کد خبر: ۹۷۳۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۲

وزير خارجه عربستان: هرگز در امور داخلي عراق دخالت نمی‌كنيم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان، عنوان داشت: ثبات، امنیت، وحدت و استقلال در عراق تنها با اراده خود عراقی‌ها حاصل خواهد شد نه خارج از عراق. 

به گزارش خبرگزاری شبکه العربیه، وی عنوان داشت: تمام امید ما این است که عراق روزی امن شود. حال با هر گرایشی که دولت این کشور تشکیل شود، مهم این است که عراقی‌ها از امنیت و استقلال کامل، حاکمیت کامل و تحقق برابری برخوردار باشند. 

وزیر امور خارجه عربستان در نشستی با سفیران عربستان و هیات‌های دیپلماتیک این کشور در خارج در مقر وزارت امور خارجه درباره سفر جریان صدر به عربستان گفت: برادران ما در عراق از هر طایفه و نژادی که باشند،‌ هر زمانی که به عربستان سفر کنند از آنها استقبال می‌کنیم. 

جریان صدردر عراق معروف است و نشست‌های مثمرثمری را با آنها داشتیم. امیدواریم که دیدارهایی با شخصیت‌های دیگر عراق و سفر آنها به عربستان داشته باشیم. 

این وزیر عربستانی درباره سفر ایاد علاوی، رهبر فهرست العراقیه به عربستان گفت: سفر علاوی به ریاض به معنای دریافت حمایت ریاض از این کشور بود. 

ما هرگز در امور داخلی عراق دخالت نمی‌کنیم و با تمام عراقی‌ها به یک شکل برخورد می‌کنیم. ما حامی وحدت و ثبات این کشور هستیم و روابط یکسانی با تمامی سیاستمداران داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین