کد خبر: ۱۵۲۹۸۱
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۴
آفتاب: شکایت علی دایی از کمپانی تویوتا با واکنش سخنگوی این کارخانه بزرگ مواجه شده است.

شکایت دایی از کمپانی تویوتا به علت عمل نکردن ایربگ های خودروی دایی در هنگام تصادف اخیر وی بود. محمد دایی، برادر علی دایی گفته است که خودروی تصادفی به تعمیرگاه ارسال نشده، بنابراین می‌توانند ثابت کنند که هیچکدام از ۱۸ ایربگ آن در زمان تصادف عمل نکرده است.

این در حالیست که بی بی سی گزارش داد: یک سخنگوی شرکت تویوتا که نخواسته نامش فاش شود گفت: "باور نمی‌کنم که ایربگ‌ها کار نکرده باشند. خیلی دشوار است که در چنین تصادفی سیستم ایر بگ کار نکند. یک کلید روشن-خاموش بر روی این مدل از تویوتا گنجانده شده که احتمالا آن را خاموش کرده بودند".

به گزارش اعتدال،با توجه به آنچه سخنگوی تویوتا گفته است، این احتمال وجود دارد که عمل نکردن ایربگ ها ناشی از خاموش بودن کلید آن ها باشد و در این صورت کمپانی تویوتا در حادثه منجر به آسیب دیدن دایی، احتمالا بی تقصیر خواهد بود.
برچسب ها: تويوتا ، علي دايي ، شكايت
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
5
17
كليد روشن وخاموش ايربگ برروي تمامي خودروها مخصوص سرنشينان بجز راننده ميباشدو ايربگ سمت راننده به هيچ عنوان غيرفعال نمي گردد/
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
7
8
مگر سيستم راديو پخش است كه بخواهند روشن يا خاموش نگهدارند .؟ هيچ عقل سليمي نمي پذيرد كه بخواهي حساس ترين قسمت خودرو را خاموش نگهداريد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
5
7
به دلیل این که ایربگ در تصادفات جزیی بازنشود وخرج روی دست صاحب ماشین نگذارد دکمه تعبیه شده است دوست عزیز
ناشناس
|
CHINA
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
2
4
در سیتم عامل الکترونیکی این قبیل خودروها کلیه عوامل قبل از تصادف به خوبی مثل جعبه سیاه هواپیما ثبت و نگهداری میشود و نیاز به اما و اگر نیست و نماینگی مادر تویوتا در ایران میتواند آن را ببیند.
مگر در صورتیکه سیستم صوتی خاصی و یا وسائلی مثل تلویزیون عقب نصب(به صورت غیر اصلی) شده باشد که میتواند سیستمهای سنسور اربگ را قطع و یا جریان ارتباطی آنان را ضعیف کرده باشند که در این مورد تویوتا مقصر نخواهد بود.
ولی تا همین دوسال پیش 90% خودروهای ساخت داخل بدون اربگ راهی بازار شدند و کسی هم دم بر نیاورد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
4
1
بعید است کمپانی بااین عظمت نتونه ادعای شکات رو بی پاسخ بداره ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
7
5
.....اگه علی خان و عزیز بتونه روی شرکت تویوتا رو کم کنه عالیه از ش ممنونم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
3
13
خیلی عجیبه مگه میشه از کمپانی های خودرو سازی شکایت کرد!!
اگر میشه که در سایپا و ایران خودرو بخاطر....
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
3
7
در تصادف هايي كه ضربه و تغيير شكل در نواحي متعدد و پس از برخورد هاي مكرر صورت پذيرد کیسه هوا عمل نمی کند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
4
4
اين جواب شركت تويوتا قانع كننده نيست
چون حداقل ايربگ راننده، كه قابليت غير فعال كردن ندارد،ميبايست عمل ميكرده
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
0
6
در هيچ ماشيني ايمني راننده آپشنال نيست . يعني بر فرض محال هم كه كليد AIRBAG PASSENGER خاموش بوده . ارتباطي به راننده نداشته و همه صندليها چون سنسور داره با توجه به داشتن سرنشين ميتونه ايربگش موقع تصادف باز بشه . ضمنا ماشين علي دايي با توجه به نوع و مدلش در بهترين آپشن 8 ايربگ بيشتر نداره .
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
0
3
در هيچ ماشيني ايمني راننده آپشنال نيست . يعني بر فرض محال هم كه كليد AIRBAG PASSENGER خاموش بوده . ارتباطي به راننده نداشته و همه صندليها چون سنسور داره با توجه به داشتن سرنشين ميتونه ايربگش موقع تصادف باز بشه . ضمنا ماشين علي دايي با توجه به نوع و مدلش در بهترين آپشن 8 ايربگ بيشتر نداره .
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
2
2
نمیدونم والله اگه ما بودیم که حرفمان به جایی نمیرسید لااقل برای آقای دایی یک جوابی دادند....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
2
3
این ضعف طراحی کارخانه تویوتا است که قفلی روی ایربگ ها گذاشته که درهیچ شرایطی خصوصآ احتمال خطر یا سرعت بالا بطور اتومات باز نشود . همین اضهار نظر نماینده توتا برای مقصر بودن آن شرکت کافی است .
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
1
4
دوست عزیز اونا نمیتونن به این راحتی دروغ بگن اصلا معلوم نیست ماشین علی دایی ایربگ پرده ای داشته یا نه در ضمن قرار نیست تو هر تصادفی ایربگ راننده باز بشه فقط در تصادف از روبرو هست که ایربگ های فرمان و زانو باز میشن در غیر این صورت حتی آسیب های جدی نیز ممکنه در اثر باز شدن ایربگ به راننده وارد بشه ماشین علی دایی هم به بغل چپ شده که باید ایربگ های پرده ایش باز میشده که یا خودروش فاقد این اپشن بوده یا به گفته تویوتا غیر فعال شده بودن یا اینکه سامانه ایربگ نقص داشته که اینا رو باید کارشناسا بررسی کنن حداقل این خودرو اونقدر ایمنی داشته که بدون ایربگ هم سرنشین هاش مشکل جدی پیدا نکردن ما که ماشین ایرونی میرونیم که کلا ایربگ نداره اگه هم داشته باشه....... ما چی بگیم ? در کل اگه تویوتا تو ایم مورد مقصر باشه حتما باید غرامت بده اینجا اگه علی دایی نباشی تویوتا هم به حرفت اعتنا نمیکنه چه برسه به ایران خودرو و سایپا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
3
كليدي به عنوان خاموش كننده اربگ در هيچ كدام ازخودروهاي تويوتا وجود ندارد.سخنگوي ايرتويا باعثتي مي گفت ضربه وارده به خودرو طوري نبوده كه ايربگ عمل كند و راننده سالم مي باشد.بهتره ايشان با پول بيت المال از خودروي ملي استفاده كنند.باسپاس مديريت منطقه اي تويوتا آسيا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
0
1
سلام اقای دایی که محصولات سابپا یا ایران خودرو سوار نمیشه ولی یکی بگه چطور میشه ازشون بدلیل بدی کیفیت شکایت کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
0
2
سلام به همه دوستان
من به عنوان دارنده نمایندگی تویوتا که بااین طور تصادفات زیاد سرکار دارم به عرض دوستان می رسانم که.

زمانی اربگها عمل میکند که ضربه مستفیم با سنسور اربک باشد

عکسها خودرو نشانگر این است که هیج ضربه ای یا تماسی با سنسورها اربگ نداشته است

اورنگ
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
0
5
با سلام و احترام
بعنوان کارشناس فنی ارشد تویوتا خیلی خلاصه عرض کنم:

اولا تویوتاها و لکسوسهای ایران ، آپشن کشورهای عربی GCC هستند و کلید خاموش کردن ایربگ سرنشین جلو را ندارند. (قابل توجه اون مقام سخنگوی تویوتا که اظهارنظر حجره ای کرده اند و نمی دونم کی هستند!!!)

ثانیا سیاست ملاک باز شدن ایربگ در خودروسازیهای مختلف فرق می کند. اما درباره تویوتا و خیلی از شرکتهای معتبر دیگر ، از آنجا که در هنگام چپ کردن (Roll Over) ، حالت سرنشینان جلو متغیر بوده و فاصله ایمنی با ایربگ از بین می رود ، سنسوری روی سقف! برای باز شدن ایربگ تعبیه نشده است و به احتمال خیلی زیاد ایربگها عمل نخواهند کرد تا به سرنشینان آسیبی وارد نشود (دوست عزیزم آقای دایی: ایربگ بالش پر قو نیست!!! یک بمب کنترل شده است که اگر نابجا باز شود خود باعث آسیب شدید و حتی مرگ می شود!) در این حالت که خودرو در حال غلت خوردن است ، بستن کمربندها خود جان سرنشینان را نجات خواهد داد.

ثالثا ایربگهای پرده ای و جانبی فقط در صورت وارد شدن ضربه به کنار خودرو باز می شوند و باید دید که ماشین آقای دایی مدل فول 6 ایربگه بوده یا 4 سیلندر 2 ایربگه. بنابر این بحث 18 ایربگ بی معناست!!!

در طول 5 سالی که کارشناس فنی ایرتویا بودم و بالای 70 مورد تصادف رو کارشناسی کردم نقصی در کار تویوتا و عملکرد و طراحی سیستم ایربگ آن ندیدم. (ادعای بی اساس کسانی که تصادف کرده اند و ایربگ خودروشان باز نشده ملاک نظر کارشناسی نیست!!)

برای آقای دایی آرزوی سلامتی و بهبودی کامل دارم.
ناشناس
|
LUXEMBOURG
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
1
3
بابا جون تو این دنیا چه عرزشی داره این همه ادم مردن کسی چیزی نگفت این که زنده مونده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
5
0
ماشینهای تویوتا تنها اتوموبیل هست که ایربگش دکمه روشن و خاموش ندارد ودر هیچ مدلش این دکمه نیست و فعال شدنش بر اساس درجه ضربه و تصادف است.با توجه به تصادف اقای دایی یا ایراد از شرکت تویوتاست یا از سیسم کشی زیر صندلیها مخصوص ایربگ
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: