی هستند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه شاید ملت ایران تنها ملتی باشد که برای پیشرفت خود به دنبال دشمن‌تراشی و مخالفت با دیگران نیست، اظهار داشت: ملت ایران در دامان خود هزاران انسان بزرگ را پرورش داده و برای اثبات خودش هیچ نیازی به نفی دیگران ندارد.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه همه بشریت حتی ایران نیز نیازمند اصلاحات است، گفت: ما نیز نیازمند اصلاحات هستیم، اما آن را در شیوه‌های معقول و انسانی دنبال می‌کنیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز عشق به ایران و ملت ایران در قلب همه ملت‌ها قرار دارد، گفت: مرز فرهنگی ایران جغرافیا ندارد و هر کجا که عدالت، محبت، عشق، صفا و صمیمیت باشد، خاک ایران بشمار می‌آید.

رییس‌ جمهوری همچنین در خصوص برخی اظهارنظرهای غیرواقعی درباره روابط ایران و کویت، گفت: رابطه ایران با کویت و مسوولان کویتی بسیار خوب و صمیمی است و این در حالی است که بسیاری تلاش می‌کنند تا این رابطه را به هم بزنند.

احمدی‌نژاد افزود: خدمات ایرانی‌های مقیم در کویت به کشور و ملت کویت در حقیقت خدمت به ایران است و نباید در این مسیر به تبلیغات و سخنان بیهوده توجهی کرد چرا که دشمنان تلاش زیادی می‌کنند تا منطقه ما را بهم بزنند اما به فضل الهی این آرزو را به گور خواهند برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
0
0
احمدی‌نژاد: ایران نیازمند اصلاحات است

خب ما هم همین را می گوییم دیگه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
0
0
حتما نیاز داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
0
0
فقط اصلاح طلبان میتوانند ،اصلاحات را اجرا کنند آقای احمدی نژاد نه اصولگرایان.اصولگرایان در این 6 سال رزومه خود را نشان مردم داده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
0
0
تصور کنید که اصلاحات ادا و اصول گرایان چطوری میشود!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
0
0
عجب !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
0
0
سینا از شیراز
گل گفتی ولی دیر فهمیدید! هشت ماه بیشتر وقت نداری دکتر !
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
0
0
آ ره دکنر درسته ولی بزرگترین اصلاح رفتن شماست...که ایشالا آخراشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
0
ایران نیاز به یک انقلاب مدیریتی و اخراج آدم های تند رو دارد . باید از جنگ یک المان ساخت و به فکر صلح و سازندگی باشیم ...نباید آدم های کج فهم ، نادان و نااهل (به قول امام ره ) از این کانال ها وارد عرصه مدیریت کلان مملکت شوند و انقلاب را به بیراهه بکشند. سپاه باید از عرصه سیاسی (به قئل امام که فرمودند نظامیان وارد سیاست نشوند) اقتصادی کشور خارج شون.... باید به نسل سومی ها و تفکراتشان ارزش قائل شد و نظراتشان را در چهار چوب نظام هدایت کرد . و اما آخر باید مدیریت کشور از ذست نسل اولی های افقلاب خارج شود و الا انقلاب شکست خواهد خورد . به یاد جوانان شهید این کشور صلوات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
با سلام.
مشکل رفتن یا نرفتن ایشان نیس.
مشکل ماه هستیم که هنوز نمی دانیم دقیقا به چه کسی رای بدیم و انتخاب اصلح داشته باشیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین